Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stasi-Kris (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216383)

Spitting Image 25 maart 2015 19:21

Stasi-Kris

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150325_01598319
Citaat:

‘Mystery calls? Een dom en Oost-Duits voorstel van Kris Peeters’

Ondernemersorganisatie Unizo reageert woensdag bijzonder boos op het voornemen van minister van Werk Kris Peeters (CD&V) om discriminatie op de arbeidsmarkt op te sporen met mystery calls. Gedelegeerd bestuurder Karel Van Eetvelt heeft het over een Oost-Duitse maatregel en rekent op de andere regeringspartijen om het voorstel tegen te houden.
De CD&V’er gelooft in het nut van mystery calls om discriminatie op de arbeidsmarkt op te sporen, al noemt hij strikte randvoorwaarden wel noodzakelijk. Zo moeten de calls van de sociaal inspecteur zelf komen, blijven die inspecteurs strikt gebonden door het beroepsgeheim en vormen de oproepen slechts een 'aanzet tot verder onderzoek'.

De maatregel valt op een ijskoude steen bij Unizo. 'Dit is een dom voorstel', zegt Van Eetvelt rechtuit. 'Het vertrekt vanuit een culpabilisering van de ondernemerswereld. Hiermee geeft Peeters zijn administratie, die al niet getuigt van ondernemersvriendelijkheid, een extra wapen om ons onder vuur te nemen.'

De Unizo-topman geeft toe dat er discriminatie bestaat op de arbeidsmarkt, 'maar het gaat om een zeer complex probleem, waarvoor geen simplistische oplossingen bestaan'. Unizo is dan ook bereid naar een oplossing te zoeken in overleg met de regering. Aan het voorstel van Peeters zou echter geen telefoontje naar de ondernemers vooraf zijn gegaan.

Van Eetvelt concludeert dat de minister alle voeling met de ondernemerswereld heeft verloren. 'We zullen de andere regeringspartijen duidelijk maken dat dit onaanvaardbaar is. Ik ga ervan uit dat zij dit zullen tegenhouden.'

Ja Kris. Ik dacht dat de Muur in 1989 gesloopt was

Snerror 25 maart 2015 19:34

Ik ken geen Marokkanen die niet-Marokkanen in dienst nemen, gaan ze die ook opsporen?

Spitting Image 25 maart 2015 19:35

Ik twijfel er ook aan of ik morgen in een Chinees restaurant mag gaan koken.

Zeus 25 maart 2015 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7589100)
Ik ken geen Marokkanen die niet-Marokkanen in dienst nemen, gaan ze die ook opsporen?

Nee, want daar staan nooit officiële vacatures voor open...

hamac 25 maart 2015 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7589083)

Arme Kris. Het moet erg zijn niet meer weten wie wanneer aan je koordjes trekt.

Snerror 26 maart 2015 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippende Wapper (Bericht 7589546)
Kris doet momenteel mensen walgen. Hoe kan een mens op zulke korte tijd zulke bochten nemen!

Ik denk dat hij zich wil profileren, eerder dan een echte bekommernis over die arme werklozen waarvan hij er geen enkele kent.

De schoofzak 26 maart 2015 08:15

Het systeem van mystery calls verenigt. ????
Het systeem van mystery calls stigmatiseert geen bevolkingsgroep. ????

En ondertussen is het verboden voor de flikken om echte misdadigers te pakken met uitlokking.

.

Pandareus 26 maart 2015 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7589748)
Het systeem van mystery calls verenigt. ????
Het systeem van mystery calls stigmatiseert geen bevolkingsgroep. ????

En ondertussen is het verboden voor de flikken om echte misdadigers te pakken met uitlokking.

.

Dat is eigenlijk wel een heel terecht argument. Dit is een fout middel.

Ik vind de reactie van Unizo ook zeer terecht. Het is een dom voorstel van Peeters, zal zeker afgeschoten worden. Puur voor de galerij dus...

De schoofzak 26 maart 2015 08:45

Of topic, maar eigenlijk is uitlokking geen fout middel.
Een voorbeeldje uit de oude doos:
cafés mochten geen sterke drank schenken. Dat stond in de wet. Een wet die uithing in elk café. (straf eigenlijk, bekeken vanuit actueel standpunt ...)

Wat is er dan mis mee dat een douanier (die deden die controles destijds) naar de andere kant van de provincie gestuurd werd, en een café binnenstapte en vroeg met een knipoog "of ze niets wat straffers hadden" ?
De cafébazin moest er maar niet op ingaan.

Wat is er mis mee dat flikken een bestellinkske van een kilo straffe drugs zouden plaatsen ? Degene die dat dan levert, is een misdadiger.

Maar kom, terug on tipoc.

.

Hypochonder 26 maart 2015 08:48

En zeggen dat Peeters in een vorig leven nog gedelegeerd bestuurder van UNIZO was. Toont aan hoezeer die man veranderd is en de voeling kwijt is...

De schoofzak 26 maart 2015 08:49

On topic:
als ge als overheid klare wijn wilt schenken over dit onderwerp: durf dan gaan naar de echte m/v die discrimineert: namelijk diegene die aan het interimkantoor of de dienstencheque-winkel vraagt "om een witte poetsvrouw".
Ga er voor !! Pak de gewone simpele Vlaming (of Waal !!).
De gewone mens met zijn gewone 'ervaringen en ondervindingen'. De vuilak !!

.

circe 26 maart 2015 09:32

Ik eis dat ik in minirok een job krijg bij de halal beenhouwer.

Tenslotte schijnt het ook discriminatie te zijn als wij geen hoofddoek willen aanwerven, waarom mogen zij dat iemand in minirok weigeren?

DewareJakob 26 maart 2015 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7589847)
Ik eis dat ik in minirok een job krijg bij de halal beenhouwer.

Tenslotte schijnt het ook discriminatie te zijn als wij geen hoofddoek willen aanwerven, waarom mogen zij dat iemand in minirok weigeren?

Moeten ze dan ook naturisten aanvaarden? Dat is ook een levensfilosofie voor sommigen. (een beetje te koud nu, maar ja ;-))

Vrijheideerst 26 maart 2015 10:29

Ze mogen wel stilaan stoppen met dat gekibbel tussen N-VA en Peeters.

Xenophon 26 maart 2015 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7589784)
Of topic, maar eigenlijk is uitlokking geen fout middel.
Een voorbeeldje uit de oude doos:
cafés mochten geen sterke drank schenken. Dat stond in de wet. Een wet die uithing in elk café. (straf eigenlijk, bekeken vanuit actueel standpunt ...)

Wat is er dan mis mee dat een douanier (die deden die controles destijds) naar de andere kant van de provincie gestuurd werd, en een café binnenstapte en vroeg met een knipoog "of ze niets wat straffers hadden" ?
De cafébazin moest er maar niet op ingaan.

Wat is er mis mee dat flikken een bestellinkske van een kilo straffe drugs zouden plaatsen ? Degene die dat dan levert, is een misdadiger.

Maar kom, terug on tipoc.

.

Waarom het verschil? Waarom mogen flikken in drugs handelen en jij niet?

Alleszins, toen ik jong was, lang geleden, de flikken die drugs kochten bij mij, allemaal misdadigers.

Xenophon 26 maart 2015 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7589083)

Hahahah, Kris en Unizo, men begint te snappen dat het ACV baas is en dat zij aan Peeters zijn koordjes trekken.

Dat heb je met machtsgeile parvenu's die alles opzij zetten voor een postje.

Spitting Image 28 maart 2015 09:57

http://frank.be/hallo-met-kris/

Met dank aan circe.

Sukkelaar 28 maart 2015 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7589788)
En zeggen dat Peeters in een vorig leven nog gedelegeerd bestuurder van UNIZO was. Toont aan hoezeer die man veranderd is en de voeling kwijt is...

Ja onbegrijpelijk tenzij hij als tsjeef vooral aan de postjes denkt.

Sukkelaar 28 maart 2015 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7589918)
Ze mogen wel stilaan stoppen met dat gekibbel tussen N-VA en Peeters.

Toch vind ik dat leuk;-)

Spitting Image 29 maart 2015 11:01

Nu blijkt dat Kris Peeters samen met Elke Sleurs bevoegd is en dat hij zelfs met haar zijn 'mystery calls' heeft afgetoetst. Hij heeft cavalier seul gespeeld. Hij wilde duidelijk de pluim alleen op zijn hoed steken. Ja, Kris is verre van collegiaal. Een klein ACW-dictatortjes geworden. Wat een algemene afgang al niet met een mens doet!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be