Edward De Vere |
3 april 2015 18:08 |
En dat is dan professor ...
Citaat:
De Vrije Universiteit Brussel (VUB) distantieert zich van professor Willem Elias, decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen. Een Facebook-post van Elias naar aanleiding van het overlijden van Steve Stevaert doet immers nogal wat stof opwaaien.
Stevaert en Elias, die naast decaan ook voorzitter is van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten en voorzitter van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschap en Kunsten, waren vrienden. Elias is dan ook onder de indruk van de dramatische gebeurtenissen van gisteren. "We zullen je missen, Steve. Je was een fijne man en bijzonder intelligent", schrijft hij op Facebook.
Het zou een gewone uiting van verdriet kunnen zijn, ware het niet dat Elias het nodig vond om verder te gaan. "De vrouwen ... een zwakheid die we begrijpen. Aan de dame die deze beslissing op haar geweten heeft, toch graag dit. Voor een verkrachting ga je onmiddellijk naar de politie, of desnoods de dag nadien. Niet drie jaar later."
|
Ik zou in de eerste plaats stellen, Willem Elias, dat u uw vrienden beter moet zien te kiezen. En u bent decaan van de faculteit psychologie? Zo ziet u maar, hoe gewiekst en achterbaks uw goede vriend 'de verkrachter' was.
Ten tweede, zou u uw zogenaamd wijze raad "Nog even dit" ... aan uw vriend gericht moeten zijn. Nog even dit, Steve: 'Verkrachten doe je niet!'
Ik zou me beschaamd voelen in uw plaats. Eens te meer wordt van een slachtoffer een dader gemaakt.
|