Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bruno Tobback heeft zicht op noodzakelijke 5.000 leden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215616)

De schoofzak 11 maart 2015 12:10

Bruno Tobback heeft zicht op noodzakelijke 5.000 leden

Het tijdsschema laat zich raden:
- tot aan de verkiezingen: beiden gaan zich als de mooiste voordoen
- de dag dat de verkiezingsuitslag bekend geraakt: den Joohn wordt verkozen en den Bruno roept op tot eenheid: iedereen achter de voorzitter voor de strijd
- de dag daarna: gaat de interne strijd in het geniep verder.

titel: Bruno Tobback heeft zicht op noodzakelijke 5.000 leden
link: http://www.knack.be/nieuws/belgie/br...T=186443981278

Citaat:

Het ziet ernaar uit dat huidig SP.A-voorzitter Bruno Tobback effectief zal kunnen meedingen naar een nieuwe termijn aan het hoofd van zijn partij.

'Met wat wij weten van afdelingen die hebben beslist, zijn er meer dan voldoende om die vijfduizend te halen', zo bevestigde hij aan de VRT-radio de berichten over een voordracht door een reeks lokale afdelingen die samen minstens 5.000 leden vertegenwoordigen.

Verschillende kranten schrijven dat Bruno Tobback wel degelijk zal voldoen aan de criteria om opnieuw kandidaat te zijn. Zo moet hij worden voorgedragen door minstens tien afdelingen uit twee provincies, die samen minstens 5.000 leden vertegenwoordigen.

Volgens Het Nieuwsblad zal Tobback uiteindelijk worden voorgedragen door een dertigtal afdelingen uit vier provincies. 'Helemaal zeker konden we uiteraard nooit zijn en het is allemaal wat last minute, maar veel afdelingen wilden ook bewust geen keuze maken', aldus de SP.A-voorzitter in de krant.

Formeel afgeklopt is er nog niet. Vermoedelijk komt daar later op de dag nog meer duidelijkheid over, zo valt nog te horen in de entourage van Tobback. (Belga/KVDA)

Hypochonder 11 maart 2015 12:21

Den Bruino heeft naar het schijnt hemel en aarde moeten bewegen om aan die 5000 leden te geraken. Hij heeft moeten gaan schooien in gehuchten waar ze nog nooit van hem gehoord hadden en dan nog had 9/10 onmiddellijk een gloeiende hekel aan hem...

Triestig ventje en Crombez is al niet veel beter.

vlijmscherp 11 maart 2015 12:40

goede zaak.

toch voor iedereen die niet van de SPa is.

Pandareus 11 maart 2015 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7570941)
goede zaak.

:lol: Juist. Ik wens hem in elk geval een smadelijke nederlaag toe.

Another Jack 11 maart 2015 13:44

Uiteraard gaat Bruno verliezen...
Zelfs hij weet het al.

fox 11 maart 2015 13:47

Het is inderdaad een jammerlijke zaak dat Bruno het onderspit gaat moeten delven. Ik zag hem graag bezig. Zijn incasseringsvermogen in debatten is legendarisch. Hij doet me een beetje denken aan Rocky in zijn begindagen. Niet teveel verstand, maar wel bereid om in de ring te gaan staan om tot moes geklopt te worden, maar elke keer gewoon weer recht staan. respect Bruno!

Sukkelaar 11 maart 2015 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7570941)
goede zaak.

Dat weet ik nog zo niet.

Ik denk dat Crombez voor de SPa veel beter is dan Bruno. Als ik gelijk heb is dat dus slechter voor rechts.

vlijmscherp 11 maart 2015 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7571336)
Dat weet ik nog zo niet.

Ik denk dat Crombez voor de SPa veel beter is dan Bruno. Als ik gelijk heb is dat dus slechter voor rechts.

Crombez ging sowieso voorzitter worden, of Tobback nu meedoet of niet. Maar nu zal er strijd zijn, gaan ze elkaar moeten afmaken.

Er is trouwens niet alleen rechts die de stemmen van SPA wil hoor.

De schoofzak 11 maart 2015 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7571336)
Dat weet ik nog zo niet.

De clou is: tobback en zijn clan gaan wel oproepen om zich achter Krombeen te scharen, maar in de praktijk gaan ze dat zeker niet doen.

.

lombas 11 maart 2015 22:49

Wat een slappe vijgen zijn dat daar toch.

Vergelijk het eens met de halve burgeroorlog die in MR heerst(e).

Peche 12 maart 2015 06:42

Ik wens hem die 5000 van harte toe.

De afgelopen jaren waren echter wel geen gezonde concurrentie meer :(
Iedereen is daar drager van.

Klein Licht 12 maart 2015 16:36

Laten we hopen dat ze, na een lange en uitputtende strijd, synchroon dood verklaard worden, zodat de weg vrij ligt voor de enige echter oppersos: Beer Bert

DewareJakob 12 maart 2015 16:54

Ik hoop absoluut dat hij het haalt.

Hypochonder 12 maart 2015 17:08

Hij zal het niet halen. Het sossenpubliek is dom maar niet oerdom. Het zal Crombez worden, die heeft zichzelf als mooiprater al meer dan bewezen.

DewareJakob 12 maart 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7572351)
Hij zal het niet halen. Het sossenpubliek is dom maar niet oerdom. Het zal Crombez worden, die heeft zichzelf als mooiprater al meer dan bewezen.

Ja? Met het citeren uit kinderbrieven?
Maakt inderdaad niet veel uit, Little Tobback of Crobez.

Hypochonder 12 maart 2015 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7572357)
Ja? Met het citeren uit kinderbrieven?

En met het fnuiken van de economie. Bespaar ons de tijd dat die clown weer in een regering zit. Ik hoop echt dat die partij binnenkort verdwijnt. Er zal dan jammer genoeg direct een andere partij zijn om die leemte op te vullen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be