Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Presidentieel debat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21666)

PieterN 9 oktober 2004 14:26

Presidentieel debat

Wie heeft er nu feitelijk gewonnen volgens jullie?

Heb gisteren gekeken, ik vond het licht in het voordeel van Kerry (op inhoudelijk vlak), alhoewel Bush veel zelfzekerder overkwam (tot arrogant toe)

4x 9 oktober 2004 14:42

Voor de mensen die het debat nog niet gezien hebben, hier de volledige video:
http://www.foxnews.com/story/0,2933,134937,00.html

Pietje 9 oktober 2004 14:57

Tweede debat, werd ook door Kerry gewonnen.8)

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rry/index.html

PieterN 9 oktober 2004 15:04

Op de Nederlandse televisie waren ze unaniem, Bush was licht in het voordeel volgens hen, je ziet maar dat opinies verschillen, ook bij de media

k9 11 oktober 2004 07:42

1e debat: duidelijk voor kerry

2e debat: Gelijk opgaand wat me wel verbaasd van bush want in het eerst debat werd hij volledig overklast.

Distel 11 oktober 2004 07:59

In het eerste debat werd Bush van tafel geveegd. In het tweede geval (ik heb wel maar de helft gezien) ging het veel gelijker op en was Bush misschien zelfs iets sterker dan Kerry. Maar da's ook maar mijn mening. ;)

neruda 11 oktober 2004 13:00

Bush werd deze keer anders voorgeprogrameerd na zijn zwakke 1° debat...duidelijk dat de man agressiever en arronganter voorkwam...Kerry blijft zijn ideologiën verdedigen ...alleen weet ik niet of je in een imperialistisch en kapitalistische staat als de US het gevecht kunt winnen tegen de rijken...waar Kerry het toch op gemunt heeft...het zal een nipte zege zijn voor om het even wie de verkiezingen wint....Kerry in ieder geval heeft mijn respect gekregen....de verpakking zal zeker niet charmeren maar de inhoud biedt de VS een totaal andere toekomstig perspectief...niet moeilijk dat het land duidelijk is verdeeld...

Chipie 11 oktober 2004 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Bush werd deze keer anders voorgeprogrameerd na zijn zwakke 1° debat...duidelijk dat de man agressiever en arronganter voorkwam...Kerry blijft zijn ideologiën verdedigen ...alleen weet ik niet of je in een imperialistisch en kapitalistische staat als de US het gevecht kunt winnen tegen de rijken...waar Kerry het toch op gemunt heeft...het zal een nipte zege zijn voor om het even wie de verkiezingen wint....Kerry in ieder geval heeft mijn respect gekregen....de verpakking zal zeker niet charmeren maar de inhoud biedt de VS een totaal andere toekomstig perspectief...niet moeilijk dat het land duidelijk is verdeeld...

Bent U zeker dat hij volgende weekweeral geen andere inhoud heeft?

k9 11 oktober 2004 13:12

Citaat:

alleen weet ik niet of je in een imperialistisch en kapitalistische staat als de US het gevecht kunt winnen tegen de rijken...

Kerry is deel van die "rijken"

Citaat:

Kerry in ieder geval heeft mijn respect gekregen....de verpakking zal zeker niet charmeren maar de inhoud biedt de VS een totaal andere toekomstig perspectief...niet moeilijk dat het land duidelijk is verdeeld...
Niet zo de grote lijnen van hun beleid liggen grotendeels gelijk enkel de aanpak verschilt wat.

k9 11 oktober 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Bent U zeker dat hij volgende weekweeral geen andere inhoud heeft?

Trap niet in die bush propaganda, alleen in de VS kan iemand die na het zien avn nieuwe feiten en op basis daarvan zijn gedacht verandert zo aangepakt worden. Blijkbaar moet je in de VS een beslissing nemen op basis van gegevens, en dan blind en doof worden en koppig blijven vasthouden aan je besluit.

Lincoln 11 oktober 2004 14:35

Bush had een microfoontje in zijn rug een kreeg antwoorden van "karl rove" !! Bush is in zekere zin een loser maar volgens de laatste geruchten zal hij wel de verkiezingen winnen !!

neruda 11 oktober 2004 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9
Kerry is deel van die "rijken"

Niet zo de grote lijnen van hun beleid liggen grotendeels gelijk enkel de aanpak verschilt wat.

Niet zozeer Kerry maar meer bepaald zijn vrouw is idd steenrijk , dat kan je haar niet verwijten gezien haar succes .Alleen daarom vind ik dat het moet kunnen om op eigen schenen te kunnen stampen , niet ?

Wie nu nog durft beweren dat het beleid van Bush en Kerry grotendeels gelijk liggen dan weet ik het niet meer , waarom denkt u dat de Amerikanen zo verdeeld zijn tegenwoordig.
In het laatste debat is dit zeer sterk naar voor gebracht .
Kerry wil de internationale gemeenschap de hand reiken waar Bush een hekel aan heeft.

k9 12 oktober 2004 07:59

Citaat:

Niet zozeer Kerry maar meer bepaald zijn vrouw is idd steenrijk , dat kan je haar niet verwijten gezien haar succes .Alleen daarom vind ik dat het moet kunnen om op eigen schenen te kunnen stampen , niet ?

Kerry is getrouwd met haar en was daarvoor al van een begoede familie hoor. Hij is altijd deel van de rijke geweest, zijn beleid is iets socialer maar niet zo heel veel tov bush.

Citaat:

Wie nu nog durft beweren dat het beleid van Bush en Kerry grotendeels gelijk liggen dan weet ik het niet meer , waarom denkt u dat de Amerikanen zo verdeeld zijn tegenwoordig.
In het laatste debat is dit zeer sterk naar voor gebracht .
Kerry wil de internationale gemeenschap de hand reiken waar Bush een hekel aan heeft.
Kijk zowel bush en kerry willen in iraq blijven , zowel bush en kerry hebben voor die oorlog in het begin gestemt,... zo gaat het voor de meeste zaken, ze verschillen misschien wel van aanpak (de een zonder VN, de ander met VN) maar op zich blijft het hetzelfde (iraq binnenvallen en bezetten)

BartP 14 oktober 2004 00:18

De consensus is hier dat het eerste debat meer Kerry's kant opging, het tweede debat was 50-50.
Binnen een 2 uur is er het 3e debat. Ik ben benieuwd alvast.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterN
Wie heeft er nu feitelijk gewonnen volgens jullie?

Heb gisteren gekeken, ik vond het licht in het voordeel van Kerry (op inhoudelijk vlak), alhoewel Bush veel zelfzekerder overkwam (tot arrogant toe)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be