Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Beetje bang voor de tandarts (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216056)

NieuwNoors 19 maart 2015 20:31

Beetje bang voor de tandarts

Reeds heel mijn leven ben ik bang om naar de tandarts te gaan. Morgen is het weer zover: halfjaarlijkse controle. Ik weet nu al dat ik deze nacht nauwelijks zal kunnen slapen.
Ondanks dat ik best een sterk en goed gebit heb, en het heel goed verzorg, is er altijd die angst dat ik een gaatje zal hebben, dat de tandarts zijn boor zal bovenhalen (dat geluid alleen al!). Kortom: ik ben doodnerveus voor morgen.
Wie heeft er ook schrik van de tandarts?

Henri1 19 maart 2015 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580259)
Reeds heel mijn leven ben ik bang om naar de tandarts te gaan. Morgen is het weer zover: halfjaarlijkse controle. Ik weet nu al dat ik deze nacht nauwelijks zal kunnen slapen.
Ondanks dat ik best een sterk en goed gebit heb, en het heel goed verzorg, is er altijd die angst dat ik een gaatje zal hebben, dat de tandarts zijn boor zal bovenhalen (dat geluid alleen al!). Kortom: ik ben doodnerveus voor morgen.

Waar heb je het meest bang voor :
1. Spuit
2. Snelle boor.
3. Langzame boor.

Zipper 19 maart 2015 20:35

Citaat:

ach, is zo voorbij :

https://www.youtube.com/watch?v=p1OQBIfx4uo

:-)

NieuwNoors 19 maart 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7580267)
Waar heb je het meest bang voor :
1. Spuit
2. Snelle boor.
3. Langzame boor.

Boor. Langzaam of snel, ik moet mezelf dwingen om niet uit die zetel te springen wanneer tandarts zijn boor tevoorschijn haalt. Vreselijk snerpend geluid!
Hopelijk is alles ok en moet er geen geboor aan te pas komen.

Indomitable 19 maart 2015 20:38

NieuwNoors 19 maart 2015 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7580268)

Gruwelijk!!!!! Bedankt hoor, :lol:

Henri1 19 maart 2015 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580274)
Boor. Langzaam of snel, ik moet mezelf dwingen om niet uit die zetel te springen wanneer tandarts zijn boor tevoorschijn haalt. Vreselijk snerpend geluid!

Tandsteen verwijderen is ook niet leuk met die metalen crochets.

NieuwNoors 19 maart 2015 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7580276)

Dat heb ik echt nodig. :roll:

Henri1 19 maart 2015 20:41

Citaat:

Langzame boor is echt vreselijk. Je hele kaak trilt dan, zo erg dat, als je gevoelig bent een orgasme kan krijgen..... als het niet zo' vreselijk was hé.

bembem 19 maart 2015 20:41

Citaat:

same here ..

het is zelfs zo erg dat ik enkel ga als het echt niet anders kan i.e. tandpijn .. mijn laatste bezoek aan de tandarts was schat ik zo ergens in de loop van 2012 toen mijn vulling aan m'n ene kies aan het loskomen was .. yep, niet zo goed, ik zou ook regelmatig op controle moeten gaan :lolabove:

NieuwNoors 19 maart 2015 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7580282)

Nee, idd. Ieuuuuuw zeg.

NieuwNoors 19 maart 2015 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580286)
same here ..

het is zelfs zo erg dat ik enkel ga als het echt niet anders kan i.e. tandpijn .. mijn laatste bezoek aan de tandarts was schat ik zo ergens in de loop van 2012 toen mijn vulling aan m'n ene kies aan het loskomen was .. yep, niet zo goed, ik zou ook regelmatig op controle moeten gaan :lolabove:

Ik dwing mezelf om 2x/j te gaan. Ik zou nog veel banger zijn moest ik 2j NIET gegaan zijn. Kans is dan veel groter op een gaatje....bbbrrr.
Totnogtoe heb ik 2 vullingen gekregen en dat vind ik al teveel.

Henri1 19 maart 2015 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580287)
Nee, idd. Ieuuuuuw zeg.

Dan dan zitten ze ermee te wringen tussen je tanden.

NieuwNoors 19 maart 2015 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580292)
Ik dwing mezelf om 2x/j te gaan. Ik zou nog veel banger zijn moest ik 2j NIET gegaan zijn. Kans is dan veel groter op een gaatje....bbbrrr.

Ik heb ook 1 kies moeten laten trekken.

NieuwNoors 19 maart 2015 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7580282)

Nee, is best wel pijnlijk. Maar daar ben ik niet bang voor. Ik ben alleen ontzettend bang voor het boren.

bembem 19 maart 2015 20:51

Citaat:

ja echt niet te doen .. en bij mij doet dat altijd pijn .. ondanks dat ik dan verdoofd ben .. die spuit daar sta ik ook telkens doodsangsten voor uit ..

kleine anecdote: van m'n 16de tot m'n 20ste droeg ik blokjes en een beugel en moest ik regelmatig naar de orthodontist, een ware kwelling, er kwam in het begin zelfs een chirurgische ingreep aan te pas (zo zaten m'n 2voorste snijtanden onderhuids verstrengeld met hun wortels in m'n voorgehemelte en duwden ze de wortels van m'n 2 voortanden helemaal de verdommenis in, die dreigden dan ook uit te vallen en ze stonden wat vooruit, was echt geen zicht, lol) .. wat was ik opgelucht toen het eindelijk voorbij was!

NieuwNoors 19 maart 2015 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580306)
ja echt niet te doen .. en bij mij doet dat altijd pijn .. ondanks dat ik dan verdoofd ben .. die spuit daar sta ik ook telkens doodsangsten voor uit ..

kleine anecdote: van m'n 16de tot m'n 20ste droeg ik een blokjes en een beugel en moest ik regelmatig naar de orthodontist, een ware kwelling, er kwam in het begin zelfs een chirurgische ingreep aan te pas (zo zaten m'n 2voorste snijtanden onderhuids verstrengeld met hun wortels in m'n voorgehemelte en duwden ze de wortels van m'n 2 voortanden helemaal de verdommenis in, die dreigden dan ook uit te vallen en ze stonden wat vooruit, was echt geen zicht, lol) .. wat was ik opgelucht toen het eindelijk voorbij was!

Amai, châpeau dat je dat allemaal ondergaan hebt. Zelf heb ik gelukkig een mooi en recht gebit.

bembem 19 maart 2015 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580292)

wow is best veel 2x per jaar!

bembem 19 maart 2015 20:57

of liever gezegd: 'veel' !!

NieuwNoors 19 maart 2015 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580313)
wow is best veel 2x per jaar!

Dat is standaard hoor. Bij jouw tandarts niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be