Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Racist Abou Jahjah zet aan tot moord. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217074)

TheFourHorsemen 8 april 2015 11:36

Racist Abou Jahjah zet aan tot moord.

Citaat:

Vlaams Belang-voorzitter Tom van Grieken doet bij het parket aangifte tegen Dyab Abou Jahjah wegens aanzetten tot moord en terrorisme. De aanleiding is een Facebookreactie van Jahjah waarin hij tegen een Joodse vrouw (Noemi Schlosser) zegt dat ‘alle Joden die in Palestina wonen indringers zijn’ en moeten kiezen: ‘De koffer of de doodskist’.

In de Facebookreactie zegt de leider van Movement X dat ‘je tegen hem als Jood niet moet praten over de Holocaust’ want ‘hij heeft daar niets mee te maken en het kan hem niet schelen’. Daarna gaat Jahjah nog een stap verder:

‘Waarom praat je daar (over de Holocaust, red.) niet over met een Duitser of Europeaan. Dat zijn de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn. En waarom ga je hun land niet stelen.’

‘En opnieuw: Palestina is ons land en we zullen het heroveren. Het maakt niet uit wie nu precies wat heeft gedaan daar. Als je op Palestijnse grond woont, ben je een indringer. Ik heb maar één antwoord voor alle zionistische indringers in Palestina: de koffer of de doodskist.’

Vlaams Belang doet aangifte

Vlaams Belang-voorzitter Tom van Grieken vindt dat de uitspraken van Jahjah oproepen tot moord: ‘Ongeacht welk standpunt men ook kan hebben met betrekking tot het Israëlisch-Palestijnse conflict, de oproepen tot moord van Jahjah zijn absoluut onaanvaardbaar en mogen niet onbestraft blijven. De uitspraken van Jahjah moeten daarom een passend gerechtelijk gevolg krijgen conform de strafwet en de antiracismewet.’

Abou Jahjah zelf is (voorlopig) niet beschikbaar voor commentaar.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150408_01620006

Dan vallen de uitspraken van De Wever best nog wel mee, nietwaar Aboe ;)?

TheFourHorsemen 8 april 2015 11:38

Hier de originele tekst:

Pericles 8 april 2015 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7607078)
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150408_01620006

Dan vallen de uitspraken van De Wever best nog wel mee, nietwaar Aboe ;)?

Als hij dit alles werkelijk gezegd heeft , dan mag hij zich opmaken om wat tijd achter de tralies door te brengen. :-D

Athelas 8 april 2015 11:41

Oeps

TheFourHorsemen 8 april 2015 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7607085)
Als hij dit alles werkelijk gezegd heeft , dan mag hij zich opmaken om wat tijd achter de tralies door te brengen. :-D

Dat staat toch letterlijk (in het Engels weliswaar) in het facebookbericht dat ik hierboven heb gepost. De echte originele bron heb ik wel niet.

Snerror 8 april 2015 11:42

Citaat:

Abou heeft een moeilijke jeugd gehad. Bovendien meende hij niet wat hij schreef. blablabla. Er zal wel niets van komen, want Abou noemt Abou en niet Bart.
'If you are on Flemish ground you are an invader and the resistance should deal with you'. :D
Wat als BDW dat op FB had gezet?

TheFourHorsemen 8 april 2015 11:48

Ben benieuwd hoe de politiek-correcten onder ons dit weer gaan proberen verdedigen.

TheFourHorsemen 8 april 2015 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trevor Philips (Bericht 7607101)
Door deze draad te negeren?

"onder ons" bedoelde ik ruimer dan dit forum. Eerder in de zin van wie ze in de media gaan oproepen om deze uitspraken te "kaderen in hun juiste context".

Pericles 8 april 2015 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7607110)
"onder ons" bedoelde ik ruimer dan dit forum. Eerder in de zin van wie ze in de media gaan oproepen om deze uitspraken te "kaderen in hun juiste context".

Kathleen Cools zal hem nog eens uitnodigen, zij is een grote fan van hem. :-D

Hypochonder 8 april 2015 12:12

Dat kereltje moest al lang achter tralies zitten.

Eyjafjallajökull 8 april 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7607085)

Yep, lijkt wel te voldoen aan de strafbaarstelling van de antiracismewet :

"uitingen die bewust in het openbaar aanzetten tot discriminatie, segregatie, haat of geweld jegens een groep personen of gemeenschap, wegens hun nationaliteit, afkomst, nationale of etnische afstamming of zogenaamd ras. "

Pandareus 8 april 2015 13:18

edit: dubbel

Pandareus 8 april 2015 13:19

Dit lijkt me een zaak voor het CGKR. En inderdaad ook voor het gerecht. Lijkt me perfect te kaderen onder de antiracismewet. Die telt ook voor JahJah.

Snerror 8 april 2015 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7607225)
Dit lijkt me een zaak voor het CGKR. En inderdaad ook voor het gerecht. Lijkt me perfect te kaderen onder de antiracismewet. Die telt ook voor JahJah.

We zullen zien.

Xenophon 8 april 2015 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7607226)
We zullen zien.

2

Drukazz 8 april 2015 13:35

Dat zoiets de mening is van Abou Jahjah is natuurlijk al lang geweten. Dat is pure woestijnmentaliteit. Dat een zichzelf verklaarde progressieveling als Peter Mertens hierin meegaat, is onbegrijpelijk.

TheFourHorsemen 8 april 2015 14:32

Citaat:

Hopelijk.

TheFourHorsemen 8 april 2015 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7607239)
Dat zoiets de mening is van Abou Jahjah is natuurlijk al lang geweten. Dat is pure woestijnmentaliteit. Dat een zichzelf verklaarde progressieveling als Peter Mertens hierin meegaat, is onbegrijpelijk.

Tja, na het mislukte project "resist" zou hij beter moeten weten. Ongelooflijk dat PVDA ooit met AEL in zee ging.

Knuppel 8 april 2015 14:45

Citaat:

Wedden van niet?

Lukkas 8 april 2015 14:46

Citaat:

Hier moet ik eens goed mee lachen: een islamitisch bruintje dat in België beschuldigd/veroordeeld wordt van racisme. De poco's zullen hem wel in bescherming nemen. Trouwens het CGKR is er voor de migranten/minderheden, niet tegen de migranten. Die zullen zich niet bevoegd verklaren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be