Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Duitse airbus crasht in Franse Alpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216344)

Guinevere 25 maart 2015 12:41

Duitse airbus crasht in Franse Alpen
 
Ik vraag me soms af wat voor mensen er op dit forum zitten?
Een vliegtuig van Maleisië crasht... meteen worden er tientallen draden geopend. Een Duits vliegtuig, je weet wel het buurland van België, crasht, en er is niet EEN draad daarover te vinden.
Schandalig.

http://nieuws.vtm.be/buitenland/1339...t-franse-alpen

Technisch defect?

En los van de speculaties en technische zaken:
de dood was voor die mensen voorbestemd, dus het excuus (de crash) kwam ook tot stand. Maar dit mag ons (enfin, de gelovigen) niet weerhouden om altijd een reisgebedje te doen.

PORSCHE 25 maart 2015 12:50

Wat gisterenavond een -licht beschonken- piloot van Brussels tegen mij zei : de ducktape zal gelost zijn en het wrak is naar benden getuimeld. Die verschiet er van dat er niet meer dergelijke ongelukken gebeuren. Want blijkbaar kennen techniekers maar 1 gereedschap : ducktape. Ze noemen die niet voor niets de Mac Guyver's :D

Hypochonder 25 maart 2015 12:53

Dit is toevallig een discussieforum over politiek en niet over vliegtuigrampen. De crash in Oekraïne had bvb een zeer grote politieke impact en was bovendien neergeschoten, logisch dat daarover hier een draad werd geopend.

Hoe erg die crash in Fra ook moge zijn: shit happens, meer kan ik daar niet over zeggen.

Gelukkoos 25 maart 2015 13:28

Het volgende vermoeden over de crash van de A320 leg ik hier even voor omdat ik ze nog niet gehoord heb:
Het vliegtuig is volgens het nieuws niet uiteen gespat vermits alle brokstukken toch nog iet of wat bijeen liggen.
Een verklaring waarom het vliegtuig de daling heeft ingezet en een noodsignaal heeft uitgestuurd kan misschien zijn dat de luchtdruk in het vliegtuig was weggevallen ? (vraagteken) .
Dit kan door een toevallig defect in de romp, of via een kleine springstof. Dit laatste zou dus terrorisme zijn.

Scorpio 25 maart 2015 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7588391)
Een verklaring waarom het vliegtuig de daling heeft ingezet en een noodsignaal heeft uitgestuurd kan misschien zijn dat de luchtdruk in het vliegtuig was weggevallen ? (vraagteken) .
Dit kan door een toevallig defect in de romp, of via een kleine springstof. Dit laatste zou dus terrorisme zijn.

De bemanning zou kennelijk geen noodsignaal hebben uitgezonden. Bij een decompressie (wegvallen luchtdruk) is de procedure inderdaad om zo snel mogelijk te dalen naar een veilige hoogte, maar aangezien die daling even duurt (8 minuten in dit geval) zou je denken dat de bemanning meer dan tijd genoeg heeft gehad om te communiceren met de verkeersleiding. Een weggevallen luchtdruk mag normaal ook niet in een crash resulteren.

Belangrijke vraag voor mij is: was de bemanning bij bewustzijn tijdens die daling?

Anna List 25 maart 2015 13:42

en nuchter ! ;-)

DewareJakob 25 maart 2015 13:47

Als je ziet dat de snelheid vanaf de daling ongeveer constant blijft, wijst dit niet op een ongecontroleerd neerstorten. Een vliegtuig zakt geen 8000m op 8 minuten omwille van technisch falen zonder dat de piloten (en de passagiers) dit zouden opmerken en alarm geven.
Het is een rare zaak.

zonbron 25 maart 2015 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7588425)
De bemanning zou kennelijk geen noodsignaal hebben uitgezonden. Bij een decompressie (wegvallen luchtdruk) is de procedure inderdaad om zo snel mogelijk te dalen naar een veilige hoogte, maar aangezien die daling even duurt (8 minuten in dit geval) zou je denken dat de bemanning meer dan tijd genoeg heeft gehad om te communiceren met de verkeersleiding. Een weggevallen luchtdruk mag normaal ook niet in een crash resulteren.

Belangrijke vraag voor mij is: was de bemanning bij bewustzijn tijdens die daling?

Correct. Vraag ik me ook af.

zonbron 25 maart 2015 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7588326)
Ik vraag me soms af wat voor mensen er op dit forum zitten?
Een vliegtuig van Maleisië crasht... meteen worden er tientallen draden geopend. Een Duits vliegtuig, je weet wel het buurland van België, crasht, en er is niet EEN draad daarover te vinden.
Schandalig.

http://nieuws.vtm.be/buitenland/1339...t-franse-alpen

Technisch defect?

En los van de speculaties en technische zaken:
de dood was voor die mensen voorbestemd, dus het excuus (de crash) kwam ook tot stand. Maar dit mag ons (enfin, de gelovigen) niet weerhouden om altijd een reisgebedje te doen.

Appels en peren mixen, dan begint men zich wel wat af te vragen....

Maar 'what goes up must come down'. Een ongelukje... shxt happens. En dat is het.

Gelukkoos 25 maart 2015 14:01

Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding?? Ook omdat men waarschijnlijk de handen vol had met andere zaken ??

DewareJakob 25 maart 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7588326)
de dood was voor die mensen voorbestemd, dus het excuus (de crash) kwam ook tot stand.

Wat bedoel je daar mee? Zelfmoord piloot, of een religieuze leer die in voorbestemdheid doet geloven.

patrickve 25 maart 2015 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7588428)
en nuchter ! ;-)

Waren het geconverteerde onderwijzers misschien, wil je zeggen ? :lol:

Ze speelden "de eerste die optrekt is een mietje" misschien ? :-D

DewareJakob 25 maart 2015 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7588475)
Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding ??

Normaal zou dan de automatische piloot in eerste instantie de uitgezette koers handhaven, denk ik. Stel dat het 'incident' die decompressie, veroorzaakte de (auto)piloot ook uitschakelde zou het vliegtuig niet in zo'n gelijkmatige daling (zoals op sommige grafieken te zien) gecrasht zijn.

Anna List 25 maart 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7588491)
Waren het geconverteerde onderwijzers misschien, wil je zeggen ? :lol:

Ze speelden "de eerste die optrekt is een mietje" misschien ? :-D

allez, zegt dat niet van die onderwijzers ! da's een stereotype !


mss was het een onaangekondigde vakbondsactie van die 2 piloten.

Scorpio 25 maart 2015 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7588475)
Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding?? Ook omdat men waarschijnlijk de handen vol had met andere zaken ??

Kan allemaal, ze kunnen ook het bewustzijn verloren hebben na de eventuele decompressie, als ze niet snel genoeg hun zuurstofmaskers ophadden, of deze niet werkten (op die hoogte een decompressie geeft je minder dan 30 seconden om een zuurstofmasker op te zetten voor je het bewustzijn verliest).

zonbron 25 maart 2015 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7588475)
Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding?? Ook omdat men waarschijnlijk de handen vol had met andere zaken ??

Mogelijk. Maar uiterst onwaarschijnlijk. Gedurende 8 minuten heeft men alle tijd om nog iets te laten weten, indien alle noodsystemen in actie treden.

De zwarte zal het zeggen.

Anna List 25 maart 2015 14:28

zolang we echt nog niks weten, zijn zelfs ruimtewezens nog in de running.

zonbron 25 maart 2015 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7588521)
Kan allemaal, ze kunnen ook het bewustzijn verloren hebben na de eventuele decompressie, als ze niet snel genoeg hun zuurstofmaskers ophadden, of deze niet werkten (op die hoogte een decompressie geeft je minder dan 30 seconden om een zuurstofmasker op te zetten voor je het bewustzijn verliest).

Dat klopt. Maar piloten zijn heus niet zo dom of ze moeten zat zijn.

Anna List 25 maart 2015 14:32

instructeurs mss ?

Gelukkoos 25 maart 2015 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7588521)
Kan allemaal, ze kunnen ook het bewustzijn verloren hebben na de eventuele decompressie, als ze niet snel genoeg hun zuurstofmaskers ophadden, of deze niet werkten (op die hoogte een decompressie geeft je minder dan 30 seconden om een zuurstofmasker op te zetten voor je het bewustzijn verliest).

Kan je uberhaupt verbaal communiceren met de verkeersleiding met zuurstofmasker op ???


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be