![]() |
langer wachten op terugbetaling belastinggeld
Het belastinggeld zal worden terugbetaalt met vertraging.
De belastingaangifte zal een stuk ingewikkelder worden. Die grote Verandering is toch een hele opluchting:oops::roll: |
Citaat:
Dit bevestigt mijn stelling dat de gewestvorming (en daarmee gepaard de vorming van nieuwe fiscale/sociale enz.) grenzen vooral een inwikkelde en dure aangelegenheid is, die geen voordelen opbrengt voor de burgers. Een van de voornaamste redenen waarom ik tegenstander geworden ben van de opdeling van dit land. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Belastingaangifte ingewikkelder maken = ook moeilijker voor die stompzinnige ambtenaren die het moeten controleren. De boekhouder is slimmer dan die paljassen. Ingewikkelder maken = meer terug krijgen :D |
Citaat:
alweer een zware N-VA toegeving om België te redden ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Vlaamse Belastingdienst oogt nochtans veel professioneler.
Onlangs nog een aangifte voor erfopvolging moeten doen. Dat was blijkbaar Vlaams geworden, al stond dat niet vermeld op de site van het Ministerie van Financiën. Ik had de formulieren op die site al ingevuld (een kluwen van onduidelijkheid) - maar op de site van de Vlaamse Belastingdienst stond ook een formulier: veel duidelijker en efficiënter. Tja. |
Citaat:
|
Citaat:
Blijf thuis, grote snoever ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu niet, morgen niet en nooit niet. |
Citaat:
In de tweede post van de draad staat wel een link. En in die link wijt men de vertraging aan de 6° staatshervorming. En die ga jij in onze schoenen schuiven ? Dat vind ik wel even bij de haren getrokken. En dan is er nog iemand die het verband niet ziet in een andere post. Dat ligt pertang toch duidelijk voor de hand. . |
Mijn dada inzake belastingen die terug betaald moeten worden:
iedere burger zou een rekening moeten hebben bij de staat. Van die rekening moet elke belastingsambtenaar op het juiste ogenblik het juiste bedrag kunnen afhalen. En ook op de juiste moment terugstorten. Telkens met als waardedatum de zeer precieze wettelijk bepaalde datum van aanslag. Dus vb. wat betreft de gewone jaarlijkse inkomstenbelasting: voor elke burger dezelfde kalenderdag. Al wat "teveel" op die rekening staat, moet marktconform interest opbrengen. Als wat er "in het rood" op staat, moet marktconform een boete-interest opleveren. Speel je dan op veilig, en betaal je je belasting enkele weken te vroeg: je hebt een markconforme intrest. Heb je even een cash tekort: geen erg, je betaalt de marktconforme prijs daarvoor. Werd je teveel voorheffing afgehouden: no problema. Dat is volgens mij het absoluut eerlijkste systeem. . |
Citaat:
Zal jij hiervoor 1 boterham minder eten ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be