Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   subforum Amerikaanse presidentsverkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217276)

Zeus 12 april 2015 09:17

subforum Amerikaanse presidentsverkiezingen

Nu Clinton haar campagne aftrapt, komt de race naar het Witte huis in een stroomversnelling.

Zijn er geïnteresseerden voor een tijdelijk subforum "Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016?" ?

Vrijheideerst 12 april 2015 13:38

Dat mag er van mij komen ja :-)

Ik steun Hillary, als de minst slechte republikein Rand Paul is dan weet je het wel.

Bad Attila 13 april 2015 17:17

+1

Pandareus 15 april 2015 06:55

zou een goede zaak zijn. Anders gaan bepaalde zaken eindeloze herhaling krijgen in subforum internationaal.

Vrijheideerst 15 april 2015 13:25

Hillary zal wel iets minder stijf uit de hoek moeten komen.

En volop opkomen voor "de middle class".

Troubadour 6 mei 2015 10:35

Niet nodig.

Hilary Clinton heeft toch al gewonnen. Voor de derde keer op rij hebben de Republikeinen geen kandidaat die de swing voters kan aanspreken. Bovendien wordt Hilary Clinton in de media al jaren positief in beeld gebracht als een sterke leider terwijl de Republikeinen deze keer zelfs geen duidelijke primaire kandidaat hebben.

Wordt een even saaie verkiezing als die van 2008 en 2012. Obama was toen ook de gedoodverfde winnaar. We zullen wel genoeg hebben aan één draadje.

Nietzsche 6 mei 2015 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7644669)
Niet nodig.

Hilary Clinton heeft toch al gewonnen. Voor de derde keer op rij hebben de Republikeinen geen kandidaat die de swing voters kan aanspreken. Bovendien wordt Hilary Clinton in de media al jaren positief in beeld gebracht als een sterke leider terwijl de Republikeinen deze keer zelfs geen duidelijke primaire kandidaat hebben.

Wordt een even saaie verkiezing als die van 2008 en 2012. Obama was toen ook de gedoodverfde winnaar. We zullen wel genoeg hebben aan één draadje.

Verder maakt het ook intens weinig uit wie er gaat winnen. De verschillen qua belangen tussen republikeinen en democraten, worden erg overdreven. Zeker als het om internationale politiek gaat.

Scherven A. Mok 6 mei 2015 15:05

Één draad in internationaal is wel voldoende zeker.

dalibor 6 mei 2015 15:24

Zou Jeb Bush geen kans maken? Of iemand die zich netjes ergens tussen de Tea Party en verstandige republikeinen posteert?

Zipper 6 mei 2015 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7644669)
Niet nodig.

Persoonlijk denk ik toch, de zeer conservatieve Amerikanen in acht genomen, dat het lastiger zal zijn om een vrouw verkozen te krijgen, dan een niet-blanke zoals acht jaar geleden. Ik vraag mij ook af, of de zeer conservatieve Amerikanen niet een beetje "uitgekeken" zijn op de naam "Clinton".

Zipper 6 mei 2015 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7644953)
Zou Jeb Bush geen kans maken? Of iemand die zich netjes ergens tussen de Tea Party en verstandige republikeinen posteert?

met Amerikanen weet je natuurlijk nooit.

Bad Attila 6 mei 2015 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7644953)

Probleem (vorr hen) is dat de GOP eigenlijk hopeloos verdeeld is. Want, hoe je het ook keert, de Republikeinse kandidaat zal moeten kiezen tussen campagne voeren "in het midden" of langs "rechts".

Of het zou moeten zijn dat de "gematigde Republikeinen" bereid zijn om op een Republikeinse kandidaat te stemmen die een heel "rechts-conservatief" (naar Amerikaanse normen) programma voert, of omgekeerd, dat de "Tea Party" bereid is een kandidaat te steunen die een eerder "progressief rechtse" programma verdedigt. Persoonlijk heb ik mijn twijfels, behalve misschien indien het "koppel" (kandidaat Président en Vice-Président) beide richtingen kan vertegenwoordigen.
Nu, in de vorige campagne is dat faliekant verkeerd afgelopen...

Troubadour 7 mei 2015 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7645027)
Persoonlijk denk ik toch, de zeer conservatieve Amerikanen in acht genomen, dat het lastiger zal zijn om een vrouw verkozen te krijgen, dan een niet-blanke zoals acht jaar geleden. Ik vraag mij ook af, of de zeer conservatieve Amerikanen niet een beetje "uitgekeken" zijn op de naam "Clinton".

Moet je de polls maar eens opzoeken. Hilary Clinton heeft een voorsprong van 10% op eender welke Republikeinse kandidaat. Wat ook opvalt is dat veel Amerikanen het beeld van de domme, conservatieve Yankee echt wel beu zijn. Een vrouwelijke president is in hun ogen, in navolging van een zwarte president, een manier om het Amerikaans imago op te poetsen (en het werkt, Europa steunt Clinton).

Het omgekeerde, dat conservatieve Amerikanen uitgekeken zijn op Clinton, is zeker waar ... maar weet dat er onder de Republikeinen ook veel gematigden en progressieven zijn, zoals de 'California Republicans' (fiscaal conservatief maar sociaal progressief), voor wie thema's als legale abortus, legalisatie van drugs engelijke rechten voor holebi's belangrijk genoeg zijn om de grote conservatieve namen niet te steunen.

De hopeloos verdeelde Republikeinse partij tegen een sterke Democratische kandidaat die de politieke demografie van Amerika met zich mee heeft ... dat kan maar op één manier eindigen.

Troubadour 7 mei 2015 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7645150)
Probleem (vorr hen) is dat de GOP eigenlijk hopeloos verdeeld is. Want, hoe je het ook keert, de Republikeinse kandidaat zal moeten kiezen tussen campagne voeren "in het midden" of langs "rechts".

Ja, dit dus.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7645150)
Of het zou moeten zijn dat de "gematigde Republikeinen" bereid zijn om op een Republikeinse kandidaat te stemmen die een heel "rechts-conservatief" (naar Amerikaanse normen) programma voert, of omgekeerd, dat de "Tea Party" bereid is een kandidaat te steunen die een eerder "progressief rechtse" programma verdedigt. Persoonlijk heb ik mijn twijfels, behalve misschien indien het "koppel" (kandidaat Président en Vice-Président) beide richtingen kan vertegenwoordigen.
Nu, in de vorige campagne is dat faliekant verkeerd afgelopen...

Inderdaad. De stemmers doorzien dat voor het ongeloofwaardig opportunisme dat het is en gaan dan maar niet stemmen om te voorkomen dat de 'foute' kandidaat in het Witte Huis terecht komt. De GOP heeft echt een serieus probleem en zal dat waarschijnlijk blijven hebben tot de ene of de andere zijde gemarginaliseerd wordt.

Eduard Khil 9 mei 2015 16:45

ging Hillary ook niet winnen acht jaar geleden met de vingers in de neus? Het kan verkeren

Indomitable 9 mei 2015 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7649061)
ging Hillary ook niet winnen acht jaar geleden met de vingers in de neus? Het kan verkeren

Er moest eerst een Afro-Amerikaanse president komen nadien een vrouwelijke presidente en dan zullen ze een homoseksuele president krijgen, wat dat laatste betreft vermoed ik Adam Lambert.

Eduard Khil 10 mei 2015 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7649101)
Er moest eerst een Afro-Amerikaanse president komen nadien een vrouwelijke presidente en dan zullen ze een homoseksuele president krijgen, wat dat laatste betreft vermoed ik Adam Lambert.

en dan is het tijd voor een paard als president!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be