Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Leugens van de media om Isfrael zwart te maken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216198)

Eliyahu 22 maart 2015 20:33

Leugens van de media om Isfrael zwart te maken

Bs'd

In scene gezette foto uit Gaza van Associated Press

Het nieuws van Associated Press wordt volgens een schatting door de helft van de wereldbevolking bekeken, volgens de website van dit nieuwsagentschap. Maar zelfs dit meest gerespecteerde persbureau gebruikt geënsceneerde foto's en laat informatie weg om zo Israël af te schilderen als een schurkenstaat, die lukraak vrouwen en kinderen afslacht tijdens de oorlog in Gaza vorig jaar.

Een voorbeeld is deze emotionele ontroerende foto, die de woede van de wereld opwekte tegen de militaire operaties van Israël tegen Hamas. Hij werd opgepikt door meer dan 280 AP filialen wereldwijd, 1.400 kranten in Amerika en duizenden tv en radio zenders.

AP geeft nu toe, na een onderzoek door The Mideast Reporter/The Observer, dat de foto in scene werd gezet en dat ze kinderen lieten poseren voor deze en vele andere foto's die ze verspreidden over de oorlog in Gaza.

Er zijn strikte regels die persbureaus verbieden foto's te ensceneren, in het bijzonder bij gebruik van kinderen, maar de AP had er geen probleem mee om die regels te breken en tegelijkertijd hun abonnees, klanten en het publiek te verzekeren dat hun foto's de onpartijdige waarheid vertellen.

Geënsceneerde foto's zijn een directe schending van zelfs AP's eigen verklaring van Nieuwswaarden en Principes: 'We voeren geen gebeurtenissen op of spelen die na voor de camera of de microfoon. We vragen mensen niet om te poseren voor foto's, tenzij we een portret maken, en dan schrijven we dat duidelijk in het bijschrift'.

Deze foto is zeker geen portret, maar een krachtig stuk anti-Israëlische propaganda, bedoeld om veroordeling van de Israel Defense Forces (IDF) op te wekken. Ook vertelde het oorspronkelijke bijschrift niet aan iedereen dat deze foto was geënsceneerd. Wat het bijschrift wel vertelde was nog bedrieglijker: 'De aanval doodde zijn vader, een Hamas-politieman'.

Op het bord staat de Arabische tekst 'Huis van martelaar Mostafa Jamal Malakeh.' Maar Malakeh was geen 'politieman'. Hij was een bekende Hamas militant. Hij was de plaatselijke commandant van de 'Al-Zeitoun bataljons' van de Izz ad-Din al-Qassam Brigades, de militaire vleugel van Hamas. Dit is dezelfde groep die sinds 2005 meer dan 8.000 raketten had afgevuurd op Israël.

Dit alles is openbare informatie en is te zien op een Arabische YouTube-video ter herdenking van Malakeh, waarin hij te zien is met wapens waarmee een agent niet over straat gaat. AP heeft ervoor gekozen om deze bekende feiten te negeren in de rapportage over de dood Malakeh, om het te laten voorkomen alsof Israëlische militairen een civiele politieagent hadden gedood.

Charlie don't Surf 22 maart 2015 20:56

... Israeltoday ...

Jay-P. 23 maart 2015 04:01

De kinderen van Eretz Israel in georganiseerde actie: opgediept oud enthousiasme voor kindermisbruik van het Vaterland.

Eliyahu 23 maart 2015 14:51

Bs'd

The Water War Against Israel Exposed

Research group reveals how NGOs make false claims against Israel on water issues, and even shoot down projects meant for Palestinian Arabs.

LiberaalNL 23 maart 2015 14:57

Propaganda komt voor in vrijwel elk conflict. Daarom neem ik mensen met extreme standpunten in brandhaarden compleet niet serieus.

Eliyahu 25 maart 2015 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 7585772)
Propaganda komt voor in vrijwel elk conflict. Daarom neem ik mensen met extreme standpunten in brandhaarden compleet niet serieus.

Bs'd

Er is een verschil tussen propaganda en leugens van linkSSe NGO's die niet bij enig conflict betrokken zijn.

En die linkSSe NGO's zijn dan ook nog bereid om de palestijnen te schaden om hun leugenachtige Israel bashing kracht bij te zetten.

edward222 25 maart 2015 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7585230)
De kinderen van Eretz Israel in georganiseerde actie: opgediept oud enthousiasme voor kindermisbruik van het Vaterland.

Ik ben bang dat Libanon zal ook stuurde een raket die een brief heeft , zeggen ..

" bedankt" .

Bartjeuh 25 maart 2015 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward222 (Bericht 7587996)
Ik ben bang dat Libanon zal ook stuurde een raket die een brief heeft , zeggen ..

" bedankt" .

Bang dat ik stuurde brief Libanon ook een raket bedankt?
Of een brief zeggen bedankt stuurde ook Libanon een raket?
Of Libanon raket zal zeggen bedankt ook brief?

quercus 25 maart 2015 09:42

Citaat:

" bedankt" .

"Ik ben bang" dat deze zin met haken en ogen aan elkaar hangt.

Klein Licht 25 maart 2015 14:22

Eli, kan je misschien even toelichten wat er in scene gezet is aan deze foto?

Als ik het achterliggende artikel lees is het wel degelijk het huis van dat kleine jongetje dat in puin gegooid is, en stierven daarbij zijn vader, moeder en twee zusjes/broertjes

?

Indomitable 25 maart 2015 14:33

Citaat:

" bedankt" .

Kut gy dakt eftekes heral ikt er gien klot van begrip.

zonbron 25 maart 2015 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7588018)

Uw soort is dan ook uiterst snel bang.

morte-vivante 25 maart 2015 16:19

Israel Spied on Iran Nuclear Talks With U.S.

mooie vrienden

Eliyahu 25 maart 2015 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7588523)
Eli, kan je misschien even toelichten wat er in scene gezet is aan deze foto?

Bs'd

Dat staat helder en duidelijk in de openingspost. Lees het nog eens rustig door.

atmosphere 26 maart 2015 02:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7584998)
Bs'd

Een voorbeeld is deze emotionele ontroerende foto, die de woede van de wereld opwekte tegen de militaire operaties van Israël tegen Hamas. Hij werd opgepikt door meer dan 280 AP filialen wereldwijd, 1.400 kranten in Amerika en duizenden tv en radio zenders.

Er zijn 500 kinderen omgekomen door wapens van de Israeli en Amerikanen.
Mogen daar geen foto's van getoond worden ??
U pikt er 1 geval uit en negeert de realiteit.
Israel is volledig verantwoordelijk voor 2200 doden , kletspraatjes over hamas doen daar niets aan af. heel veel foto's van de gruwelheden worden nooit getoond in de main stream media. af
U zegt zelf "in oorlog vallen slachtoffers, en vervolgens komt u met dit topic aan, met soft talk over Israel.

Ik vind overigens dat dit geen oorlog is , Israel heeft al lang gewonnen , dit is een kwestie van controle uitoefenen , het de kop indrukken van weerstand tegen hun controle en onderdrukking.

DeProf_eet 26 maart 2015 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7588018)

Dat is duidelijk een dubbelnick van een naar huis gestuurde moslim. Ik stem op de gebande MultiMAN. Wat denkt ge zelf ? Mogen we in feite volgens de nieuwe regels niet op reageren.

zonbron 26 maart 2015 06:57

Was dat een Moslim?

Eliyahu 26 maart 2015 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7589632)
Er zijn 500 kinderen omgekomen door wapens van de Israeli en Amerikanen.
Mogen daar geen foto's van getoond worden ??

Bs'd

Ja hoor, dat mag. Maar je moet geen foto's inelkaar gaan zetten en dan zeggen dat het authentieke foto's zijn, want dan belazer je de boel, en dat is wat er gebeurd is.

Citaat:

U pikt er 1 geval uit en negeert de realiteit.
"AP geeft nu toe, na een onderzoek door The Mideast Reporter/The Observer, dat de foto in scene werd gezet en dat ze kinderen lieten poseren voor deze en vele andere foto's die ze verspreidden over de oorlog in Gaza."

Citaat:

Israel is volledig verantwoordelijk voor 2200 doden
Nee hoor, daar is hamas verantwoordelijk voor, want die zijn de oorlog begonnen.

Citaat:

kletspraatjes over hamas doen daar niets aan af.
Kletspraatjes over Israel doen daar niks aan af.

Citaat:

U zegt zelf "in oorlog vallen slachtoffers,
En daarom is degene die de oorlog begint verantwoordelijk.

Citaat:

en vervolgens komt u met dit topic aan, met soft talk over Israel.
Israel had ipv 2000 ook zonder problemen 20.000 of 200.000 of 2.000.000 slachtoffers kunnen maken.

Ze hebben zich dus heel netjes gedragen. Ik zou het anders gedaan hebben.

Citaat:

Ik vind overigens dat dit geen oorlog is , Israel heeft al lang gewonnen , dit is een kwestie van controle uitoefenen , het de kop indrukken van weerstand tegen hun controle en onderdrukking.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe stompzinnig die ook is.

zeddie 26 maart 2015 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7589632)

Dikke vette 2!
En eliyahu, hopelijk bent U goed voorzien van comfort want jij in een zandbak met jouw gedachten, daar komen brokken van.

Wapper 26 maart 2015 16:46

***Niet Voor Gevoelige Kijkers!***

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7589686)
Bs'd

Ja hoor, dat mag. Maar je moet geen foto's inelkaar gaan zetten en dan zeggen dat het authentieke foto's zijn, want dan belazer je de boel, en dat is wat er gebeurd is.

Speciaal voor onze salonstrateeg Eliyahu, nog wat "in scene" gezette beelden.
(allemaal gefotoshopped uiteraard)

Te verwachten hypocriete commentaar: "Tsja, een oorlog is een vreselijke zaak", of "waar gehakt wordt vallen spaanders"

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be