![]() |
taxi -tegenover zwartwerker .
In "binnenland" geplaatst .
Terwijl er geen "binnenlandse" chauffeur is . De stoute taxi -bestuurders vormen heus wel een monopoly . Uber is heus wel een soort zwartwerken . |
Citaat:
In heel wat grote steden bestaat er véél zwart "taxi" werk. Als je bv in een hotel een taxi bestelt om je naar de luchthaven te brengen dan is dat dikwijls zo'n zwartwerker. Hij is een ietsje goedkoper dan de officiële taxichauffeur en nadat hij z'n klant heeft afgezet, verdwijnt hij in het niets. Eigenlijk corrupt. |
Gaan we het goedkeuren dat witte bouwvakkers andere bouwvakkers (vb. een bruggepensioneerde die iets in het zwart doet) gaan opsporen, afkloppen, hun materiaal vernietigen .... ?
Gaan de taxi-chauffeurs straks ook lifters aanvallen ? Gaan we carpoolen bevorderen voor woonwerk-verkeer, maar verbieden voor andere zaken ? Wat is dat voor een zootje, die Brusselse taxi-chauffeurs ? Uber, couch surfen ... allemaal nieuwe hedendaagse initiatieven: maar gaan we behoudsgezind alles wat nieuw is verbieden ? . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat jij een bouwbedrijfje hebt en braaf je sociale bijdragen en belastingen betaalt. Op een dag lanceert een ander bouwbedrijf een app met een onderaannemer-on-demand systeem, waarbij het bedrijf een deels van de opbrengsten van die onderaannemer afroomt. Geen van beide betaalt sociale bijdragen noch belastingen. Je verliest uiteraard klanten, want die andere firma werkt onder de prijs. Laat maar varen want het is vernieuwend? |
Citaat:
|
Weer typisch dat die loemperikken zichzelf in gevaar brengen door ze zelf af te kloppen.
Veel slimmer zou volgens mij zijn ze ergens in een put/afgrond te laten rijden dmv de juiste adresgegevens. Als die diep genoeg is zal het een tijdje duren voor Uber de val kan lokaliseren en iedereen waarschuwen |
Waarom zou een uber-chauffeur een zwartwerker moeten zijn? Gezien de betalingen gebeuren via controleerbare systemen als pay pal lijken de inkomsten me zelfs vrij makkelijke te controleren door de fiscus.
|
Citaat:
|
Citaat:
Worden ze effektief gecontroleerd ??? Bij de fiscus hebben ze te weinig personeel om het "gewone" werk te doen. Dat nu extra erbij ??? |
Hopelijk bewapenen de UBER-taxi's - zeg ik dat zo juist? - zich, om het vege lijf te beschermen.
Als de politie zoals gewoonlijk niet optreed, dan moeten ze het zelf doen nietwaar. |
Citaat:
|
UBER: Zeer goed initiatief indien hier dringend een wettelijk kader voor gecreëerd wordt. Als dit in andere landen kan, waarom in B niet?
Ik stel me soms vragen bij de massa's officiele taxi's in ons landje. Ik ken wel enkele maatschappijen hier in de buurt die er niet voor terugdeinzen om in wagens te rijden zonder meter/rijden zonder de meter op te zetten/chauffeurs int zwart te laten rijden. Als de maatschappijen (vooral in Brussel vermoed ik) zo hard gekant zijn tegen deze nieuwe manier van bedrijfsorganisatie zouden ze eerst eens in hun eigen organisatie moeten kijken hoe ze het effectiever, klantvriendelijker en vooral goedkoper moeten kunnen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die van Uber betalen nougabollen en de regering doet niets. Mocht ik taxichauffeur zijn dan zou ik er misschien op de duur ook beginnen op kloppen . Uber is zo illegaal als maar kan zijn, al was het alleen maar omwille van het feit dat hun "chauffeurs" de verplichtte vergunning niet hebben en de verplichtte en zeer dure BA verzekering voor betalend personenvervoer niet hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be