Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Arme gevangenen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215894)

andev 16 maart 2015 18:26

Arme gevangenen!

Citaat:

Zestien gevangenen in Itter (Waals-Brabant) hebben opnieuw gelijk gekregen van de rechtbank in Nijvel in hun zaak tegen de Belgische staat.

De gevangenen kregen in december een schadevergoeding van 1.000 per dag zolang het normale regime in de gevangenis niet werd hersteld tijdens een spontane staking van de cipiers. De Belgische staat diende een derdenverzet in, maar ook dat werd door de rechtbank van Nijvel verworpen, zo bevestigen de advocaten van de zestien gevangenen maandag.

1.000 euro per dag

Het nieuwe vonnis bevestigde het vonnis van 12 december 2014. Daarin stond dat de Belgische staat verplicht was om de normale situatie in de gevangenis van Itter te herstellen tijdens de staking, zodat de gevangenen kunnen worden behandeld zoals het is voorgeschreven door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Per dag dat de situatie niet hersteld werd, moet de staat 1.000 euro betalen aan de zestien gedetineerden.

De cipiers van de gevangenis in Itter legden op 7 december spontaan het werk neer. Hierdoor werd er gewerkt volgens het nachtregime zodat bezoeken van familie en advocaten werden opgeschort en een zitting van de strafuitvoeringsrechtbank werd uitgesteld. Deze situatie hield aan tot 17 december.
Begrijp ik het goed? 16 gevangenen x 10 dagen x 1000 euro?
En wie mag dat betalen? De brave uit te zuigen belastingbetaler?
Zijn die Europafantasten en onze rechters nu echt op hun hoofd gevallen, de centen van onze werkende burgers vergooien aan een bende gespuis die om wie weet welke redenen allemaal, inbraken, diefstallen, geweld enz (en daar moet je toch al één en ander voor op je kerfstok hebben...) eindelijk in de gevangenis zijn beland???
D�*t is pas wraakroepend, en niet dat deze heren een paar dagen een paar ongemakken hebben moeten ondervinden! Hoeveel brave hardwerkende burgers moeten ook al niet eens last van een of ander ondervinden? Of weten we niet dat we ook recht hebben op1000 euro als we te lang op de trein hebben moeten wachten, of geen plaats hadden om te zitten, of dat het brood van de bakker te oud was, of dat onze gsm is uitgevallen???
Leven we nog niet genoeg in een snertmaatschappij?
Waar is de rechter die nu beslist dat die duizenden euro's meteen verbeurd moet worden en dienen voor de kosten die ze veroorzaken met in den bak te zitten?

Bobke 16 maart 2015 18:33

Betalen uit het budget voor justitie.

Bobke 16 maart 2015 18:33

Sorry, dubbel

Xenophon 16 maart 2015 18:35

Gevangenen moeten boeten!

Er is teveel luxe in de gevangenis. Ik heb gehoord dat er zijn die naar TV mogen kijken als ze het geld er voor hebben, dit kan niet meer!

Voor gevangenen telt de wet niet, ook niet de Europese wet.

Tja, dat zat er aan te komen, en het is hoogstwaarschijnlijk maar het begin, de tijd dat men mensen mocht opsluiten en als beesten behandelen loopt, spijtig voor Belgie, stilaan op zijn eind.

subocaj 16 maart 2015 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7576818)

Er is teveel luxe in de gevangenis. Ik heb gehoord dat er zijn die naar TV mogen kijken als ze het geld er voor hebben, dit kan niet meer!

Tja, dat zat er aan te komen, en het is hoogstwaarschijnlijk maar het begin, de tijd dat men mensen mocht opsluiten en als beesten behandelen loopt, spijtig voor Belgie, stilaan op zijn eind.

Ga je er nog steeds van uit dat criminelen een eerbaar beroep uitoefenen?

Bobke 16 maart 2015 18:44

Citaat:

Noemt ge dat boeten?
Voor 1000€ per dag wil ik daar ook gaan zitten.

andev 16 maart 2015 18:51

Citaat:

Werden/worden die gasten als beesten behandeld? Ik dacht het niet...
Wat hebben ze moeten missen? Bezoek? Langer in de cel blijven?
En dan?
Liever dan onze gevangenissen te laten vollopen met al het krapuul uit de vier windstreken zou men er beter meer meteen het land uitgooien na één of andere heldendaad! Hoeveel cellen er ook zijn, hoeveel ze er bijmaken, er zullen er altijd tekort zijn zoals men nu bezig is. Vele van die vreemdelingen zullen het echt veel beter hebben in de gevangenissen in hun eigen landen!
Mis ik iets, of doen die andere landen dat allemaal zo perfect, dat we daar zelden iets over horen of lezen!

Pandareus 16 maart 2015 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7576833)
En dan?
Liever dan onze gevangenissen te laten vollopen met al het krapuul uit de vier windstreken zou men er beter meer meteen het land uitgooien na één of andere heldendaad! Hoeveel cellen er ook zijn, hoeveel ze er bijmaken, er zullen er altijd tekort zijn zoals men nu bezig is. Vele van die vreemdelingen zullen het echt veel beter hebben in de gevangenissen in hun eigen landen!
Mis ik iets, of doen die andere landen dat allemaal zo perfect, dat we daar zelden iets over horen of lezen!

Wat lees jij zoal, andev ? Het Pallieterke ?

Scherven A. Mok 16 maart 2015 19:11

Zijn er maar zestien gevangenen in ons land ?

Klojo eerste klas 16 maart 2015 19:39

Waar kan ik me aanmelden voor een schadevergoeding voor al die keren dat ik niet kon gaan werken wegens stakingen allerhande ? Zal wel weer niet 't zelfde zijn, zekerst ?

Stormram 16 maart 2015 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7576833)
En dan?

"Welkom in België. Hier wordt men beloond en bewonderd voor schoftenstreken. Berg je moraliteit, goede zede en rechtvaardigheidsgevoel maar op want dat is slechts overtollige ballast. Graai, steel en bedrieg ... maar wees onopvallend en achterbaks, zoals onze leidinggevende klasse, want anders maakt men van jou straks het zwarte schaap zoals van die gatgarnalen in de bajes.

Tja ... Je moest maar wat corrupter en gewetenslozer geweest zijn, dan was dit nu niet gebeurd."

Boduo 16 maart 2015 20:00

Citaat:

Eigenlijk zit ik hier te gniffelen: de Staat wordt ook eens beboet.
Goed werk v.d. advokaten.

Xenophon 16 maart 2015 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7576825)
Ga je er nog steeds van uit dat criminelen een eerbaar beroep uitoefenen?

Het is de staat die de crimineel uithangt en dus, veroordeeld wordt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7576827)
Noemt ge dat boeten?
Voor 1000€ per dag wil ik daar ook gaan zitten.

Dat denk je maar, omdat je nog nooit als beest behandeld bent.

Xenophon 16 maart 2015 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7576872)
Zijn er maar zestien gevangenen in ons land ?

Zestien gevangenen die klacht durven neerleggen tegen de staat.

Dat zal alleen maar 'erger' worden, dat begrijp je toch?

Boduo 16 maart 2015 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7576972)
Zestien gevangenen die klacht durven neerleggen tegen de staat.

Dat zal alleen maar 'erger' worden, dat begrijp je toch?

Het kan niet "erg" genoeg worden.
Heel wat politiekers beelden zich in dat zij �*lles mogen doen.
Ze kunnen niet genoeg op hun nummer(tje) gezet worden.

Xenophon 16 maart 2015 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7576907)
Waar kan ik me aanmelden voor een schadevergoeding voor al die keren dat ik niet kon gaan werken wegens stakingen allerhande ? Zal wel weer niet 't zelfde zijn, zekerst ?

Die zaken worden voor de rechter gebracht.

lombas 16 maart 2015 21:27

Er vliegen veel te veel mensen onnodig in de gevangenis.

Het is een pervers systeem dat niet alleen ingedamd, maar in zijn huidige vorm afgeschaft moet worden.

Boduo 16 maart 2015 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7577076)

Het is een pervers systeem dat niet alleen ingedamd, maar in zijn huidige vorm afgeschaft moet worden.

Tussen droom & daad staan...
enz.

Xenophon 17 maart 2015 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7577076)

Dat is ook de consensus in de VN.

subocaj 17 maart 2015 05:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7576968)
Het is de staat die de crimineel uithangt en dus, veroordeeld wordt.

Jij en ik zijn toevallig de staat. Jij vind dat ze 1.000 € verdienen, ik vind dat ze pas recht van spreken hebben als hun slachtoffers volledig vergoed zijn en dat moet niet van belastinggeld.

Citaat:

Dat denk je maar, omdat je nog nooit als beest behandeld bent.
Dat die criminelen hun slachtoffers behandelen als beesten deert jou niet?
Of vind je dat je mag stelen waar iemand lange tijd voor gewerkt en gespaard heeft?
Al ooit de nutteloze vernielingen in een woning gezien als ze niet vinden wat ze zoeken?
Geen enkel medelijden met mensen die hun poten niet van andermans eigendom kunnen afhouden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be