![]() |
Gewesten en gemeenschappen moeten besparen"
"Gewesten en gemeenschappen moeten besparen"
do 07/10/04 - Volgens PS-vice-premier Laurette Onkelinx moeten de gewest- en gemeenschapsregeringen 200 miljoen euro extra besparen. Aan Vlaamse zijde blijven CD&V en N-VA er intussen bij dat ze volgende week zelf een voorstel voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde gaan indienen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ze zegt er alvast wel bij dat de Franse gemeenschap niet in staat is om een extra inspanning te doen. Volgens de PS-vice-premier heeft de Franse gemeenschap het al moeilijk genoeg om haar onderwijs gefinancierd te krijgen. De factuur mogen we wel betalen voor het franstalige wanbeheer, maar een gerechtvaardige splitsing van B-H-V kan voor hen dan weer niet. Wie is hier eigelijk zelfzuchtig en arrogant? |
Heb ik dat nu fout gehoord of zit Vlaanderen met een klein overschot? En dit ondanks de miljardentransfers? Misschien moet die arrogante trut maar eens beginnen besparen op haar mandaat. Wel, kijk, heel simpel: Vlaanderen is ook niet in staat om extra inspanningen te gaan doen. Het zullen vanaf nu bokes met choco worden voor Truttemie. :evil:
|
Vlaanderen wordt geacht 450 miljoen te besparen en dat is meer dan zijn overschot.
Voor Wallonië is de gevraagde 20 miljoen besparing echter al teveel gevraagd. Waar blijft Leterme nu met zijn dreiging dat Vlaanderen NIET zou besparen als de Franstaligen het ook niet deden? |
Citaat:
Er verhuist jaarlijks zo'n 5.000.000.000 euro van Vlaanderen naar Wallonië. Dat betekent dat toch bijna 1.000 euro per Vlaming, of 4.000 euro per jaar voor een doorsnee gezinnetje met 2 kinderen. Aangezien het leven in Vlaanderen op sommige gebieden een stuk duurder is dan in Wallonië, vrees ik toch dat wij Vlamingen alweer boterhammekes met choco zullen mogen eten. |
Citaat:
|
Citaat:
Leterme is minister-president van de Vlaamse regering. En een woord is een woord, of niet. Punt. |
Citaat:
Binnenkort hebben ze er de reet van vol, als hij er de N-VA hoogst Belgisch in zal 'gereden' hebben. |
Wat wil ze nu eigenlijk zeggen ? Er moet bespaard worden door de gewesten, maar Wallonië kan dit niet omdat ze geen geld hebben ! Als ik dus goed lees betekent dit dat enkel Vlaanderen extra miljoenen moet ophoesten. Dat noemen ze dan de solidariteit tussen de gewesten. Waar zit BUB nu trouwens om hierop te reageren ?
|
Citaat:
De vlamingen in de fedrale zullen zich weer eens goed laten naaien door Di Pupo en wij kunnen de shit weer opkuisen, ... Leterme zeg dan maar dat ons geld ook op is ! |
Ik zou zeggen: stop met belastingen te betalen
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de MR echter een Vlaamsonvriendelijk voorstel doet in verband met de kieskring BHV.... |
Citaat:
|
Wat de Vlaamse regering zou moeten doen ( het is wishfull thinking, I know) is aan alle vlaamse belastings betalers een belastingskorting van een paar ( het zal wel meer dan een paar zijn) procent geven dat totaal zo ongeveer even groot is de transfer van noord naar zuid en dan bij gyunokkio gaan melden dat de centen op zijn en dat als de Brusselaars en Walen geld willen dat ze het beter ergens anders gaan zoeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed idee ! Leterme als ge terug een serieus aantal stemmen wilt de remedie staat hierboven beschreven, ...
|
Citaat:
http://www.vlaamsburgerinitiatief.be/invulformulier.php Aan jullie de eer ;-) |
Dag xxx,
Bedankt voor je bezoekje aan de webstek van het Vlaams Burgerinitiatief. U vulde daar het contactformulier in en liet de volgende gegevens achter: Ik wil graag volgend initiatief in het Vlaams Parlement aan bod laten komen: Naar aanleiding van het schandelijke voorstel van de Waalse vice-premier om meer geld bij de gewesten te halen (en dus vooral bij Vlaanderen): \"Wat de Vlaamse regering zou moeten doen (het is wishfull thinking, I know) is aan alle vlaamse belastingbetalers een belastingskorting van een paar (het zal wel meer dan een paar zijn) procent geven dat totaal zo ongeveer even groot is als de transfer van noord naar zuid en dan bij gyunokkio gaan melden dat de centen op zijn en dat als de Brusselaars en Walen geld willen dat ze het beter ergens anders gaan zoeken.\" Ik zou hierover graag een wetsvoorstel vanwege uw partij in het Vlaams Parlement zien. mvg, xxx Ik zou graag mijn briefwisseling ontvangen op : xxx xxx xxx Met vriendelijke groeten Vlaams Burgerinitiatief www.vlaamsburgeriniatief.be PS: De ingevulde gegevens worden enkel verwerkt om u op de hoogte te houden van de stand van zaken van uw dossier en de opvolging ervan door het Vlaams Burgerinitiatief. Uw gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld. U kunt uw recht op inzage en verbetering conform de wet van 8 december 1992 uitoefenen door contact op te nemen met [email protected]. Hoop dat jullie hetzefde hebben gedaan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be