![]() |
Hoeveel stroom gebruikt een mobiele telefoon?
Regelmatig kom ik wel ergens en dan
gaat iemand bezig met een snoertje van mobiele telefoon naar stopcontact, om die telefoon op te laden. Ik vroeg me af: Hoeveel stroom gebruikt zo'n telefoon nou eigenlijk, zoiets betekent toch een verhoging van de energierekening, om welk bedrag gaat het dan ongeveer? |
zeer weinig. Hangt af van het vermogen van uw batterij, maar dat zal niet te veel zijn.
|
Citaat:
Gewoon hard genoeg naar mekaar roepen is gratis. Keelpastilles kan je goedkoop zelf maken. |
Ze zijn het hoofdonderdeel van het afschakelplan.
Een GSM kan makkelijk een nucleaire reactor leegtrekken |
|
Kreike, stop met zeike
Batterijen zijn als eieren Stopcontacten zijn artefacten Telefoons zijn als eenhoorns. |
|
Citaat:
|
Hangt natuurlijk van het gebruik af. Maar stel dat je je mobiel elke 2 dagen moet laden (intensief gebruik dus), dan doe je 0.8 kw per jaar.
(da's een gemiddelde smartphone, geen tablet of micro ding) |
Ik vind het fijn hoe de Hollanders zo solidair zijn. Dreigt er bij onzent een stroomtekort. Ze zetten ginds de plong af in de nord.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is gelijk een eurominuut. Ik zou graag een euro verdienen per minuut. . |
Dat zit hier vol kiekens denk ik. Het max verbruik in (mA x V= **mW) staat op uw lader. Spanning (5v denk ik) vermenigvuldigen met de stroomsterkte in milliampere, die ook op het ladertje staat. Dat is dan het max dat uw ladertje aan kan. Neem daar dan 3/4 van en ge weet ongeveer wat dat zoal geeft aan verbruik (W) van uw mobieltje.
Ik schat dat dat ongeveer 1/10 is van wat uw beltransfo van uw huis verbruikt. Niet vergeten dat die het hele jaar op standby staat, omdat de stroomkring van uw huisbel op laagspanning (moet) werken. |
Citaat:
|
Citaat:
En joule (of kwh voor de plebejers) de eenheid van (verbruikte) energie. |
Niks nieuws, totaal heeft de voorbeeld smartphone 800W/jaar gebruikt.
Dat staat ook in mijn beschrijving. Maar als U wil, kan dat ook in joules, caloriën, BTU's enzoverder. Da's gewoon een converter gebruiken. |
Citaat:
Je moet dus niet rekenen per jaar maar per oplaadcyclus (in uur) Een 5Vdc, 800mA (4 W) lader, kan een smartphone opladen in +- 3 uur, en verbruikt dus per oplaadbeurt ongeveer 12 Wh. Als je je telefoon per jaar 250 keer oplaadt per jaar, zal je dus 3000 Wh gebruiken of 3 kWh/Jaar, dat is dus wel bij zwaar gebruik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be