![]() |
Hoe zuinig is je auto
Lachen met mijn zestienjarige Peugeot 306 kunnen ze wel , maar hij hoort nog steeds bij de zuinigste .
12 kilometer per liter nafte . In augustus wordt hij 17 , dan tank ik hem vol en gaan we een toerke gaan doen . Echte vrienden blijven vrienden . |
Hier, en de meeste landen rekenen ze liter per 100 km. Enkel in NL, voor zover ik weet, rekenen ze met km per liter.
|
Citaat:
Mijn opeltje drinkt gemiddeld 6,8 l/ 100 km. Ik rij het meest km in & rond de stad. |
Mijn monovolumerke trekt 5.5 liter autosnelweg. Stadsverkeer is 6.5 liter.
Maar ik moet toegeven, de climate control staat altijd aan. |
Mijn auto is zo zuinig dat ik elke paar honderd kilometer een aantal liter naft lever aan het benzinestation.
|
Citaat:
Wellicht is dat om wat tegendraads te zijn t.o.v. iedereen ? |
Citaat:
8,33 liter per 100 km. Ik heb betere vrienden. |
Super zuinig, het heeft geen wielen noch motor.
|
Een litertje of tien, elf.
|
Citaat:
Uiteindelijk bepaalt de voet het verbruik, en is er een groot verschil tussen Diesel en benzine. Ook veel verschil tussen nieuw en 'al wat kilometers'. |
Citaat:
|
Citaat:
Ja waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn wagen, een Toyota Aygo, rijdt 1:30 als je zeer zuinig rijdt.
Tot 2011 daarom belastingvrij. Een Centurion reed 5 op 1 op de weg en 10 op 1 in het terrein. ![]() |
Citaat:
En zeg nooit ollander tegen een Nederlander , je zal wat horen . En zij zeggen Belgen , niet Vlamingen . Het blijven aparte mensen . Geuzen zijn het . |
Citaat:
Het ging erover waarin ze verschillen met de rest(?) van de wereld... Nog een kopje koffie? of een bakje troost? :lol::lol::lol: |
2 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijne is 1.6 diesel break en verbruikt tussen de 8-9 liter.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be