Everytime |
22 maart 2015 12:19 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht
(Bericht 7583873)
Jaren '80 lijkt me het decennium van de one-hit wonders. Ik herinner me niet direct tijdloze pareltjes.
Wie herinnert zich nog Tanita Tikaram, Edie Brickell and the new Bohemians, Fairground Attraction, Jenny Morris ? Marianne Faithfull had een comebackje. Leek allemaal veelbelovend maar het bleef bij een albummetje en wat optredens. Heb ze allemaal gezien, en genoten van het optreden, maar even later waren ze verdwenen. misschien moest men daarom terug naar 1979.
Het decennium begon ook wel slecht met de moord op John Lennon, dus ja....
Zat Hawkwind's "chronicle of the black sword" mee in de lijst ?
https://www.youtube.com/watch?v=ZVyIXtvqwfk
|
Niet alleen! Ik herinner me wel Tanita Tikaram ("Twist in my sobriety") en Fairground Attraction ("Perfect"). Maar de jaren 80 voor mij, dat is vooral U2, Simple Minds, Genesis, Phil Collins solo, Elton John, Depeche Mode, Duran Duran, Michael Jackson, Madonna in haar goeie tijd (de Madonna van nu heeft niets meer te maken met de Madonna van toen), Lionel Richie, Tina Tina Turner, enz................... Gisteravond heb ik Rick Astley terug op de Franse TV gezien. Texas waren er ook bij : hun carrière is vooral de jaren 90 voor Sharleen en co begon het wel allemaal in 1989 ("I don't want a lover").
|