![]() |
De eerste info-avond van het Liberaal Appel, afdeling Vlaams Brabant, kon op een ruime belangstelling rekenen. Deze vergadering vond plaats vlak nadat het Arbitragehof het voor de paarsgroene regering vernietigend arrest velde over de nieuwe kieswetgeving waardoor in Vlaams Brabant de oude kieswet blijft gelden. Liberaal Appel zal dus opkomen met een lijst "Leuven" en een lijst "Brussel-Halle-Vilvoorde". We komen handen te kort.....wees erbij vanaf de start van dit schitterend avontuur en neem contact op met ons! [email protected]
|
Citaat:
Geloof je echt dat je met een LA lijst in arr boven de 8 procent geraakt, de natuurlijk "kiesdrempel" die je moet halen om een verkozene te hebben? |
Het zou natuurlijk schitterend zijn, een unicum voorwaar, indien een partij die amper vier maanden bestaat, reeds 8% van de kiezers naar zich toe zou trekken. Of dat een mirakel zou zijn, daar kunnen we over discussiëren. De VLD van vandaag is niet meer de VLD van 1999. De partij is verworden tot een links-liberale "volkspartij" waarin de topposities worden ingenomen door niet-liberalen (Vanhecke, Coveliers, Vankrunkelsven, Bourgignon, Gabriëls, Somers, Moreels, Pinxten, etc etc etc.) of door links-liberalen zoals Annemie_Stemrecht_voor_Migranten_Neyts.
Het volstaat om te kijken naar Nederland om te zien wat het potentieel is van een dergelijke politieke partij (6 �* 8%). Op termijn kan een echte liberale partij (het Liberaal Appel) de links-liberale VLD met 12 �* 14% laten afkalven. Bovendien acht ik Liberaal Appel in staat om de "kannibaliseren" op het Vlaams Blok, ook weer goed voor 2 �* 3%. Dat betekent dat het kiespotentieel voor een liberale partij geschat kan worden op 12 �* 17%. Dat potentieel verover je dus niet op vier maanden tijd. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat op middellange termijn (tegen 2006) de posities kunnen ingenomen worden. |
Allez vooruit, hou de moed erin zou ik zeggen...
Mijn keuze is gemaakt, maar voorlopig niet voor LA ;) |
Bedankt! We houden de moed er zeker in en U hebt nog wel even de tijd om de juiste beslissing te maken!
|
Zoals reeds een aantal keer gemeld, ik heb heel mijn leven op VLD (PVV)gestemd.
Vanaf 18 mei wordt het Liberaal Appel. Eindelijk weer een liberale partij in Vlaanderen. Succes jongens! |
Welkom thuis! U bent niet de enige die zonder spijt het stemhokje zal kunnen verlaten op 18 mei!
|
Citaat:
Ik denk dat een poll, zoals ik onlangs heb opgesteld onder 'politiek binnenland': [ Poll ] Liberaal appel, een bedreiging voor het Vlaams Blok? maar dan nu wel met de VLD als onderwerp, voor vuurwerk zou zorgen. [ Poll ] Liberaal appel, een bedreiging voor de VLD? |
Indien je echt denkt dat je voor vuurwerk zou kunnen zorgen: Do It! met die slogan heeft Nike veel schoenen verkocht. De waarde van de poll hangt natuurlijk af van de representativiteit van de steekproef, iets waarover ik me uiteraard niet kan uitspreken. Vanuit statistisch-wetenschappelijk oogpunt zal die poll niet veel waarde hebben zolang je die data niet hebt maar het kan een tendens aangeven.
|
Hoeveel man was er eigenlijk aanwezig toen?
|
Ik heb ze niet geteld maar om en bij de 50, wat boven de verwachtingen was.
|
Dat is inderdaad niet slecht, hé!! Ik wens ze veel succes en dat ze maar veel stemmen van de VLD pikken!! Persoonlijk ga ik er wel niet op stemmen!! Zijn er al lijsten voor de provincie Antwerpen bekend eigenlijk?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be