Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   het kookt in Frankrijk: "Travailler moins pour vivre mieux!" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216071)

bembem 20 maart 2015 03:23

het kookt in Frankrijk: "Travailler moins pour vivre mieux!"

van een Frans werklozenforum:

Citaat:

bonsoir �* tous,
j'avais retrouvé un job en cdi dans un internat pour enfants en situation de handicap en qualité d'agent de service ( ménage ). Bonjour l'ambiance ! horaires 7h30 16h30 ou 11h 20h. équipe de femmes ( méchanceté gratuite, commérage, balance et pas du tout esprit d'équipe ), chef horrible ( elle te parlait comme une m... !) directeur posté �* l'entrée pour surveiller, pas le droit de parler, pas le droit d'avoir contact avec les enfants, pas le droit de circuler �* 2, pose 1h pour déjeuner puis pause 5mn dans la journée, 37h par semaine, dont le week end, et rtt d'1 jour 1/2 par semaine pour 1012 Euros car obligation de prendre la mutuelle ! euh.......... comment dire? en bref tu fais du bénévolat pour cette association mondialement connue, on se fout de notre gueule ! sachant que Mme karembeu est payée un maximum pour faire de la pub pour l'assoc et que Mme s'est fait faire sa combinaison par un grand couturier ! alors je dis " RAS LE BOL" de l'esclavage moderne, je suis partie �* mon mois d'essai !ok il faut travailler, ok c'était un cdi et de nos jours il n'y en pas beaucoup mais j'en ai marre des jobs où tu bosse durement pour un salaire de misère et où tu fais l'esclave !
ze heeft groot gelijk, slavenarbeid non merci!! pfff!

en dit is geen losstaand geval, getuige oa. de volgende posts:

Citaat:

la crise économique est l�* et les employeurs se permettent tout et n'importe quoi.
Si vous pensez que le code du travail n'a pas été respecté vous pouvez toujours saisir l'inspection du travail.
ça pourrait servir au personnel encore en place .
yep indeed, zelfs mensen negeren die de moeite doen van een cv en motivatiebrief op te sturen, want 100 wachtenden achter u :roll:

Citaat:

100 % ok avec vous, cela me fait rire quand on dit que la royauté tout ça c'est fini, tu parles. Et les joueurs de foot et les people, pendant que les pauvres gens galèrent au smic, c'est exactement la même chose qu'au temps de la royauté.
yep

Citaat:

tout �* fait d'accord avec toi ! dans quelle époque vit on ? je vous le dis, on a régressé
!

yep yep

Citaat:

Je suis une battante malgré tout ( pas le choix ) et pas du tout mon style de ronchonner et pleurnicher ! je constate et justement je m'interroge sur la suite et essaie de trouver des solutions, seulement il faut dénoncer l'abus dans certains boulots où tu travailles comme une esclave, où l'on te parle comme une merde ! faut pas exagérer !
²!!

Faut travailler plus pour gagner plus! Yeah right :roll::roll:

Ik hoop dat miss Demir dit leest, kan ze misschien wat nadenken over wat ze daar zei van dat mensen aan het werk zullen gaan wanneer ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen .. Nee: mensen worden misnoegd, moe, uitgeput en vooral opstandig!

Voorts: waarom heeft het extremisme hier voet aan wal .. Think twice!
Niet de islam is de boeman maar de sociale onrust die resulteert uit deze economische crisis .. de Islam is slechts een instrument, net zoals het katholicisme een instrument is voor the USA .. and God bless America! may we have oil and everything will be ok .. are we getting it? duh :roll:

lombas 20 maart 2015 07:18

Ik denk dat je je een beetje van doelpubliek vergist. Het gaat over werkenden die klagen over werkomstandigheden. Wat op zich legitiem kan zijn - dat moet dan in overleg naar boven komen.

Jij verwart het met eisen van werkzoekenden.

Wel zeer erg dat de persoon slechts een uur middagpauze krijgt. Dat is mensonwaardig in een land waar het grootste deel van de economie platligt tussen twaalf en half drie.

bembem 20 maart 2015 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7580566)
Ik denk dat je je een beetje van doelpubliek vergist. Het gaat over werkenden die klagen over werkomstandigheden. Wat op zich legitiem kan zijn - dat moet dan in overleg naar boven komen.

Jij verwart het met eisen van werkzoekenden.

Wel zeer erg dat de persoon slechts een uur middagpauze krijgt. Dat is mensonwaardig in een land waar het grootste deel van de economie platligt tussen twaalf en half drie.

nee hoor, het gaat immers om een ex-werkende die nu werkloos is ..

lombas 20 maart 2015 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580576)
nee hoor, het gaat immers om een ex-werkende die nu werkloos is ..

Als ze zelf opstapt uit een CDI ben je in mijn ogen niet volledig in je recht om je "werkloos" te noemen.

bembem 20 maart 2015 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7580586)
Als ze zelf opstapt uit een CDI ben je in mijn ogen niet volledig in je recht om je "werkloos" te noemen.

�* son mois d'essai ...

Another Jack 20 maart 2015 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580593)
�* son mois d'essai ...

Pardon?

lombas 20 maart 2015 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580604)
Pardon?

Niet te veel vragen stellen...

En de klap komt van Doctissimo - het ultieme huilerdsforum voor de Franstaligen. Erger dan de Flair en Libellefora samen tot het kwadraat.

bembem 20 maart 2015 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580604)
Pardon?

had ze dan moeten blijven om uiteindelijk met een burn-out opgezadeld te zitten?

Another Jack 20 maart 2015 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580608)
had ze dan moeten blijven om uiteindelijk met een burn-out opgezadeld te zitten?

Ik vrees dat we zo erg verschillen qua leef- en denkwereld dat een normale conversatie zeer moeilijk is...

lombas 20 maart 2015 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580611)
Ik vrees dat we zo erg verschillen qua leef- en denkwereld dat een normale conversatie zeer moeilijk is...

:-D

Another Jack 20 maart 2015 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7580613)
:-D

Heel diplomatisch gezegd, niet?
;-)

bembem 20 maart 2015 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580611)

moeilijk maar niet onmogelijk :-)

bembem 20 maart 2015 08:29

bah, de message is nochtans duidelijk: verhoging van het minimumloon en betere werkomstandigheden opdat de lagere beroepen wat hebben om iedere dag naar uit te zien .. moet men dan als uitgebuite Chineesjes aan een hongerloon zijn/haar gezondheid (zowel fysiek als mentaal) naar de knoppen doen? :-(

Another Jack 20 maart 2015 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580626)
bah, de message is nochtans duidelijk: verhoging van het minimumloon en betere werkomstandigheden opdat de lagere beroepen wat hebben om iedere dag naar uit te zien .. moet men dan als uitgebuite Chineesjes aan een hongerloon zijn/haar gezondheid (zowel fysiek als mentaal) naar de knoppen doen? :-(

Van mij zou niemand verplicht moeten werken...

bembem 20 maart 2015 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580632)
Van mij zou niemand verplicht moeten werken...

;-)

Another Jack 20 maart 2015 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580640)
;-)

Alleen vind ik niet dat de overheid mensen die daar niet voor kiezen, geld moet geven.

bembem 20 maart 2015 08:49

hier nog een afvallertje van het systeem:

Citaat:

Bonjour a tous voila j'ai 30 ans je vis chez mes parents et je suis chomeur ces derniers temps je me sens seul et je ne trouve plus de sens a ma vie je fais des efforts mes rien n'avancent au final je me dis que le combat est fini d'avance et que cette situation de se sentir comme quelqu'un qui sert a rien va durer pour toujours,je suis celibataire et je vois des gens autour de moi reussir a fonder une famille,je me sens inutile le chomage m'exclut petit a petit,je perd espoir et ce soir je suis vraiment triste j'ai mal au coeur car tout est flou dans la tete je me sens perdu ...

lombas 20 maart 2015 09:10

bembem 20 maart 2015 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580642)
Alleen vind ik niet dat de overheid mensen die daar niet voor kiezen, geld moet geven.

dan heb je waarschijnlijk nooit voor langere tijd een kutjob moeten doen, ik spreek uit ervaring: op de duur begeeft je lichaam het gewoon, ik heb 3 maanden in de McDo getravakt, op het einde was ik een wrak, mijn voeten deden aldoor pijn, had spataderen overal op m'n kuiten door het lange staan, ik kon gewoon niet meer, was doodop en m'n gezicht stond vol puisten van de stress en het onregelmatig uurrooster waardoor ik vaak pas tegen 1u 's nachts thuis was omdat ik "sluiting" had, pfff ..

ben toen in een diepe depressie gesukkeld waar je maar heel moeilijk uitgeraakt ... jammer, want ik heb ondertussen wel de moed gehad om m'n attest in administratie te behalen via de Vdab, vermits men mij wijsmaakte dat ik met een herscholing er wel bovenop zou geraken, niet dus want zelfs voor de McDo kom ik nu zelfs niet meer in aanmerking wegens "te oud" ..

yep, ik zal wellicht eenzaam sterven zonder gezin en familie want eenmaal een slechte start en een gat in je cv -> voor altijd gebranmerkt als een hangmatter die "profiteert" van haar uitkering .. vertel me eens: wat valt er te profiteren van nog geen 820€ in de maand waarvan een dikke 2/3 gaat naar vaste lasten? euhm, ik zie het echt niet hoor, vertel me dat geheim eens waarom nogal wat 'werkenden' van mening zijn dat werkloosheid altijd gekozen is en niet 'ondergaan'?! stop! je hoeft het me niet te zeggen, ik weet het: "omdat het merendeel jaloers is tiens," want in hun ogen hebben die werklozen tijd en voor de werkende mens is dat tegenwoordig een luxe, nou dat is dan ook het enigste voordeel dat werklozen hebben: ze hebben tenminste tijd om over hun lot na te denken, en te klagen :roll:

bembem 20 maart 2015 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7580654)

ja lach maar :roll: hier nog een Calimero:

Citaat:

Aujourd'hui, 2015, je suis un trentenaire dépressif qui vit reclu �* la campagne dans le sud ouest de la France, je suis un coup chez ma mère, un coup chez ma grand mère, je tourne en rond, je suis au RSA, j'ai plus un rond de côté, je n'ai evidemment plus du tout mon bel appartement de l'ouest parisien.
Que s'est il passé entre temps ? Juste un licenciement économique en 2011, et le début d'une longue chaîne : chômage, cdd, interim, petits boulots, black, rsa, cdd, interim, petits boulots, black, chômage, rsa etc etc.... Un cercle vicieux qui perdure aujourd'hui semé de quelques imprévus et d'évidentes difficultés financières qui ont suivis... J'ai quitté la région parisienne en 2012 suite �* une profonde et grave dépression après 1 an de chômage. J'ai vendu mon bel appartement, il s'en ai fallu de peu pour que des huissiers le vendent �* ma place. J'ai espéré une nouvelle vie, un nouveau démarrage dans un nouveau cadre moins stressant sur mes terres natales du sud-ouest. Malheureusement la situation économique est aussi de plus en plus morrose et je galère �* retrouver le moindre petit boulot. Entre 2012 et 2014, j'ai enchaîné sur 2 ans : 3 CDD de 1 mois chacun + 83 missions interim de 1 �* 3 jours + une dizaine de petits boulots au black non déclarés. Mon dernier contrat de travail date de janvier dernier : un CDD de 2h (oui je dit bien 2 heures) pour distribuer des flyers devant un magasin qui m'a rapporté 21,45euros net. Je précise que j'ai du faire 30km en voiture pour gagner ces 21,45euros, si c'est ç�* avoir du boulot en France, on a pas tous la même définition du "avoir du boulot". Je n'arrive pas �* retrouver un vrai emploi décent malgré des centaines de candidatures, réponses �* des offres, candidatures spontanées, participation �* une vingtaine de salons de l'emploi et autres divers forums de l'emploi...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be