Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verstrepen in de Zevende dag pleit voor nieuwe Vlaamse radio (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21716)

bartje 10 oktober 2004 14:24

Verstrepen in de Zevende dag pleit voor nieuwe Vlaamse radio

Daarnet Jurgen Verstrepen bezig gehoord bij de Zevende Dag. En wel ik moet echt zeggen dat hij het er toch goed vanaf gebracht heeft. Zijn voorstel om een nieuwe zender (VRT) op te richten die zich uitsluitend richt op Belgische, Vlaamse en Nederlandstalige producties vind ik een schitterend initiatief die direct prompt gesteund werd door VLD politica Margriet Hermans. Hermans is zelfs bereid samen met Jurgen daaromtrent te werken in de mediacommissie waar beiden lid van zijn.

Paul De Meulder van VRT radio was ook aanwezig maar die had maar een iets te zeggen dat al VRT radio netten toch gemiddeld 20 % Belgische producties draaien. Meer had die blijkbaar niet te zeggen.

Nu Jurgen zei ook dat er in de ultratop van gisteren ook 19 Belgische producties staan (als ik me herinner) maar dit moet je enigzins nuanceren vind ik, daar er daar ook héél wat dansproducties instaan zoals Danzel, Milk Inc, Sylver en ga zo maar door. Uiteraard is dat ook Belgisch maar eerder voor een bepaald publiek.
Kate Ryan bv. is dan weer iets anders.

C uit W 10 oktober 2004 14:29

Inderdaad, hij heeft gelijk.
Dat is mijns insziens ook de enige manier om andere stations Vlaamse muziek te doen draaien : maak ze succesvol.
Zoveel nuttiger en beter dan onnozele paternalistische quota.

Tommy_ 10 oktober 2004 14:30

Is inderdaad een mooi initiatief dat zeker moet kunnen.Men moet er natuurlijk niet in overdrijven van veel Nederlandstalige liedjes te spelen, maar er mogen er wel meer zijn tov de radio's van vandaag. Er zijn genoeg mooie Nederlandstalige liedjes die wat meer gespeeld mogen worden.

De Zuiveraar 10 oktober 2004 15:09

Bartje, vuile hypocriet , het is uw partij , de VLD en de nazi- spasten van de SP die
Jurgen kapot maakten. Eerst via Kanaal 2 en dan op 4FM ... trap het af he

bartje 10 oktober 2004 15:25

Tja en ik zeg hier mijn mening of je dat nu wilt of niet en nee ik bol het niet af en ja ik herhaal nog eens dat Jurgen dat goed gedaan heeft, een persoon die héél rustig overkomt.
Hij heeft een héél goede indruk.
En dat Margriet wil samenwerken met Jurgen vind ik alvast positief.
Het is niet omdat jij zegt dat de VLD Jurgen kapot gemaakt heeft dat ik hem niet steun hé.

thePiano 10 oktober 2004 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Daarnet Jurgen Verstrepen bezig gehoord bij de Zevende Dag. En wel ik moet echt zeggen dat hij het er toch goed vanaf gebracht heeft. Zijn voorstel om een nieuwe zender (VRT) op te richten die zich uitsluitend richt op Belgische, Vlaamse en Nederlandstalige producties vind ik een schitterend initiatief die direct prompt gesteund werd door VLD politica Margriet Hermans. Hermans is zelfs bereid samen met Jurgen daaromtrent te werken in de mediacommissie waar beiden lid van zijn.
.

Het Blok heeft al een eigen vzw die zich daarmee bezig houdt: de NOS ofte Nationalistische Omroepstichting. Dat is één van die drie vzw'kes van het Blok die een proces aan hun broek hebben.

Ik weet niet of die uitzendingen nog actief zijn. Een aantal jaren geleden verzorgde die NOS de Uitzending voor Derden op de toenmalige BRTN. Vooral Wim Verreycken beulde zich daar voor af.

Programma van de NOS anno 1995:

17u00 Kleuterke Klopt
18u00 Nieuws voorafgegaan door het zingen van de Vlaamse Leeuw
18u45 Afsluiten van het nieuws met het zingen van het Wilhelmus en de Stem van Suit-Afrikaaaa
18u45 Interludium: Karel Ditler ademt in en uit
19u00 Herhaling van het nieuws
19u45 Documentaire over Staf de Clercq, de Held van Vlaanderen
20u30 Educatief programma: thema van vandaag: Uw vrouw bedreigt U met een spuitbusje en U weet niet wat er in zit, wat doet U?
21u15 Samenvatting van het 37ste Vlaams Nationaal Zangfeest
22u00 Herinneringsmededeling voor de jongeren: De Avondklok gaat NU in! U mag niet meer naar buiten! Overtreders worden opgepakt en krijgen drie weken strafkamp!
22u01 Vervolg van het 37ste Vlaams Nationaal Zangfeest
23u00 Toespraak van de Rijkspresident van Vlaanderen Filip Zonder Vrees
01u00 Alexandra Colen legt uit hoe je kinderkens maakt
01u03 Einde met het zingen van de Vlaamse Leeuw, het Gebed voor het Vaderland en Drie Kleine Weverkens.

Steenbok66 10 oktober 2004 16:32

Ik heb niet gekeken... toen ik die pé zijn gezicht zag op TV ben ik weggezapt....

Bhairav 10 oktober 2004 16:36

Nederlandstalige muziek zuigt zwaar kont.

Vlaanderen Boven 10 oktober 2004 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav

Waarom?

Knuppel 10 oktober 2004 16:37

Citaat:

Ik weet niet of die uitzendingen nog actief zijn.
Onze Piano doet niks anders dan alle mogelijke kanalen afdweilen op zoek naar mogelijke links tussen de Nazi's en het Vlaams Blok, maar neen, dat de NOS onder Paars werd opgedoekt, DAT wist hij nog niet...

thePiano 10 oktober 2004 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
dat de NOS onder Paars werd opgedoekt, DAT wist hij nog niet...

De NOS werd niet opgedoekt maar over haar lot wordt op 9 november a.s. door Cassatie beslist.

De Zuiveraar 10 oktober 2004 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De NOS werd niet opgedoekt maar over haar lot wordt op 9 november a.s. door Cassatie beslist.

1.250 000 kiezers stoppen kunnen ze niet
:hitler: :commie:

Knuppel 10 oktober 2004 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav

Ziehier dames en heren, de nieuwste 'Nederlandse' uitdrukking van een Nederlandsminnende Belg!

Mogen we ook weten wat je ermee bedoelde, Blairars?

thePiano 10 oktober 2004 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
1.250 000 kiezers stoppen kunnen ze niet
:hitler: :commie:

Telkens jij wat typt is het cijfer Blokkiezers wat aangedikt. Bij mijn weten waren het er geen miljoen de voorbije verkiezingen. :roll:

Distel 10 oktober 2004 16:46

Citaat:

Telkens jij wat typt is het cijfer Blokkiezers wat aangedikt. Bij mijn weten waren het er geen miljoen de voorbije verkiezingen. :roll:

Telkens als jij hier iets typt wordt de groep Blokkiezers ook aangedikt hoor. 8)

Vlaanderen Boven 10 oktober 2004 16:46

Citaat:

Ziehier dames en heren, de nieuwste 'Nederlandse' uitdrukking van een Nederlandsminnende Belg!

Hij wilt gewoon stoer doen en zich afzetten tegen degenen die het willen forceren, wat even belachelijk is.

Dus gewoon een conformist. Anders trek je u daar niks van aan.

De Zuiveraar 10 oktober 2004 16:46

Citaat:

Als de tijd rijp is haal ik mijn pak en instrumenten uit de kast om je een lesje te leren. ;-)

Knuppel 10 oktober 2004 16:48

Citaat:

Overdrijven kunnen de Blokkers idd evengoed als Piano's.

Maar ook met minder dan 1 miljoen is het de grootste partij, hoor...

Wie had dat ooit kunnen denken in onze PI-tijd, hé Piano?

Nog zo zeker dat het Vlaams Blok NOOIT aan de macht zal komen?

Ik vrees anders dat ook Cassatie daar niet veel aan zal kunnen 'verhelpen'.

thePiano 10 oktober 2004 16:53

Citaat:

Nog zo zeker dat het Vlaams Blok NOOIT aan de macht zal komen?

Ja, 100% zeker. Het Vlaams Blok komt nooit in een regering, noch de federale noch de vlaamse.

Chipie 10 oktober 2004 16:55

Citaat:

Baihrav heeft uw vraag niet goed begrepen...De ontvangst is daar niet zo goed...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be