Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wetgeving om bv. Jajjah buiten te zetten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216668)

poekieJ 30 maart 2015 16:50

Wetgeving om bv. Jajjah buiten te zetten

Abu Jahjah heeft destijds via een schijnhuwelijk en de snel-Belgwet het systeem misbruikt om de Belgische nationaliteit te verwerven. Een misdaad op zich, maar hij maakt nog eens misbruik van onze gastvrijheid (om dat credo even te gebruiken) door elke gelegenheid te baat te nemen om onrust te stoken en mensen tegen elkaar op te zetten.

Je gaat mij niet wijsmaken dat er geen pistes kunnen worden gevonden, of wetgeving gecreëerd, om mensen die op die manier Belg worden, de nationaliteit te kunnen ontnemen uit te zetten.

Waarom wordt dit niet gedaan?

Another Jack 30 maart 2015 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 7595050)
Abu Jahjah heeft destijds via een schijnhuwelijk en de snel-Belgwet het systeem misbruikt om de Belgische nationaliteit te verwerven. Een misdaad op zich, maar hij maakt nog eens misbruik van onze gastvrijheid (om dat credo even te gebruiken) door elke gelegenheid te baat te nemen om onrust te stoken en mensen tegen elkaar op te zetten.

Je gaat mij niet wijsmaken dat er geen pistes kunnen worden gevonden, of wetgeving gecreëerd, om mensen die op die manier Belg worden, de nationaliteit te kunnen ontnemen uit te zetten.

Waar zitten de advocaten hier??

Snerror 30 maart 2015 16:55

Waarom? De Vlaamse media hebben hem nodig, waar gaan die anders over schrijven?

Edward De Vere 30 maart 2015 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7595051)
Waar zitten de advocaten hier??

www.juridischforum.be
De ene is al wat meer te vertrouwen dan de andere natuurlijk.

Sukkelaar 30 maart 2015 17:01

Ik heb hem gisteren gehoord en gezien op de Waalse TV; nog altijd dezelfde grote mond.

Another Jack 30 maart 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7595068)
www.juridischforum.be
De ene is al wat meer te vertrouwen dan de andere natuurlijk.

"Hier" is niet het juridischforum hè?

Edward De Vere 30 maart 2015 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7595093)
Hier is niet het juridischforum hè?

Juist.

En nu gaat u me zeggen, waar ik dat beweerde?

U vraagt 'waar zitten die advocaten hier?'.

Die vraag voorzie ik van een antwoord.

Another Jack 30 maart 2015 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7595099)
Juist.

En nu gaat u me zeggen, waar ik dat beweerde?

U vraagt 'waar zitten die advocaten hier?'.

Die vraag voorzie ik van een antwoord.

Ben jij een advocaat?

Edward De Vere 30 maart 2015 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7595101)
Ben jij een advocaat?

Neen, ik heb een geweten.

Another Jack 30 maart 2015 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7595104)
Neen, ik heb een geweten.

Dan wacht ik wel even...

Pandareus 30 maart 2015 17:51

Citaat:

Waarom vraag je niet aan een parlementair van jouw keuze om daarover aan de minister van binnenlandse zaken een parlementaire vraag te stellen ? "Mijnheer de minister , wanneer start U de procedure op voor abu jahjah zijn nationaliteit en verblijfsvergunning af te nemen ? "

Denk je niet dat dat efficiënter is dan de vraag op een forum stellen ?

Athelas 30 maart 2015 18:04

Citaat:

Ach laat den Abou toch doen. Ik vind zijn strijd tegen de "racistische" De Wever en Francken wel grappig. Laat links zichzelf nog maar wat meer verbrokkelen via leiders zonder inhoud gelijk een Jahjah, Mertens, Tobback eva.

Another Jack 30 maart 2015 18:35

Onzen forumadvocaat is gearriveerd.
Benieuwd naar zijn visie...

TheFourHorsemen 30 maart 2015 20:40

Citaat:

De strafrechter heeft vandaag de dag de mogelijkheid om huwelijken te ontbinden als wordt bewezen dat het om een schijnhuwelijk gaat. Als de nationaliteit verkregen is door middel van dat huwelijk, kan deze worden afgepakt.

Het probleem met strafwetten is dat ze niet retroactief mogen zijn (verboden door Belgische wetgeving, maar ook door Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens). Als men het huwelijk niet kon ontbinden op basis van de wetgeving die toen bestond, kan men dat nu ook niet meer doen.

TheFourHorsemen 30 maart 2015 20:41

(Ik ben wel geen advocaat, slechts student rechten).

poekieJ 30 maart 2015 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7595341)
De strafrechter heeft vandaag de dag de mogelijkheid om huwelijken te ontbinden als wordt bewezen dat het om een schijnhuwelijk gaat. Als de nationaliteit verkregen is door middel van dat huwelijk, kan deze worden afgepakt.

Het probleem met strafwetten is dat ze niet retroactief mogen zijn (verboden door Belgische wetgeving, maar ook door Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens). Als men het huwelijk niet kon ontbinden op basis van de wetgeving die toen bestond, kan men dat nu ook niet meer doen.

Dus de boodschap die de Staat uitstuurt is dat bedrog en misbruik mag, als ze het maar niet meteen doorhebben? Mooi is dat.

Eberhard Leclerc 30 maart 2015 23:18

Citaat:

Tuurlijk kan dat.
De Belgisch regering kan ook mensen vermoorden (Lumumba) als de belangen groot zijn.

Citaat:

Omdat Libanon in Azie ligt. En volgens BDW zijn er geen problemen met die mensen. Hij heeft dat zelf , naar eigen zeggen, nog niet meegemaakt althans.

TheFourHorsemen 31 maart 2015 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 7595384)
Dus de boodschap die de Staat uitstuurt is dat bedrog en misbruik mag, als ze het maar niet meteen doorhebben? Mooi is dat.

Op zich vind ik dat geen verkeerd uitgangspunt. Stel dat ze vandaag een regel invoeren dat je maar alcohol mag drinken vanaf 18 jaar in plaats van 16 jaar, moeten 17-jarigen dan gestraft worden voor een pintje dat ze gisteren dronken?

Als op een bepaald moment een gedraging niet strafbaar is, kan men op een later moment niet zomaar een straf invoeren en al degenen straffen die zich ooit zo hebben gedragen.

poekieJ 31 maart 2015 19:27

Dat is waar. Maar toen was die 17-jarige zijn daad nog niet strafbaar.
Een schijnhuwelijk was sowieso al strafbaar. Alleen was hij reeds Belg geworden via de snel-Belgwet voordat dit bedrog aan het licht kwam.

Dan zou alsnog de nationaliteit ontnomen moeten kunnen worden.

daiwa 31 maart 2015 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7595341)

Men kon wel nieuwe wetten maken om toch maar het VB te kunnen veroordelen voor de uitspraken die ze voor die nieuwe wetgeving deden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be