![]() |
Veel Europeanen betalen nog steeds geen proces-verbaal in België
Bron
Detail tekst Citaat:
Citaat:
Engelsen die u op de E40 voorbijvliegen �* 160/200km/u GB, PL, BG, RO, NL (twijfelachtig dat die de boetes ook thuis krijgen want die blijven ook vol op het gas staan) vrachtwagens, reisbussen (PL) die over de toegelaten snelheden gaan ... Maar mensen die 51km/u gereden hebben op een plaats waar 50km/u van toepassing was die krijgen wel een boete :? Stof tot nadenken ... Als de Politiediensten het niet gedaan krijgen zou men een hele dienst moeten opzetten waar mensen die op huidig ogenblik geen werk/werkzoekende zijn of zij die men toch zo graag terug aan het werk wil zetten (zieken en andere) tijdelijk bepaalde taken overnemen na het volgen van een 'korte cursus' (Wet Tobback bijvoorbeeld + verkeer) en zo de overtreders uit andere landen hun boete ook eens gaat thuissturen op zo de 'lege staatskas' ![]() Politie moet ook zichtbaar zijn in het straatbeeld op autowegen/autostrades (teveel Mad Max gekeken?) niet zich achter hoek en kant verschuilen. Of zie ik dat weer totaal verkeerd :-D |
En hoe is het omgekeerd? Krijgt men hier de boetes die in Frankrijk, Duitsland Nederland, enz. opgelopen zijn?
|
Citaat:
Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee maar er zijn wel bestuurders die denken dat als ze in een ander land binnenrijden daar vol op het gas moeten gaan staan want men denkt dat men de boete toch niet gaat krijgen. Pijnlijk detail is wel dat als je E40 Veurne richting Frankrijk gaat rijden en in Frankrijk binnen gereden komt na een tijdje u daar direct het bord Waar staat dat Verenigde Europa toch voor :? |
Citaat:
![]() 16.827 km. Inbegrepen dynamische: ![]() |
Citaat:
# http://www.bast.de/DE/FB-V/Publikati...cationFile&v=1 blz 4 In 2008 was tot 69,6 % van de autobahn aanbevolen 130 kmh (incl 4,1 % dynamisch of door VBA = Verkehrsbeeinflussungsanlage) Daarbij komen nog 3 % of 763 km bij die enkel ´s nachts(geluid) begrenst zijn, ook bij natte weg kunnen begrenst zijn, dus ook onbegrenst tijdelijk mogelijk. (beide door borden) Maar er zijn gemiddeld tot 5 % van de kms wegenwerken van langere duur, die zijn niet meegeteld. Soit, maar ~ 27 % zijn permanent begrenst. Citaat:
|
Buitenlanders die staande worden gehouden door de politie moeten wel direct cash betalen.
|
Dat hoeft toch niet? wij betalen ons met plezier blauw aan boetes van 123km/u waar 120 mag. E nde rijke ligt er niet van wakker dus wie maalt er nog om?
|
Citaat:
Het is van 2001 geleden dat ik nog eens berispt werd voor overdreven snelheid door een anonieme wagen of verkeerspolitie wagen. En als ik op de ring van brussel mee in de verkeerschaos zit en ik een combi zie voorbijrijden zie ik die ook zelden verkeersovertreders ter plekke klissen. Voor de buitenlander blijft de pakkans hier enorm klein alsook de kans dat hij zijn boete in de bus krijgt. Ok er is verbetering maar het duurt veel te traag. |
Citaat:
Dat is zo typisch voor Vlaanderen: eigen mensen eerst pakken en kloten. Dat zit er bij heel veel Vlamingen diep ingebakken. Triestig volk. |
Het is gewoon een ordinaire snelheidsbelasting dat vast geankerd staat in de begroting als dikke winst, met 100 % garantie.
En hoe meer "pakkans" hoe meer kassa in de schuif. Desnoods zetten ze de limiet nog -absurder- lager tov van de veilige V85, en/of gaan ze nog geniepiger flitsen op de hoofdwegen met vlot-kassa-debiet, dat het aantal letselongevallen daardoor "vermoedelijk *stijgen" is immers altijd de fout van de weggebruikers. :roll: * Citaat:
Geen enkele politieke partij of vakbond of watdanookoverheid hoeft zich daarvoor te verantwoorden of gaat daarvoor in discussie met mekaar, ook geen stakingen. In het buitenland is het meestal (behalve D en ...) ook niet anders. |
Dat de toegestane snelheid naar beneden halen goed is voor de veiligheid...
Dan zou dit land de veiligste van Europa moeten zijn... En is het dat? |
Citaat:
|
Citaat:
En ik kom genoeg in het buitenland om de meeste snelheidsbeperkingen in dit land absurd (laag) te vinden, in vergelijking met de andere landen. Die landen waar de verkeersveiligheid veel hoger is dan hier. |
Citaat:
|
Vele landen zoals **Denemarken (van 110 naar 130 kmh, mei 2004) hebben hun algemene snelheidslimiet op de snelwegen verhoogd.
** DK: ziet men dat **statistisch op langere termijn ? (ook retorisch ;-)) Citaat:
DK heeft amper 10 # flitspalen op hun hele wegennet, en natuurlijk GEEN op hun snelwegen, waarom is dat zo ? # http://www.scdb.info/nl/statistik/ Waarom is het aantal Deense verkeersdoden zo laag ? (derde beste na UK en Zweden: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-341_nl.htm ) ![]() |
Citaat:
|
dubbelpost
|
Citaat:
Maar ik vertik het ze te betalen, dat ze maar komen arresteren en in de bak steken en dat meen ik. Als ik nu 140km/u (waar 120km/u geld) zou gereden hebben dan ja betaal ik want dan ben ik over de schreef geweest. Maar ik zeg het nog eens, ik ben ondertussen ook overtuigd dat het een pure geldmelkerij is.. maar de vruchten van die boetes heb ik nog niet gezien... Nog meer dan 90% rijd kop-staart, ligt te baansurfen en liefst zonder pinker, te bellen tijdens het rijden, wringt zich overal tussen zonder met de ander rekening te houden.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be