De schoofzak |
3 april 2015 13:48 |
Het kiezersbedrog van Leterme
Precies of hij dat nog niet wist bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Nu, het kartel heeft er zijn voordeel mee gedaan.
Of zouden de geneugtes van het leven in gastvrije en openhartige Stockholm hem zodanig bevallen ... ?
titel: Leterme: ‘Ik kan mijn internationale loopbaan niet zomaar opgeven’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150403_01613769
Citaat:
Yves Leterme twijfelt tussen zijn belofte om in 2016 burgemeester te worden van zijn thuisstad Ieper en zijn internationale carrière. ‘Op korte termijn burgemeester worden, ligt echter niet zomaar voor de hand.’
Yves Leterme zei dat hij nog altijd als burgemeester naar Ieper wou terugkeren toen zijn nieuwe job bij IDEA bekendraakte. Maar nu twijfelt hij of hij na dit jaar de Ieperse burgemeesterssjerp zal omgorden.
‘Ik zal kort voor of kort na de zomer hierover beslissen’, zegt hij. ‘Mijn internationale loopbaan valt heel goed mee, beter dan ik had kunnen hopen en verwachten. Ik kan dit niet zomaar opgeven. Ik zal beslissen in overleg met de mandatarissen van het CD&V/N-VA-kartel.’
Emmily Talpe van Open VLD vindt het weinig geloofwaardig dat dit in 2012 nog niet in de sterren geschreven stond. ‘Met zijn professioneel palmares. Ik heb altijd voorspeld dat Ieper voor Leterme té klein en té weinig uitdagend zou blijken.’
Yves Leterme trok de kartellijst van CD&V en N-VA bij de gemeenteraadsverkiezingen.
|
|