Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   En dat is dan professor ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216847)

Edward De Vere 3 april 2015 18:08

En dat is dan professor ...

Citaat:

De Vrije Universiteit Brussel (VUB) distantieert zich van professor Willem Elias, decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen. Een Facebook-post van Elias naar aanleiding van het overlijden van Steve Stevaert doet immers nogal wat stof opwaaien.
Stevaert en Elias, die naast decaan ook voorzitter is van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten en voorzitter van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschap en Kunsten, waren vrienden. Elias is dan ook onder de indruk van de dramatische gebeurtenissen van gisteren. "We zullen je missen, Steve. Je was een fijne man en bijzonder intelligent", schrijft hij op Facebook.

Het zou een gewone uiting van verdriet kunnen zijn, ware het niet dat Elias het nodig vond om verder te gaan. "De vrouwen ... een zwakheid die we begrijpen. Aan de dame die deze beslissing op haar geweten heeft, toch graag dit. Voor een verkrachting ga je onmiddellijk naar de politie, of desnoods de dag nadien. Niet drie jaar later."
Ik zou in de eerste plaats stellen, Willem Elias, dat u uw vrienden beter moet zien te kiezen. En u bent decaan van de faculteit psychologie? Zo ziet u maar, hoe gewiekst en achterbaks uw goede vriend 'de verkrachter' was.

Ten tweede, zou u uw zogenaamd wijze raad "Nog even dit" ... aan uw vriend gericht moeten zijn. Nog even dit, Steve: 'Verkrachten doe je niet!'

Ik zou me beschaamd voelen in uw plaats. Eens te meer wordt van een slachtoffer een dader gemaakt.

Anselmo 3 april 2015 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7601180)
Ik zou in de eerste plaats stellen, Willem Elias, dat u uw vrienden beter moet zien te kiezen. En u bent decaan van de faculteit psychologie? Zo ziet u maar, hoe gewiekst en achterbaks uw goede vriend 'de verkrachter' was.

Ten tweede, zou u uw zogenaamd wijze raad "Nog even dit" ... aan uw vriend gericht moeten zijn. Nog even dit, Steve: 'Verkrachten doe je niet!'

Ik zou me beschaamd voelen in uw plaats. Eens te meer wordt van een slachtoffer een dader gemaakt.

Niets uitzonderlijk !
Het gaat enkel om de geplogenheden van de rode vriendenkring als 1 van hen in moeilijkheden geraakt is.

Xenophon 3 april 2015 18:15

Citaat:

Citaat:

De Vrije Universiteit Brussel (VUB) distantieert zich van professor Willem Elias, decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen. Een Facebook-post van Elias naar aanleiding van het overlijden van Steve Stevaert doet immers nogal wat stof opwaaien.
Stevaert en Elias, die naast decaan ook voorzitter is van het Hoger Instituut voor Schone Kunsten en voorzitter van de Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschap en Kunsten, waren vrienden. Elias is dan ook onder de indruk van de dramatische gebeurtenissen van gisteren. "We zullen je missen, Steve. Je was een fijne man en bijzonder intelligent", schrijft hij op Facebook.

Het zou een gewone uiting van verdriet kunnen zijn, ware het niet dat Elias het nodig vond om verder te gaan. "De vrouwen ... een zwakheid die we begrijpen. Aan de dame die deze beslissing op haar geweten heeft, toch graag dit. Voor een verkrachting ga je onmiddellijk naar de politie, of desnoods de dag nadien. Niet drie jaar later."

Hoe is het spreekwoord ook weer, 'toon mij uw vrienden, en ik zeg u wie u bent?'

De VUB durft zich toch distantiëren, er is misschien nog hoop voor de rede in dit land.

Klojo eerste klas 3 april 2015 18:31

Doet mij denken aan die documentaire over die verkrachters in Indië...de daders en hun advocaten waren van 't zelfde 'principe'....

Eyjafjallajökull 3 april 2015 18:44

Niet veel kaas gegeten van psychologie blijkbaar...

Spitting Image 3 april 2015 18:52

Gelukkig vergeet deze sukkelaar dat de vrouw in kwestie dadelijk medische vaststellingen heeft laten maken, waarop de doorverwijzing naar de correctionele steunde.
Stevaert kon zo niet blijven ontkennen.

Xenophon 3 april 2015 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7601222)
Niet veel kaas gegeten van psychologie blijkbaar...

Citaat:

professor Willem Elias, decaan van de faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen.
Dat is inderdaad een heel zieke aprilgrap.

Hoe bruin gaan die mensen het nu nog bakken?

quercus 3 april 2015 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7601250)
Dat is inderdaad een heel zieke aprilgrap.

Hoe bruin gaan die mensen het nu nog bakken?

Even terloops: hij was de mentor van Zjaan-Zjaak De Gucht.

HOUZEE ! 3 april 2015 19:05

Zou dat familie zijn van Hendrik Elias, notoir collaborateur tijdens WO2 en supporter van Hitler??

HOUZEE ! 3 april 2015 19:05

Zou dat familie zijn van Hendrik Elias, notoir collaborateur tijdens WO2 en supporter van Hitler??

Xenophon 3 april 2015 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7601259)
Even terloops: hij was de mentor van Zjaan-Zjaak De Gucht.

:D

Er komt geen einde gewoon.

BWarrior 3 april 2015 20:14

Hallucinant.

De dader is dus het slachtoffer, indirect gedood door het slachtoffer en met als enige misdaad een "zwakheid".

Eyjafjallajökull 3 april 2015 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7601260)

Vraag het hem eens : [email protected]

mvd 3 april 2015 20:35

Citaat:

Aan de dame die deze beslissing op haar geweten heeft, toch graag dit. Voor een verkrachting ga je onmiddellijk naar de politie, of desnoods de dag nadien. Niet drie jaar later.
:rofl:

Om zo een uitspraak zou Pat Robertson zelfs verlegen zitten.

hamac 3 april 2015 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7601416)
Vraag het hem eens : [email protected]

Als dat zo is dan moet die man volgens Kallikles 'extra zijn best doen'.
Fail!

Mambo 3 april 2015 20:44

Citaat:

Na 3 jaar u afvragen of je nu wel of niet verkracht was terwijl je gezellig ging dineren en een flesje wijn uit zoop uitgerekent in een leeg gebouw met knus kantoor en zo.
Komaan...welke achterlijke ....

Stormram 3 april 2015 22:07

Hij heeft overschot van gelijk, al kan ik erg goed begrijpen dat zulke uitspraken in politiek correct Feminazistan niet door de beugel kunnen.

3 jaar na de feiten ... Ga toch weg!

lombas 3 april 2015 22:12

Een Norbert gaat het precies niet worden.

TV-verslaafde 3 april 2015 22:40

Wat mag nog wel tegenwoordig ? Roddelen op facebook over je eten, kleding en kookkunsten ? SAAI !

Zeus 4 april 2015 09:09

Elias heeft overschot van gelijk. Waarom zou je drie jaar na de vermeende feiten wachten? Politieke afrekening en geldhonger zijn de enige motieven die ik kan verzinnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be