![]() |
Papa, een dilemma, wat is dat?
Bronlink
![]() Detail tekst: Citaat:
![]() |
Citaat:
Maar ja ik denk dat je de reacties hier en daarbuiten zelf ook al kent en perfect ga kunnen voorspellen niet? Welkom in de gitzwarte echte wereld achter de ziekelijk optimistische en rooskleurige façade die we ons en anderen constant voorhouden he. |
Zolang die juf zich aan het leerprogramma houdt; wat is dan het probleem?
|
Citaat:
Dringend aan herziening toe. |
Citaat:
|
Citaat:
:roll::roll::roll: |
Citaat:
|
Het probleem met die "godsdienstvrijheid" is natuurlijk dat het "recht geeft op godsdienst-diensten door de anderen betaald".
Godsdienstvrijheid wil normaal gezien zeggen dat je vrij bent om al dan niet een godsdienst aan te hangen, en dat je omwille van je wens of je weigering om een godsdienst aan te hangen, verder niet door de wet mag geambeteerd worden. Het is een vrijheid. Als ik wil geloven in het Spaghettimonster, dan is dat mijn goed recht, en mag de wet mij dat niet verbieden. Als ik niet wil geloven in het Spaghettimonster, dan is dat evengoed mijn recht, en mag de wet mij dat niet dwingen. Godsdienstvrijheid is een vrijheid zoals "kleur van de overtrui" vrijheid. Maar in het onderwijs wordt dat weeral geïnterpreteerd als iets dat de maatschappij MOET GEVEN aan godsdienstigen allerhande. Een beetje zoals alsof de maatschappij U een gele overtrui moet geven, omdat gij het recht hebt om een gele overtrui te dragen. |
Dat de auteur de verplichting van de school om verschillende levensbeschouwelijke vakken aan te bieden in vraag stelt, is begrijpelijk.
Maar ik begrijp nog steeds niet wat het probleem is wanneer een juf met een hoofddoek zich bij het geven van andere vakken en toezicht op de speelplaats houdt aan haar opdracht en het leerplan. Geldt er in het onderwijs plotseling een 'neutrality must not only be done but also seen to be done"-regel? Ik vind het persoonlijk nogal kortzichtig om als niet-gelovige uw kinderen af te schermen van de realiteit dat er ook anderen in de maatschappij functioneren die wél geloven. |
Citaat:
Ik vind het persoonlijk nogal kortzichtig om als gelovige uw kinderen af te schermen van de realiteit dat er ook anderen in de maatschappij functioneren die niet (willen) geloven. |
Citaat:
|
Papa een dilemma, wat is dat?
Wel jonge, stel je ligt in bed met links van u een notoire homo en rechts van u een prachtige blonde stoot met tieten om u tegen te zeggen. Op welke zijde ga je slapen? Wel jongen dat is een dilemma. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:evil::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
en dus ze wil zelfs gene vent die zijn sleutel in haar past .... 8O :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be