Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaams,waals of... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21687)

snoodaard 9 oktober 2004 21:14

Vlaams,waals of...

Volgens een onderzoek van het laaste nieuws voelt slechts 22% van de Vlamingen zich belg nog volgens het artikel zou in Wallonie 66% van de mensen zich in de 1ste plaats waal voelen.Bubbeltjes huilt ende shreeuwt want het rijk van de Belziek scheurt meer elken dag.
:vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander:

Kim 9 oktober 2004 21:21

Vergeet het maar! U zal mij nooit zien huilen! :)

Overigens, in "Het Nieuwsblad" stond vandaag dat, en ik citeer, "slechts een kleine minderheid in het noorden van het land ijvert voor de splitsing van België".

snoodaard 9 oktober 2004 21:24

Het nieuwsblad liegt.

Kim 9 oktober 2004 21:25

Ga dat dan even aan de redactie melden, ze zullen u graag zien komen.

snoodaard 9 oktober 2004 21:29

Je kan toch niet ontkennen dat het land uit elkaar scheurt.

Kim 9 oktober 2004 21:39

Ik deel uw mening niet (maar dat had u waarschijnlijk al wel verwacht). Het is niet omdat politici elkaar graag in de haren vliegen en dreigen met het verbreken der solidariteit dat de gewone burger daar ook zo over denkt.

snoodaard 9 oktober 2004 21:45

Als de burger mag beslissen dan zal de Vlaming liever 1500€ per jaar aan zichzelf spenderen.

Kim 9 oktober 2004 21:49

Alsof er in Vlaanderen zelf geen transfers zijn! Kijk eens even naar de transfers van Antwerpen naar Limburg...

John Stufflebeam 9 oktober 2004 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Alsof er in Vlaanderen zelf geen transfers zijn! Kijk eens even naar de transfers van Antwerpen naar Limburg...

Volgens BUB-ideolog Yammine is er een essentieel verschil tussen de provinciale en gewestelijke transfers. Bij provinciale transfers zouden verspillingen geen kans krijgen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den Bruno
Toen de mijnen in Limburg 20 jaar geleden dicht gingen, leek deze regio zich in een chronische letargie te gaan wentelen. Verspilling kon daar echter geen kans krijgen, omdat de Limburgse beleidsmensen verantwoording moesten afleggen tegenover de Nederlandstalige kiezer. De Franstalige politici ontsnappen aan dit natuurlijk controlemechanisme omdat ze slechts verantwoording moeten afleggen aan de Franstalige kiezer.

gm10 9 oktober 2004 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Volgens een onderzoek van het laaste nieuws voelt slechts 22% van de Vlamingen zich belg nog volgens het artikel zou in Wallonie 66% van de mensen zich in de 1ste plaats waal voelen.Bubbeltjes huilt ende shreeuwt want het rijk van de Belziek scheurt meer elken dag.

ah dan moet de EU ook ophouden te bestaan natuurlijk
en het VK ook natuurlijk

ik had ook wel eens de vraag willen zien: voel je je meer west-vlaming (...) dan vlaming?

basil 9 oktober 2004 23:59

Citaat:

Daar gaan ze weer....:roll:

gm10 10 oktober 2004 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basil
Daar gaan ze weer....:roll:

dat mag niet, het past niet in de flamingantische propaganda

mulder7 10 oktober 2004 09:00

Citaat:

Dat zijn ten minste transfers binnen de grenzen van Vlaanderen en onder Vlamingen. Geen probleem mee dus.

Hans1 10 oktober 2004 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ah dan moet de EU ook ophouden te bestaan natuurlijk
en het VK ook natuurlijk

ik had ook wel eens de vraag willen zien: voel je je meer west-vlaming (...) dan vlaming?

Inderdaad, en ik had graag de vraag eens gekend die men heeft gesteld. Het zou best wel eens kunnen geweest zijn in de trand: "Gezien alles wat er nu gebeurt in de politiek, kan u zich nog in de eerste plaats Belg voelen?"

Ja, zeg, zo kom ik ook rap aan 90% unitaristen !8)

gm10 10 oktober 2004 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Dat zijn ten minste transfers binnen de grenzen van Vlaanderen en onder Vlamingen. Geen probleem mee dus.

ik geef evenveel om de antwerpenaren als om de henegouwers
leg mij eens uit waarom transfer naar de ene geen probleem vormt, maar naar de andere wel

snoodaard 10 oktober 2004 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Inderdaad, en ik had graag de vraag eens gekend die men heeft gesteld. Het zou best wel eens kunnen geweest zijn in de trand: "Gezien alles wat er nu gebeurt in de politiek, kan u zich nog in de eerste plaats Belg voelen?"

Ja, zeg, zo kom ik ook rap aan 90% unitaristen !8)

De vraag was eerst vlaming of belg.

Bruno232 10 oktober 2004 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Volgens BUB-ideolog Yammine is er een essentieel verschil tussen de provinciale en gewestelijke transfers. Bij provinciale transfers zouden verspillingen geen kans krijgen.

Inderdaad. Richt dus nationale partijen op. (geen kans krijgen is trouwens overdreven: minder kans is beter; fraude kan altijd)

gm10 10 oktober 2004 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik geef evenveel om de antwerpenaren als om de henegouwers
leg mij eens uit waarom transfers naar de ene geen probleem vormt, maar naar de andere wel

Tommy_ 10 oktober 2004 11:30

Omdat er geen solidariteit is van de Walen uit naar de Vlamingen. Waarom moet Vlaanderen altijd opdraaien voor de Waalse putten? We moeten altijd betalen voor hun wanbeleid en inefficiente regering.

gm10 10 oktober 2004 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Omdat er geen solidariteit is van de Walen uit naar de Vlamingen. Waarom moet Vlaanderen altijd opdraaien voor de Waalse putten? We moeten altijd betalen voor hun wanbeleid en inefficiente regering.

Waarom moeten de Westvlamingen altijd opdraaien voor de Antwerpenaren? Dat waant zich het centrum van de wereld en dat kan zichzelf nog niet onderhouden. En dat OCMW-tekort, wie gaat dat nu weer betalen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be