![]() |
Duitse airbus crasht in Franse Alpen
Ik vraag me soms af wat voor mensen er op dit forum zitten?
Een vliegtuig van Maleisië crasht... meteen worden er tientallen draden geopend. Een Duits vliegtuig, je weet wel het buurland van België, crasht, en er is niet EEN draad daarover te vinden. Schandalig. http://nieuws.vtm.be/buitenland/1339...t-franse-alpen Technisch defect? En los van de speculaties en technische zaken: de dood was voor die mensen voorbestemd, dus het excuus (de crash) kwam ook tot stand. Maar dit mag ons (enfin, de gelovigen) niet weerhouden om altijd een reisgebedje te doen. |
Wat gisterenavond een -licht beschonken- piloot van Brussels tegen mij zei : de ducktape zal gelost zijn en het wrak is naar benden getuimeld. Die verschiet er van dat er niet meer dergelijke ongelukken gebeuren. Want blijkbaar kennen techniekers maar 1 gereedschap : ducktape. Ze noemen die niet voor niets de Mac Guyver's :D
|
Dit is toevallig een discussieforum over politiek en niet over vliegtuigrampen. De crash in Oekraïne had bvb een zeer grote politieke impact en was bovendien neergeschoten, logisch dat daarover hier een draad werd geopend.
Hoe erg die crash in Fra ook moge zijn: shit happens, meer kan ik daar niet over zeggen. |
Het volgende vermoeden over de crash van de A320 leg ik hier even voor omdat ik ze nog niet gehoord heb:
Het vliegtuig is volgens het nieuws niet uiteen gespat vermits alle brokstukken toch nog iet of wat bijeen liggen. Een verklaring waarom het vliegtuig de daling heeft ingezet en een noodsignaal heeft uitgestuurd kan misschien zijn dat de luchtdruk in het vliegtuig was weggevallen ? (vraagteken) . Dit kan door een toevallig defect in de romp, of via een kleine springstof. Dit laatste zou dus terrorisme zijn. |
Citaat:
Belangrijke vraag voor mij is: was de bemanning bij bewustzijn tijdens die daling? |
en nuchter ! ;-)
|
Als je ziet dat de snelheid vanaf de daling ongeveer constant blijft, wijst dit niet op een ongecontroleerd neerstorten. Een vliegtuig zakt geen 8000m op 8 minuten omwille van technisch falen zonder dat de piloten (en de passagiers) dit zouden opmerken en alarm geven.
Het is een rare zaak. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar 'what goes up must come down'. Een ongelukje... shxt happens. En dat is het. |
Kan het bij een decompressie ook niet zijn dat de bemanning lichamelijk nog al wat hinder ondervond waardoor er in 8 minuten tijd niet meer gecommuniceerd kon worden met met de verkeersleiding?? Ook omdat men waarschijnlijk de handen vol had met andere zaken ??
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze speelden "de eerste die optrekt is een mietje" misschien ? :-D |
Citaat:
|
Citaat:
mss was het een onaangekondigde vakbondsactie van die 2 piloten. |
Citaat:
|
Citaat:
De zwarte zal het zeggen. |
zolang we echt nog niks weten, zijn zelfs ruimtewezens nog in de running.
|
Citaat:
|
instructeurs mss ?
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be