![]() |
Is dit racisme?
Ik beging de laatste tijd echt het noorden te verliezen in het racisme debat.
Wikipedia zegt: Racisme is de opvatting dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. 1/ Als ik dus zeg "In de sport zijn zwarten (het zwarte ras) betere lopers", is dit een racistische uitspraak? 2/ Zo ja, wat van: "In de sport zijn zwarten (het zwarte ras) meestal betere lopers"? Is dit ook ook racistisch? Hoedanook, ik heb nog nooit een zwarte tegengekomen doe daar aanstoot aan neemt. Geen van beide uitspraken. Dus als ik zou zeggen "cijfers bewijzen dat in mijn school de blanken van betere afkomst zijn dan niet-blanken -en stel dat het inderdaad zo is-" dan is dit een racistische uitspraak? En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. |
Citaat:
|
Het volgende is zeker wel racistisch:
Wie kan sneller lopen dan een Marokkaan met jouw flatscreen in zijn handen ? Antwoord: zijn broer met jouw decoder onder zijn arm. . |
Citaat:
|
Effe een vleugje humor er bij opsmeren:
![]() ![]() Racistische moord ?? ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is ook niet racistisch als je durft te stellen dat aziaten gemiddeld een hoger IQ hebben. Het is ook niet racistisch om te zeggen dat aziaten beter zijn in turnen. Wat wel héél erg racistisch is, is te durven denken dat blanken beter zijn in zwemsporten. D�*t mag je niet zeggen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be