Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Lange rokken... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216691)

andev 31 maart 2015 11:28

Lange rokken...

Citaat:

In de katholieke Ursulinenschool in Mechelen mogen leerlingen geen lange rokken meer dragen. Dat schrijft de interculturele beweging KifKif, die suggereert dat het een strategie is om ‘de visuele aanwezigheid van een etniciteit te laten verdwijnen’. De school zelf verwijst in een mededeling naar het schoolreglement, waarin concrete afspraken over ‘veilige kledij’ gemaakt worden.

KifKif stelt zich vragen bij de strenge aanpak van leerlingen met lange rokken en jurken, waar sinds enkele weken strenger zou op toegezien worden. ‘Sinds er meer (moslim)meisjes een lange rok of jurk gingen dragen, heeft de school onder het mom van veiligheid beslist die te verbieden’, aldus KifKif. ‘Hoge hakken vallen bizar genoeg niet onder deze maatregel, maar lange jurken wel.’

Volgens KifKif haalde de school nog een ander argument aan toen leerlingen protesteerden: ‘Elke vorm van religieuze uiting is verboden.’

De school zelf betreurt de berichten en de ‘onjuiste informatie’ die verspreid wordt . Ze verwijst naar het schoolreglement en de afspraken die door de schoolraad (waarin ouders, leerlingen, leraren én de lokale gemeenschap zijn vertegenwoordigd) werden goedgekeurd. In dat schoolreglement staat dat leerlingen naar school moeten komen in ‘verzorgde en nette kledij’. ‘Extreme, aanstootgevende en vrijetijdskledij’ is niet toegelaten.

In een aanvulling met meer concrete afspraken staat bovendien dat er ‘veilige kledij’ moet gedragen worden. ‘Bv. geen los schoeisel, geen kleding die je bewegingsvrijheid hindert of waar je over kan struikelen, geen juwelen die kunnen blijven haken, e.d.’

De school wijst er ook op dat ouders en leerlingen elk schooljaar dat schoolreglement ondertekenen en vraagt alle leerlingen het schoolreglement te respecteren.
Onze ingevoerde verrijkende klootza... hebben het inderdaad zeer druk de laatste dagen! Naast al de smurrie die ze scheppen en uit hun duim zuigen over het "racisme" van BDW, racisme dat voor hen gelijk staat met gewoon de waarheid zeggen, blijven we her en der lezen dat deze verrijkersbende tegenwoordig het ene na het andere incident aan het uitvinden is om zich te kunnen manifesteren en te laten opmerken! Aan schoolreglementen enz hebben ze lak, dat staat niet in hun koran.
Wil wie zich niet goed voelt in dit "racistisch" land zo vlug mogelijk andere oorden opzoeken aub, we zijn jullie meer dan beu!
En dan hebben we nog onze beroepsoproerkraaier Jahjah die gewoon de mening toegedaan is dat niet zij maar wij maar uit ons eigen land moeten opkrassen als we niet akkoord gaan met al hun achterlijke eisen.
Dringend tijd dat men die gasten aan hun verstand brengt dat zij hier niets te eisen hebben!

SMI94 31 maart 2015 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7595768)
Onze ingevoerde verrijkende klootza... hebben het inderdaad zeer druk de laatste dagen! Naast al de smurrie die ze scheppen en uit hun duim zuigen over het "racisme" van BDW, racisme dat voor hen gelijk staat met gewoon de waarheid zeggen, blijven we her en der lezen dat deze verrijkersbende tegenwoordig het ene na het andere incident aan het uitvinden is om zich te kunnen manifesteren en te laten opmerken! Aan schoolreglementen enz hebben ze lak, dat staat niet in hun koran.
Wil wie zich niet goed voelt in dit "racistisch" land zo vlug mogelijk andere oorden opzoeken aub, we zijn jullie meer dan beu!
En dan hebben we nog onze beroepsoproerkraaier Jahjah die gewoon de mening toegedaan is dat niet zij maar wij maar uit ons eigen land moeten opkrassen als we niet akkoord gaan met al hun achterlijke eisen.
Dringend tijd dat men die gasten aan hun verstand brengt dat zij hier niets te eisen hebben!

Raar! In mijn tijd - en dat is heus nog geen 25 jaar geleden! - was het net verboden om met een short, kort rokje of een topje naar school te komen.

En nu worden plots lange rokken en lange jurken verboden vanwege 'niet netjes of onverzorgd of niet gepast' op school? Wat een idioterie is me dat zeg!

andev 31 maart 2015 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7595777)
Raar! In mijn tijd - en dat is heus nog geen 25 jaar geleden! - was het net verboden om met een short, kort rokje of een topje naar school te komen.

En nu worden plots lange rokken en lange jurken verboden vanwege 'niet netjes of onverzorgd of niet gepast' op school? Wat een idioterie is me dat zeg!

"In mijn tijd", en ik heb nog dertig jaar les gegeven ook, meen ik ook geen lange rokken gezien te hebben (tenzij zeer uitzonderlijk)! Volgens het vetgedrukte in het artikel gaat het oa om de vrees van onze mosliminvaders dat men hun aanwezigheid met aangepaste kleding minder in het zicht wil krijgen... Niemand geen lange rokken meer is niet goed voor de moslimmode die moet aantonen dat ze er zijn! We hadden al de hoofddoekjes-discussies, nu kan dat er ook weer bij?
Interessant zinnetje:
Dat schrijft de interculturele beweging KifKif, die suggereert dat het een strategie is om ‘de visuele aanwezigheid van een etniciteit te laten verdwijnen’.

Spitting Image 31 maart 2015 11:52

Ik wist niet dat een godsdienst ook al een vorm van ethnie is. Maar ik heb dan ook de Koran nog niet gelezen... :roll:

circe 31 maart 2015 11:56

Ze gingen naar school in khimaar, en tijdens de les werd hun kap afgezet.
Dus liepen ze er zo rond (harembroek en lange tuniek)

Gewoon alternatief voor hun kopvod: 33.59 zorg dat je herkenbaar bent als moslima zodat we de anderen kunnen verkrachten en ons niet vergissen.

Nietzsche 31 maart 2015 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7595798)

Gewoon alternatief voor hun kopvod: 33.59 zorg dat je herkenbaar bent als moslima zodat we de anderen kunnen verkrachten en ons niet vergissen.

Dit gaat over katholieken.

circe 31 maart 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7595809)
Dit gaat over katholieken.

Dit gaat over MOSLIMA's die naar een katholieke school gaan bij de Ursulinen in Mechelen en die zich niet willen aanpassen aan de huidige kledingnormen zoals bepaald in het reglement omdat er niet gespecifieerd werd tot op welke hoogte van de grond de rok mocht komen .

alice 31 maart 2015 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7595777)

Nee dat is het niet. Lange rokken tot op en soms over de schoenen zijn gewoon niet veilig , dus terecht dat een school dit niet toelaat.het gemier van " ja maar dat is mijn identiteit ( als moslima) is dan ook geen argument, nergens staat dat gelovigen geen normale kleding kunnen dragen, een rok tot op de knie kan ook en regles gelden voor iedereen, punt uit. Uw" tijd" is allang afgelopen hoor :lol:.

alice 31 maart 2015 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7595820)
Dit gaat over MOSLIMA's die naar een katholieke school gaan bij de Ursulinen in Mechelen en die zich niet willen aanpassen aan de huidige kledingnormen zoals bepaald in het reglement omdat er niet gespecifieerd werd tot op welke hoogte van de grond de rok mocht komen .

Juist en dat gelazer met steeds uitzonderingen omdat de " identiteit" bedtreigd wordt, leidt niet tot vrouwen die later functioneren op de arbeidsmarkt, gedaan dus met dat gezever!

alice 31 maart 2015 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7595789)
"In mijn tijd", en ik heb nog dertig jaar les gegeven ook, meen ik ook geen lange rokken gezien te hebben (tenzij zeer uitzonderlijk)! Volgens het vetgedrukte in het artikel gaat het oa om de vrees van onze mosliminvaders dat men hun aanwezigheid met aangepaste kleding minder in het zicht wil krijgen... Niemand geen lange rokken meer is niet goed voor de moslimmode die moet aantonen dat ze er zijn! We hadden al de hoofddoekjes-discussies, nu kan dat er ook weer bij?
Interessant zinnetje:
Dat schrijft de interculturele beweging KifKif, die suggereert dat het een strategie is om ‘de visuele aanwezigheid van een etniciteit te laten verdwijnen’.

Kif kif de inquisitie voor de samenleving in diversiteit! En nog door ons betaald ook, afschaffen die hap! Waarom moet je jezelf visueel onderscheiden als etnische groep? Het zijn Belgen, hier geboren en getogen, jezelf kleden alsof je in het Rifgebergte woont hoeft dus niet!

Rudy 31 maart 2015 13:32

sinds wanneer zijn lange rokken aanstootgevend ?

Spitting Image 31 maart 2015 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7595937)

Heeft niets met aanstootgevend te maken, maar alles met veiligheid.

Rudy 31 maart 2015 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7595940)
Heeft niets met aanstootgevend te maken, maar alles met veiligheid.

minirok is dus veiliger

Spitting Image 31 maart 2015 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7595949)
minirok is dus veiliger

Ja, hoor. Te ruime en dus ook te lange kledingstukken kunnen tussen machines komen. Lange haren moeten in werkplaatsen samengebonden worden om hetzelfde ongevallen met machines te vermijden. Lange kledingstukken op trappen kunnen struikelen veroorzaken. Scholen kunnen zulkewerkongevallen missen als kiespijn. Dat is slecht voor hun imago.

De schoofzak 31 maart 2015 14:12

Ik ben benieuwd of de Mechelse burgemeester gaat struikelen over deze lange rokken ...

.

Zeus 31 maart 2015 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7595798)

Ik zie een broek tot aan de enkel en daarbovenop een rok die zich minstens 20 cm van de grond bevindt. Hoe je daarover kan struikelen, is mij een raadsel.

Scholen zouden beter weer het uniform invoeren, dan heb je al die zever niet.

Rudy 31 maart 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7595966)
Ja, hoor. Te ruime en dus ook te lange kledingstukken kunnen tussen machines komen. Lange haren moeten in werkplaatsen samengebonden worden om hetzelfde ongevallen met machines te vermijden. Lange kledingstukken op trappen kunnen struikelen veroorzaken. Scholen kunnen zulkewerkongevallen missen als kiespijn. Dat is slecht voor hun imago.

Beste Spitting Image. Ik ken de school "Ursulinen Mechelen" maar al te goed. Ik heb een zoon die er heeft schoolgelopen. Het is een goeie school, met een zeer breeddenkende directrice.
http://www.ursulinenmechelen.be/

De school is gekend om waar iets meer wordt getolereerd dan binnen het college waar Bart Somers heeft schoolgelopen, of binnen BIM-SEM.

Zo stel ik mij de vraag waarom en wat de interculturele met overheidssteun gesubsidieerde organisatie kifkif hier komt te vertellen. Is KifKif nog steeds heilige koek ?

KifKif wordt gesubsidieerd door een koning Boudewijnstichting. Voor alle duidelijkheid.

Conclusie. Mijn inziens valt de school "Ursulinen Mechelen" voorlopig niets te verwijten. De haviken zoals KifKif , zoals ze tegenwoordig spartelen als een vis op het droge, moeten nu eenmaal bewijzen dat ze hun subsidies waard zijn. Bij deze.

circe 31 maart 2015 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7595937)

sinds zij niet voldoen aan het schoolreglement dat door de ouders werd ondertekend.

In feite droegen ze ofwel een ghimaar ofwel een harembroek met lange tuniek. Ze verkleedden zich dus gewoon als middeleeuwse moslima's.

Nietzsche 31 maart 2015 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7595820)

Je ziet ze vliegen.

circe 31 maart 2015 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7596034)
Beste Spitting Image. Ik ken de school "Ursulinen Mechelen" maar al te goed. Ik heb een zoon die er heeft schoolgelopen. Het is een goeie school, met een zeer breeddenkende directrice.
http://www.ursulinenmechelen.be/

De school is gekend om waar iets meer wordt getolereerd dan binnen het college waar Bart Somers heeft schoolgelopen, of binnen BIM-SEM.

Zo stel ik mij de vraag waarom en wat de interculturele met overheidssteun gesubsidieerde organisatie kifkif hier komt te vertellen. Is KifKif nog steeds heilige koek ?

KifKif wordt gesubsidieerd door een koning Boudewijnstichting. Voor alle duidelijkheid.

Conclusie. Mijn inziens valt de school "Ursulinen Mechelen" voorlopig niets te verwijten. De haviken zoals KifKif , zoals ze tegenwoordig spartelen als een vis op het droge, moeten nu eenmaal bewijzen dat ze hun subsidies waard zijn. Bij deze.

voil�* dat krijg je dan.

Hoe breeddenkender hoe meer ze willen. Binnenkort eisen ze weer in burka naar de klas te kunnen komen.

Het verhaal in kifkif klopt van geen kanten trouwens. Een leerkracht heeft al commentaar op de site geschreven. Maar kom, zolang die 1.000.000 € subsidie aan kifkif binnenzijn (over verschillende jaren, maar ze werden wel betaald) zal het wel weer gaan neem ik aan?

De bijdragen van Koning Boudewijnstichting werden voor zover ik me herinner echter stopgezet nadat ze een aanklacht wegens antisemitisme (gegrond) aan hun broek kregen.

Blijft wel nog: Vlaamse Gemeenschap, Vlaams Gewest en FMDO (die dan ook weer door ons betaald worden).

Het is een zuiver multi-cultureel clubje dan enkel uit monoculturele moslims bestaat. Ooit begonnen als half om half, nu monocultureel moslim en een paar linkse PVDA'ers.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be