Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom liet De Wever 200 mensen arresteren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216472)

Snerror 26 maart 2015 19:47

Waarom liet De Wever 200 mensen arresteren?

A. Aanvallen moskee
B. Brandstichting in een stadion
C. Vreedzaam demonstreren

De vraagstelling bij VRT, iedereen beroemd. :D
Kan het nog suggestiever? Alsof De Wever bevolen heeft om een bende Ghandi's in de gevangenis te steken.

hamac 26 maart 2015 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7590566)
A. Aanvallen moskee

Kan het nog suggestiever? Alsof De Wever bevolen heeft om een bende Ghandi's in de gevangenis te steken.

Echt? :lol:

Eduard Khil 26 maart 2015 20:05

kan aboujajah niet opnieuw voor vrijheid gaan strijden in Libanon? Deze keer waar er wél kogels in het rond vliegen liefst, dan geraken we er misschien ooit nog vanaf

4x10E6 26 maart 2015 20:14

Citaat:

A. Aanvallen moskee

.. vermoedelijk omdat bébère de wevère meent dat sommigen hun mening vrijer uiten mogen dan anderen ..

hamac 26 maart 2015 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7590594)
.. vermoedelijk omdat bébère de wevère meent dat sommigen hun mening vrijer uiten mogen dan anderen ..

Hebben zij niet gekozen voor dit middel om hun mening te uiten?
Er waren talloze andere middelen geweest waar ze geen toelating voor nodig hebben.

hurricane 26 maart 2015 20:23

Aboe den bleiter wil weer eens op TV komen.
Wedden dat die binnenkort bij de VRT werkt ?

hagel 26 maart 2015 20:34

Citaat:

A. Aanvallen moskee

Wel, suggestief? Ik vraag me dat ook af: als ze indertijd alle vlaamsnationalisten hadden opgepakt die niet toegelaten demonstreerden, dan was het gerecht nu nog bezig.

Snerror 26 maart 2015 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hagel (Bericht 7590620)
Wel, suggestief? Ik vraag me dat ook af: als ze indertijd alle vlaamsnationalisten hadden opgepakt die niet toegelaten demonstreerden, dan was het gerecht nu nog bezig.

Ik zou graag eens zo'n vraagstelling zien wanneer het om Vlaams-Nationalisten gaat. :D

Vrijheideerst 26 maart 2015 20:37

Waren het er 200?

Ik dacht slechts 100 ;-)

hamac 26 maart 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hagel (Bericht 7590620)

Het argument 'de fout van de ene maakt de fout van de andere niet goed' was hier de laatste dagen heel populair. Bij jou was het toch ook een hit? :-)

Snerror 26 maart 2015 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7590625)
Het argument 'de fout van de ene maakt de fout van de andere niet goed' was hier de laatste dagen heel populair. Bij jou was het toch ook een hit? :-)

^^

Snerror 26 maart 2015 20:58

De vraag wil eigenlijk gewoon zeggen "BDW arresteert geen islamofoben / racisten / hooligans maar wel vreedzame demonstranten. BDW is dus een rechtse tiran."

lombas 26 maart 2015 20:59

Om de zelfde reden als bij de Pegida-manifestatie arrestaties en GAS-boetes vielen.

Omdat ze illegaal demonstreerden.

Eduard Khil 26 maart 2015 20:59

Citaat:

groepen die het ok vinden dat sommigen voor hun geaardheid, geloof of afkomst gestenigd worden, horen geen vrije mening te hebben.

Scherven A. Mok 26 maart 2015 21:01

Vrije meningsuiting is beperkt tot het internet blijkbaar.

4x10E6 26 maart 2015 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7590599)
Hebben zij niet gekozen voor dit middel om hun mening te uiten?
Er waren talloze andere middelen geweest waar ze geen toelating voor nodig hebben.

.. help mij even het correcte woord te vinden voor .. een stad waar para's opgevorderd worden om in de straten te patrouilleren .. een stad waar de politie opdragen wordt om met grote getalsterkte een handvol vreedzame betogers aan te houden .. een stad waar de burgemeester geen andere oplossingen verzinnen kan dan naar militaire middelen te grijpen ..

4x10E6 26 maart 2015 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7590663)
groepen die het ok vinden dat sommigen voor hun geaardheid, geloof of afkomst gestenigd worden, horen geen vrije mening te hebben.

.. ik hou wel van de idee : vrije mening ..

lombas 26 maart 2015 21:03

Citaat:

Je weet dat het hier iemand betreft die er van beschuldigd werd een militie te hebben, aan te zetten tot geweld, interculturaliteit verafschuwt, joden haat, &c.?

4x10E6 26 maart 2015 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7590662)
Om de zelfde reden als bij de Pegida-manifestatie arrestaties en GAS-boetes vielen.

Omdat ze illegaal demonstreerden.

.. ik leer bij : GAS boetes voor illegaal feiten ..

Snerror 26 maart 2015 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7590667)
.. help mij even het correcte woord te vinden voor .. een stad waar para's opgevorderd worden om in de straten te patrouilleren .. een stad waar de politie opdragen wordt om met grote getalsterkte een handvol vreedzame betogers aan te houden .. een stad waar de burgemeester geen andere oplossingen verzinnen kan dan naar militaire middelen te grijpen ..

Als dat discours zo door gaat gaan er nog mensen denken dat ze zich met geweld moeten verdedigen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be