![]() |
subforum Amerikaanse presidentsverkiezingen
Nu Clinton haar campagne aftrapt, komt de race naar het Witte huis in een stroomversnelling.
Zijn er geïnteresseerden voor een tijdelijk subforum "Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016?" ? |
Dat mag er van mij komen ja :-)
Ik steun Hillary, als de minst slechte republikein Rand Paul is dan weet je het wel. |
+1
|
zou een goede zaak zijn. Anders gaan bepaalde zaken eindeloze herhaling krijgen in subforum internationaal.
|
Hillary zal wel iets minder stijf uit de hoek moeten komen.
En volop opkomen voor "de middle class". |
Niet nodig.
Hilary Clinton heeft toch al gewonnen. Voor de derde keer op rij hebben de Republikeinen geen kandidaat die de swing voters kan aanspreken. Bovendien wordt Hilary Clinton in de media al jaren positief in beeld gebracht als een sterke leider terwijl de Republikeinen deze keer zelfs geen duidelijke primaire kandidaat hebben. Wordt een even saaie verkiezing als die van 2008 en 2012. Obama was toen ook de gedoodverfde winnaar. We zullen wel genoeg hebben aan één draadje. |
Citaat:
|
Één draad in internationaal is wel voldoende zeker.
|
Zou Jeb Bush geen kans maken? Of iemand die zich netjes ergens tussen de Tea Party en verstandige republikeinen posteert?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of het zou moeten zijn dat de "gematigde Republikeinen" bereid zijn om op een Republikeinse kandidaat te stemmen die een heel "rechts-conservatief" (naar Amerikaanse normen) programma voert, of omgekeerd, dat de "Tea Party" bereid is een kandidaat te steunen die een eerder "progressief rechtse" programma verdedigt. Persoonlijk heb ik mijn twijfels, behalve misschien indien het "koppel" (kandidaat Président en Vice-Président) beide richtingen kan vertegenwoordigen. Nu, in de vorige campagne is dat faliekant verkeerd afgelopen... |
Citaat:
Het omgekeerde, dat conservatieve Amerikanen uitgekeken zijn op Clinton, is zeker waar ... maar weet dat er onder de Republikeinen ook veel gematigden en progressieven zijn, zoals de 'California Republicans' (fiscaal conservatief maar sociaal progressief), voor wie thema's als legale abortus, legalisatie van drugs engelijke rechten voor holebi's belangrijk genoeg zijn om de grote conservatieve namen niet te steunen. De hopeloos verdeelde Republikeinse partij tegen een sterke Democratische kandidaat die de politieke demografie van Amerika met zich mee heeft ... dat kan maar op één manier eindigen. |
Citaat:
Citaat:
|
ging Hillary ook niet winnen acht jaar geleden met de vingers in de neus? Het kan verkeren
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be