Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen halalvlees meer in het Parlement? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215942)

Antoon 17 maart 2015 21:20

Geen halalvlees meer in het Parlement?

In navolging van het verbod op het serveren van foie gras in de parlementen, is er nu een voorstel ingediend tot het verbieden van halalvlees. Zowel het ene als het andere komen voort uit een produktieproces waarbij dieren onnodig lijden. Gezien dit over alle partijen heen is beslist met betrekking tot foie gras, zou hetzelfde zonder probleem moeten gebeuren voor halalvlees. Toch?

Citaat:

Vlaams Belang wil halalvlees van het menu in de parlementen

Vlaams Belang fractieleider in het Vlaams Parlement Chris Janssens © belga.

Het Vlaams Belang wil dat er geen halalvlees meer aangeboden wordt bij recepties, werkvergaderingen en de restaurants van het federale, Vlaamse en Brusselse parlement. De partij heeft haar verzoek naar de verschillende parlementsvoorzitters gestuurd, naar eigen zeggen niet omwille van religieuze redenen maar om dierenmishandeling te voorkomen. Het Vlaams Belang verwijst naar het recente verbod op ganzenlever door de drie parlementen.

Deze week keurde het Brussels Parlement een verbod goed op het gebruik van ganzenlever bij officiële recepties en werkvergaderingen van de assemblee. Dit in navolging van de Kamer en het Vlaams Parlement, waar zo een verbod al eerder kwam. Het verbod in de drie parlementen kwam er omdat het voederen van ganzen voor foie gras als dierenmishandeling wordt beschouwd.

Het Vlaams Belang heeft nu ook bij de drie parlementen een vraag ingediend voor een gelijkaardig verbod op het gebruik van halalvlees. "Bij halalvlees worden de dieren namelijk onverdoofd geslacht, en daarbij blootgesteld aan nodeloos lijden. Aangezien wij niet durven twijfelen aan de oprechte bezorgdheid voor het dierenwelzijn van de diverse politieke partijen, zijn we er dan ook van overtuigd dat ons voorstel ruim bijval zal vinden", stellen de fractieleiders Chris Janssens, Barbara Pas en Dominiek Lootens.

Bron

Another Jack 17 maart 2015 21:26

Ik pleit voor de verplichting om spaghetti carbonara in alle parlementen te implementeren.

De schoofzak 17 maart 2015 21:49

Proficiat voor het Belang met deze media-stunt.

Of de media het in grote mate zullen oppikken, is natuurlijk nog maar de (democratische) vraag.

En of het voorstel vanuit het oogpunt van gaia en andere organisaties en mensen bezorgd om dieren, productief en efficiënt is: dat is nog meer de vraag.

Harde stiel, politiek.

.

Another Jack 17 maart 2015 21:51

Verder zou ik ook alle ananas uit blik willen bannen uit alle parlementen!

De schoofzak 17 maart 2015 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7578139)
Ik pleit voor de verplichting om spaghetti carbonara in alle parlementen te implementeren.

Da's straf !

.

Another Jack 17 maart 2015 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7578158)
Da's straf !

.

Meer zelfs, net zoals in sommige scholen...
Zou ik alle moslims, joden, vegetariërs en veganisten die in het parlement zitten dwingen spaghetti carbonara te eten.

Skobelev 17 maart 2015 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7578139)

Trek ritueel dierenleed maar in het belachelijke. Je kan er enkel jezelf mee voor schut zetten.

Another Jack 17 maart 2015 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7578163)
Trek ritueel dierenleed maar in het belachelijke. Je kan er enkel jezelf mee voor schut zetten.

Ritueel dierenleed...
:lol:
Dat zal die beesten echt een zorg zijn....

DucDEnghien 17 maart 2015 21:58

De PCC slaat toe, de politiek culinair correcte verplichting.

Zipper 17 maart 2015 22:07

Prima voorstel !!

Pandareus 17 maart 2015 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7578132)
In navolging van het verbod op het serveren van foie gras in de parlementen, is er nu een voorstel ingediend tot het verbieden van halalvlees. Zowel het ene als het andere komen voort uit een produktieproces waarbij dieren onnodig lijden. Gezien dit over alle partijen heen is beslist met betrekking tot foie gras, zou hetzelfde zonder probleem moeten gebeuren voor halalvlees. Toch?

Na de bevrijding van de foie gras door de beroemde Jelle Engelbosch van n-va zal het blok jaloers geweest zijn. Die gaan nu nog belangrijker problemen aanpakken.

Ik ben echt blij dat in ons land de politici met de fundamenteel belangrijke zaken bezig zijn !

Another Jack 17 maart 2015 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7578175)
Prima voorstel !!

Hypocriet gezwets, wie zich echt bekommert om dierenleed pleit voor het vegetarisme.

Zipper 17 maart 2015 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7578155)
Proficiat voor het Belang met deze media-stunt.

Of de media het in grote mate zullen oppikken, is natuurlijk nog maar de (democratische) vraag.

En of het voorstel vanuit het oogpunt van gaia en andere organisaties en mensen bezorgd om dieren, productief en efficiënt is: dat is nog meer de vraag.

Harde stiel, politiek.

.

alleszins even productief en efficiënt als het (terechte) verbod op foie-gras.
Als ze zichzelf respecteert, steunt uw partij dit voorstel.

sloeber 17 maart 2015 22:24

Ik zie het parlement dat eigenlijk nog goedkeuren. De moslims die ik ken trekken zich niets aan of iets echt halal geslacht is. Zo lang het maar geen varkensvlees is, is het in orde.

Lukkas 17 maart 2015 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sloeber (Bericht 7578189)
Ik zie het parlement dat eigenlijk nog goedkeuren. De moslims die ik ken trekken zich niets aan of iets echt halal geslacht is. Zo lang het maar geen varkensvlees is, is het in orde.

Ah, in dat geval kan het wel goedgekeurd worden zeker. Die gaan dat nooit doen, want dat schept een precedent.

Pandareus 17 maart 2015 22:39

.

Drukazz 17 maart 2015 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sloeber (Bericht 7578189)

Laat een moslim nooit varkensvlees eten: https://www.youtube.com/watch?v=3Mb8nQ3hNsM

Weyland 17 maart 2015 22:43

Wel, hierin geef ik het Vlaams Belang gelijk. :)

circe 17 maart 2015 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 7578201)
Wel, hierin geef ik het Vlaams Belang gelijk. :)

GROOT gelijk.

Libro 18 maart 2015 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7578223)
GROOT gelijk.

REUSACHTIG gelijk (als ik het Vlaams even mag verkrachten).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be