Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom krijgt Abou Jahjah zijn volk niet meer gemobiliseerd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217062)

Drukazz 7 april 2015 22:43

Waarom krijgt Abou Jahjah zijn volk niet meer gemobiliseerd?

Opvallend, niet?

Movement X raakt niet echt van de grond, is mijn indruk. Zowel in Antwerpen en Brussel een betoging van niets. Nochtans tegen Bart De Wever, en als ik reacties lees op sociale media is de haat in het land tegenover hem immens.

Is hij zijn charisma kwijt?
Speelt het conflict tussen de shia's en de soenni's een rol?
Zijn de Belgen met allochtone roots meer en meer gaan lijken op ons? (= moeilijk gemobiliseerd te krijgen)
Andere reden?

non-conformist 7 april 2015 22:44

Ach, Rattenkont heeft weer wat uit zijn nek geluld.

Snerror 7 april 2015 22:52

Heeft dat niets met Sjieten-Soennieten te maken? Hij was toch fan van Hezbollah?

Moest hij wat meer Soennietisch gezind zijn, hij zou een pak meer volk op de been krijgen denk ik.

Zucht 7 april 2015 22:56

Ja, misschien zijn er niet heel veel Shietische Berbers.
Of misschien is dat een eerder gesloten gemeenschap die niet gaat betogen met movement-X. Oops....

Thuleander 7 april 2015 22:58

Is er behalve de linkse media eigenlijk iemand nog geïnteresseerd in wat die doet?

DeProf_eet 7 april 2015 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7606656)
Opvallend, niet?

Movement X raakt niet echt van de grond, is mijn indruk. Zowel in Antwerpen en Brussel een betoging van niets. Nochtans tegen Bart De Wever, en als ik reacties lees op sociale media is de haat in het land tegenover hem immens.

Zijn de Belgen met allochtone roots meer en meer gaan lijken op ons? (= moeilijk gemobiliseerd te krijgen)
Andere reden?

Hij is misschien niet radicaal genoeg ?

Snerror 7 april 2015 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7606671)
Ja, misschien zijn er niet heel veel Shietische Berbers.
Of misschien is dat een eerder gesloten gemeenschap die niet gaat betogen met movement-X. Oops....

:D

Everytime 7 april 2015 23:10

Citaat:

Opvallend, niet?

Andere reden?

De meeste mensen hebben gewoon iets anders te doen dan voor futiliteiten te gaan betogen. Wat Dewever zegt en denkt, is eigenlijk van geen enkel belang.

Drukazz 7 april 2015 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7606681)
De meeste mensen hebben gewoon iets anders te doen dan voor futiliteiten te gaan betogen. Wat Dewever zegt en denkt, is eigenlijk van geen enkel belang.

Hij is natuurlijk maar de burgemeester van de grootste stad van Vlaanderen en maar schaduwpremier. :D

Everytime 7 april 2015 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7606684)
Hij is natuurlijk maar de burgemeester van de grootste stad van Vlaanderen en maar schaduwpremier. :D

Politiek interesseert de meerderheid helemaal niet.

griezel 8 april 2015 01:02

Citaat:

Opvallend, niet?

Andere reden?

Tja, Jahjah is een sjiet, de meeste magrebijnen zijn soennieten. Dat zou best kunnen meespelen denk ik. Hij heeft nog geluk dat ex-Syrië strijders hem niet komen onthoofden of zoiets in dien aard.

griezel 8 april 2015 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7606669)
Heeft dat niets met Sjieten-Soennieten te maken? Hij was toch fan van Hezbollah?

Moest hij wat meer Soennietisch gezind zijn, hij zou een pak meer volk op de been krijgen denk ik.

Shuuut, niet hardop zeggen ! Hij zou in staat zijn om van kamp te veranderen, de valsaard.

Karel Martel B 8 april 2015 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7606669)

Jahjah is in de eerste plaats een opportunist.

Sukkelaar 8 april 2015 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7606762)
Jahjah is in de eerste plaats een opportunist.

Dan hoop ik dat hij, wegens de kleine aanwezigheid van betogers, de moed verliest en geen betogingen meer zal organiseren. Maar dat betwijfel ik.

Eyjafjallajökull 8 april 2015 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7606681)

Dus hun bewering dat ze zich racistisch bejegend voelen is maar om te lachen ?

hamac 8 april 2015 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7606659)
Ach, Rattenkont heeft weer wat uit zijn nek geluld.

Uw reactie net voor de bovenstaande was blijkbaar niet goed doorgekomen. De context is nu verloren. :-)

OilOnFire 8 april 2015 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trevor Philips (Bericht 7606837)
Ze zijn te lui.
Typisch iets voor dat soort volk.

Zou het kunnen dat de te zwakke steelopportuniteiten eveneens 'typisch' zijn (voor dat soort volk?), of zitten de ontbrekende demonstranten al in den bak?:oops:

non-conformist 8 april 2015 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7606879)
Uw reactie net voor de bovenstaande was blijkbaar niet goed doorgekomen. De context is nu verloren. :-)

Tja, dat is dan uw probleem niet het mijne.

Guinevere 8 april 2015 10:29

Citaat:

Andere reden?

Betogen vraagt tijd, energie,... die in andere zaken kan worden gestoken. Waarom per se betogen als je je tegengestelde mening ook zo mag verkondigen?

Andere partijen snoeihard voor De Wever na racisme-uitspraken(De Morgen)

non-conformist 8 april 2015 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7606968)
Waarom betogen als je je tegengestelde mening ook zo mag verkondigen?

Andere partijen snoeihard voor De Wever na racisme-uitspraken(De Morgen)

Al maar goed dat er nog wat 'democratische' controle is op de fuhrer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be