![]() |
leven zonder computer.
Stel dat je jong bent in een tijd waarin van computers geen sprake is.
Hoe zou jij je tijd, keuze opleiding, werk, sociale invulling...zien? Dus ook geen GSM. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe zouden mensen/ jongeren de dag van vandaag studie en werk kiezen en hun sociale bezigheid invullen? |
Mijn zoon als hij een jaar of negen was, zegt hij, papa, waar is uwe gameboy van vroeger, want dat zal wel een oud spelletje zijn, maar misschien vind ik dat goed om nog te spelen.
Ik: ik had geen gameboy jongen, dat bestond niet. Zoon: allee papa, zeg nu waar uw oude gameboy is! |
Citaat:
ze weten die idd nog exact liggen, ook al ligt die daar al jaren onaangeroerd. |
Citaat:
En uw sociale invulling. |
In de kroeg zitten!
|
Citaat:
Maar welk werk om al dat kroeg zitten van te betalen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Schoolplicht. |
Citaat:
|
[QUO
Citaat:
Vroeger en nog steeds is dat een wettelijk kader. Dus kiezen....of arbeider zonder opleiding. Je moet het zelf weten. |
Citaat:
Dus terug langer werken, minder verlof en minder tijd om sociaal in te vullen. Gezellig samen op de stoep en volksspelletjes spelen. |
Citaat:
Toen mijn vrouw een tijdje terug een foto liet zien van een muziekcassette en een potlood met de vraag 'wat is de link' begrepen wij dat direct. De kinderen: "huh"? |
Citaat:
|
Citaat:
Nu je het zegt : het was vroeger veel plezanter. |
Dan zat ik nu TV te kijken.
|
toen ik studeerde begonnen de gsm's nog maar pas op te komen. Dat waren toen van die gigantisch grote bakken die nog veel te duur waren en enkel voor bedrijfsleiders etc waren.
Als mijn maten mij dus nodig hadden en ze wilden bellen, hadden ze drie mogelijkheden om te bellen: naar mijn huis, naar school of naar mijn stamcafé :lol: toen konden we nog stipt afspreken. Was je er niet op het moment van de afspraak: dikke pech want mogelijk zag je de groep niet meer terug die avond. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be