Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Foto's van auto's die binnen de 10000km de joint de culasse moesten laten vervangen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216083)

BigF 20 maart 2015 12:28

Foto's van auto's die binnen de 10000km de joint de culasse moesten laten vervangen.
 
Deze bv.
Al na 4200km waarvan 52 bergop.

reservespeler 20 maart 2015 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7580843)
Deze bv.
Al na 4200km waarvan 52 bergop.

Hoeveel kilometer bergaf?

reservespeler 20 maart 2015 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7580843)
Deze bv.
Al na 4200km waarvan 52 bergop.

Hoeveel kilometer bergaf?

Anna List 20 maart 2015 12:53

ow hier had ik nu wel een Alfa verwacht

Johan Daelemans 20 maart 2015 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7580875)
ow hier had ik nu wel een Alfa verwacht

Waarom? In gans mijn loopbaan nog geen kapotte cilinderkop-pakking moeten steken. De zonnekleppen vallen er af, de spiegels worden rot en de dubbele 'wish-bones' vooraan van de recentere modellen gaan amper 60.000 km mee maar voor de rest gemakkelijk +400.000km als je tenminste het ding onderhoud zoals het hoort.

maddox 20 maart 2015 14:36

Nog nooit een kapotte koppakking gehad op mijn wagens.

Zelfs mijn getunede Fiat uit 1978 niet.

Derk de Tweede 20 maart 2015 14:49

Jaren geleden met een Datsun 100A een lekke koppakking gehad. Eigen schuld trouwens door koud water bij een kokende radiator te vullen.
Montreux is niet de goedkoopste stad om zoiets te krijgen.
Met de D-Kadett gelazer gehad met de nokkenas.


DewareJakob 20 maart 2015 14:58

Rijstijl? volgas bij koude motor in bergop?

Anna List 20 maart 2015 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7580979)
Waarom? In gans mijn loopbaan nog geen kapotte cilinderkop-pakking moeten steken. De zonnekleppen vallen er af, de spiegels worden rot en de dubbele 'wish-bones' vooraan van de recentere modellen gaan amper 60.000 km mee maar voor de rest gemakkelijk +400.000km als je tenminste het ding onderhoud zoals het hoort.

en de ramen vallen naar beneden in de deuren
en diezelfde deuren vliegen open in de bochten ... :-)

Johan Daelemans 20 maart 2015 15:06

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7580988)
c
Zelfs mijn getunede Fiat uit 1978 niet.

Uit de oude doos.
Mijn eerste auto (Fiat 128 Coupé) en mijn eerste lief.
De eerste heb ik niet meer het tweede nog steeds.
De foto is van 1981 - Cassis

Johan Daelemans 20 maart 2015 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7581045)
en de ramen vallen naar beneden in de deuren
en diezelfde deuren vliegen open in de bochten ... :-)

Nog niet mogen meemaken.

Johan Daelemans 20 maart 2015 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7581009)
Met de D-Kadett gelazer gehad met de nokkenas.

Zoals zowat iedereen zeker?

maddox 20 maart 2015 15:08

Ik had de 128 3P Coupe uit 1978.
Na het tunen tot 135 pk waren het vooral banden en koppelingen die ik versleet.
Ik kwam er helaas te laat achter dat de Fiat Punto turbo dezelfde motor gebruikte, maar dan doorontwikkeld. Had goedkoper en gemakkelijker geweest om nog meer PK's in't bakje te lepelen.

Maar die Fiatjes roesten helaas sneller dan je kon bijwerken.

Anna List 20 maart 2015 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7581053)
Nog niet mogen meemaken.

alfatje in de jaren 80 ... verschietachtig !

en koud alst -5 is :-)

Boduo 20 maart 2015 15:13

Met 2 Peugeot's 404 gereden.
Eigenlijk nooit met iets last gehad; alleen de carrosserie v.d. eerste...

Johan Daelemans 20 maart 2015 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7581056)
Da's spijtig van dat autootje. Was het de 1300 of de 1100?

Een 1300cc. Dat roesten heeft dan weer het voordeel dat je leert lassen.
Eerst komen de lappen polyester.... als die er opnieuw zijn uitgevallen dat komt de halfautomaat op de proppen. Komt nog steeds van pas.

Johan Daelemans 20 maart 2015 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7581056)
Ik had de 128 3P Coupe uit 1978.
Na het tunen tot 135 pk waren het vooral banden en koppelingen die ik versleet.
Ik kwam er helaas te laat achter dat de Fiat Punto turbo dezelfde motor gebruikte, maar dan doorontwikkeld. Had goedkoper en gemakkelijker geweest om nog meer PK's in't bakje te lepelen.

Om een idee te krijgen wat vermogen je mag verwachten heb ik een spreadsheet ontwikkeld welke je hier

http://www.homebuiltairplanes.com/fo...ine-power.html

kan vinden. Ammuseer je maar.

Johan Daelemans 20 maart 2015 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7581066)
alfatje in de jaren 80 ... verschietachtig !

en koud alst -5 is :-)

Vrouwtje had toen een Alfasud 1500 TI. Koud was het niet echt maar nat.
Rond de voorruit zo rot als het maar mogelijk was.
Ik wist toen nog niet hoe je een geplakte ruit diende uit te snijden zodoende bleef het bij 'dichtplakken' van gaten.

fred vanhove 20 maart 2015 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7581051)
Uit de oude doos.
Mijn eerste auto (Fiat 128 Coupé) en mijn eerste lief.
De eerste heb ik niet meer het tweede nog steeds.
De foto is van 1981 - Cassis

He he mijn vriend had zo'n kakki groene maar dat was in 1977 toch al.Was toen wel een bakske waar naar werd opgekeken.
Toch dank voor de foto....pure nostalgie...ik word er helemaal week van.

Johan Daelemans 20 maart 2015 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7581107)
He he mijn vriend had zo'n kakki groene maar dat was in 1977 toch al.

Ik liep nog naar school en pa was alleenverdiener met 5 schoolgaande tieners.
Wat ik kocht moest ik zelf verdienen en ik weet dat ik die wagen toen 5000fr heb betaald. Wat matten polyester en zwarte pek en we konden rijden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be