Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Groenen gaan Frans moeten studeren, want ... fusie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215887)

De schoofzak 16 maart 2015 12:30

De Groenen gaan Frans moeten studeren, want ... fusie

Ecolo zou graag samen smelten met Groen.

Ik heb er natuurlijk niets in de pap te brokken, zelfs al ben ik grote voorstander van een proper en groen Vlaanderen.

Toch raad ik onze Vlaamse Groenen nu al aan om bijlessen Frans te gaan nemen. Want bij Ecolo zijn er hooguit twee drie die wat Vlaams kunnen, en daarbij zal het blijven.

(en de kritiek van de Franstalige top van ecolo ivm "van communautaire navelstaarderij", dat is dus uitsluitend kritiek op Vlaamse partijen. Nergens op Franstalige.
In het raam van een fusie met Vlamingen, is dat een volledig overbodige sneer; die wij natuurlijk wel gaan onthouden)

titel: Ecolo-top pleit voor fusie met Groen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150316_01581806

Citaat:

Het afscheidnemende voorzittersduo van Ecolo, Olivier Deleuze en Emily Hoyos, pleit voor een fusie met Groen. Maar voorzitster Meyrem Almaci houdt het huwelijksbootje voorlopig af.

‘Hebben we één project of niet? Zo ja, dan moeten we ook één structuur hebben.’ In hun afscheidsinterview als Ecolo-voorzitters aan Le Soir zijn Olivier Deleuze en Emily Hoyos duidelijk: de bestaande samenwerking tussen Ecolo en Groen kan best leiden tot een fusie tot één Belgische partij.

‘In tijden van communautaire navelstaarderij lijkt het me goed om in de tegenovergestelde richting te gaan’, zegt Deleuze. Volgens Hoyos hebben Groen en Ecolo nu al hetzelfde programma, al is dat van Groen veel gerichter, iets waar Ecolo volgens het duo wat van kan leren.

Het fusievoorstel komt niet uit de lucht vallen. Eind vorig jaar stond de ambitie al te lezen in een intern rapport van Ecolo dat de partij weer op de been moest helpen na de forse verkiezingsnederlaag van mei vorig jaar.

Bij Groen zegt voorzitster Meyrem Almaci ook op het nieuwe aanzoek niet ronduit nee, maar ze zegt ook niet meteen ja. ‘Vandaag is een fusie niet aan de orde, maar hoe een intensere samenwerking er kan uitzien, wordt onderzocht’, reageert Almaci. Er is ondertussen een gezamenlijke werkgroep opgericht die onderzoekt hoe de samenwerking kan worden verdiept.

Spitting Image 16 maart 2015 23:14

Ecolo zwalpt na de affaires-Nollet en -Wesphael. Ze zoeken nog enige betekenis te spelen op kap van de Nederlandstalige groenfractie en hopen dat ze door een unitaire partij in het leven te roepen er gezamenlijk sterker zullen uitkomen. Alleen beseffen ze niet dat dat hen een pak Nederlandstalige stemmen gaat kosten. En Meyrem ziet dat ze nu Groen stevig in handen heeft, wat bij een fusie helemaal niet meer het geval zal zijn, individuen als Olivier De Leuze en Nollet kennende.

Sukkelaar 17 maart 2015 14:48

Van progressieve partij gaat ze nu naar een oubollige partij : een echte Belgische partij. Zou BUB nu niet bang worden? :-)

Sukkelaar 30 maart 2015 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7576287)

Ik heb er natuurlijk niets in de pap te brokken, zelfs al ben ik grote voorstander van een proper en groen Vlaanderen.

Toch raad ik onze Vlaamse Groenen nu al aan om bijlessen Frans te gaan nemen. Want bij Ecolo zijn er hooguit twee drie die wat Vlaams kunnen, en daarbij zal het blijven.

Is het nu zo moeilijk om Nederlands te schrijven ipv Vlaams. :-(

De schoofzak 30 maart 2015 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7595082)
Is het nu zo moeilijk om Nederlands te schrijven ipv Vlaams. :-(

Neen, meneer de spellingscommissaris van dienst.
Sorry, meneer de spellingscommisaris van dienst.

Ik zal zelfs, zoals ik vroeger geleerd heb, i.p.v. schrijven, dus met puntjes, en niet ipv.

.

cookie monster 31 maart 2015 03:00

Dat beide ontploffen , we die troep niet nodig !!!!

Een beteke OFF-topic:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7576287)

fAutje , moet zijn:
Ecolo zou graag samen wegsmelten met Groen :thumbsup:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door standaard.be
Het fusievoorstel komt niet uit de lucht vallen.

Het fusilleervoorstel komt niet uit de lucht vallen. :lol: :thumbsup:

Everytime 31 maart 2015 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7577178)
Ecolo zwalpt na de affaires-Nollet en -Wesphael. Ze zoeken nog enige betekenis te spelen op kap van de Nederlandstalige groenfractie en hopen dat ze door een unitaire partij in het leven te roepen er gezamenlijk sterker zullen uitkomen. Alleen beseffen ze niet dat dat hen een pak Nederlandstalige stemmen gaat kosten. En Meyrem ziet dat ze nu Groen stevig in handen heeft, wat bij een fusie helemaal niet meer het geval zal zijn, individuen als Olivier De Leuze en Nollet kennende.

Het stoort u gewoon te zien dat Nederlanstaligen bereid zijn met Franstaligen samen te werken. Geef het toe.

Vrijheideerst 31 maart 2015 15:16

Dit gaat Groen geen stemmen opleveren, bijna even grappig als de SP.A die opeens gaat fusioneren met de PS.

Ecolo deed het zeer slecht in mei, alweer het bewijs dat we in twee verschillende landen leven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be