![]() |
duur
waarom moet de lijn met bijna 50% opslaan,terwijl wij het al zo moeilijk hebben om rond te komen,en onze index word afgenomen !!!!
|
lijnkaart van 10.00 € naar 14.00€
|
Dus ok jullie wille fillo op den antwarpse ring,ok just gaste !!!!
|
Citaat:
|
Hoeveel kost een gemiddelde rit van de Lijn in werkelijkheid ?
En hoeveel van die prijs wordt gedekt door het kaartje of het abonnement ? En hoeveel moet ik - ongevraagd maar dik verplicht - bijleggen als belastingbetaler ? Via welke andere kanalen moet ik zo "solidair" zijn ? Som deze eens op. In het kader van transparantie ... . |
Citaat:
|
Citaat:
Daar al eens over nagedacht ? Ooit gehoord van solidariteit ? Een goedkoop en efficiënt O.V. komt vaak de armere bevolkingsgroepen ten goede, ik beschouw uw belastingplicht in deze dus als rechtvaardige, sociale herverdeling. |
Citaat:
|
Citaat:
De auto is een gewillige en joviale melkkoe voor de belastingen. Belasting op inverkeerssteling, jaarlijkse wegentaks, btw op aankoop en onderhoud, btw op verzekering, belastingen op de werkuren van het garagepersoneel, boetes, tolgelden, belastingen op de benzine/diesel, ... U zult ook willen aannemen dat alle dingen die u in de winkel ziet liggen, daar naartoe gebracht zijn met auto's/vrachtwagens; en dat om deze dingen te kunnen fabriceren, er grondstoffen/onderdelen/... vervoerd geweest zijn door auto's/vrachtwagens/..., via verkopers met voertuigen enz. enz. Niet alleen een slecht voorbeeld, maar ook een slecht antwoord op mijn vraag. Hoeveel procent betaalt de gebruiker van de Lijn-rit, en hoeveel betaalt de belastingbetaler ? |
Citaat:
Als je in Antwerpen stad woont lijkt me dat goed te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
:Leve Belgie: Juicht Vlaming en span de broeksriem aan, de vakbond en de ziekenkasssen hebben uw geld nodig voor belangrijke zaken. |
Citaat:
Binnenkort vragen ze dokters een voodoo dansje te doen. Dat is nog goedkoper. |
Citaat:
Dat is een comfortabele gedachte voor jou, is het niet? |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Solidariteit mag niet te zot worden. De Lijn heeft een kostendekkingsgraad van ~15%, belachelijk laag en te vergelijken met Sovjet-toestanden. De laatste studie van Mobiel Vlaanderen: http://www.mobielvlaanderen.be/studi...markstudie.php Vergelijkende grafiek, Vlaanderen bengelt onderaan in de groep. Merk de daling op sinds de waanzin van het "gratis" beleid. Te zot voor woorden! Klik op grafiek voor grotere versie: Bijlage 97739 |
Citaat:
O.V. voorzien is een maatschappelijke plicht en dat mag de belastingbetaler ook iets kosten ! Waarmee ik niet zeg dat het niet efficiënter kan of er geen kosten bespaard kunnen worden in bepaalde werkingen en nevenactiviteiten. |
Citaat:
Een auto hebben zou een vrije keuze moeten zijn, eigenlijk een luxeproduct dat weliswaar leuk kan zijn, maar dat geen basisbehoefte is. Helaas zorgt de afbouw van het aanbod van De Lijn en de NMBS ervoor dat mensen terug in een auto worden gedreven (voor hun woon-werkverkeer) en dit dus een noodzakelijk en duur product wordt. Want dat is het sarcastische en sociaal onrechtvaardige aan heel die 'evolutie': mensen die al een mooi loon hebben en een hoge positie, die krijgen vaak nog wagen van hun werkgever; mensen die sowieso een lager inkomen hebben en dito functie, die moeten vaak zelf voor hun vervoer instaan en die kunnen zich dus moeilijk een eigen wagen veroorloven. Net die 'zwakkere' groep die afhankelijk is van het O.V., die wordt nog meer getroffen. En als 'compensatie' voor het beperktere aanbod, worden de abonnementen en tarieven nog eens duurder gemaakt ook ! Gevolg is ook dat een slechtere dienstverlening en duurdere prijs ervoor zal zorgen dat het reizigersaantaal van De Lijn verder versneld zal dalen. Met als gevolg dat de 'kostendekkingsgraad' nog lager zal zijn. En zo krijgt men een heus sneeuwbaleffect, met als gevolg dat het O.V. nog verder afgebouwd wordt. Maar ik vrees dat zulks allicht de langetermijn bedoeling is van 'rechts' ! :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
Vind u dat duur ? |
Citaat:
Maar hier bij ons vertonen ze toch een paar eigenschappen, onder andere hun deel uitmaken van een zuil en hun weigering om mee te evolueren naar de 21° eeuw, die niet zo leuk zijn. Hun deel uitmaken van een zuil, doet hen neigen naar maffia toestanden; niet evolueren, doet hen de economie fnuiken en onze welvaart bedreigen. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be