Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerikaanse Presidentsverkiezingen 2016 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217308)

Zeus 13 april 2015 11:37

Amerikaanse Presidentsverkiezingen 2016

Wat al enkele jaren in de lucht hing is nu formeel: Hillary Clinton doet, net als 8 jaar geleden, een gooi naar het witte huis. Daarmee is de race naar het oval office in een stroomversnelling terechtgekomen. Tijd voor een thread dus.

Geen enkele democraat durft in de arena stappen tegen de Koningin van Capitol Hill. Staat er toch nog iemand op die haar plannen fnuikt, zoals Obama bij haar vorige poging? Is ze te schandaalgevoelig, met de e-mailheisa als voorlopige hoogtepunt?

Wie wordt haar uitdager? Ligt de toekomst van de GOP bij haar extreme vleugel, zoals veel analisten beweren. Of wordt het een game of thrones, met de derde telg uit de Bush-dynasty die revanche wil voor de nederlaag van zijn vader tegen Bill?

Zeus 13 april 2015 12:40

Rand Paul vergeten in de enquête

Indomitable 13 april 2015 13:11

Het wordt eens tijd dat een Indiaan een gooi naar het witte huis doet.

Antoon 13 april 2015 15:27

Meer dan één keuzemogelijkheid was beter geweest, er zijn verschillende kandidaten die voor mij kunnen.

Eigenlijk is alles beter dan Obama, grootste flop ooit.

Citaat:

"When I was a boy I was told that anybody could become President. Now I'm beginning to believe it."
Clarence Darrow
US defense lawyer (1857 - 1938)

Drukazz 13 april 2015 15:28

Alleen Sarah.

dalibor 13 april 2015 15:31

Ik wacht nog een tijde af totdat we meer zicht hebben op het deelnemersveld.

Er zijn er bij die ik trouwens niet ken. Sarah, daar vrees ik wat voor Drukazz. Lijkt er op dat ze zich geen kandidaat zal stellen, of vergis ik me in haar doorzettingsvermogen?

Antoon 13 april 2015 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7612801)

Correct.

Drukazz 13 april 2015 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7613007)

Er zijn er bij die ik trouwens niet ken. Sarah, daar vrees ik wat voor Drukazz. Lijkt er op dat ze zich geen kandidaat zal stellen, of vergis ik me in haar doorzettingsvermogen?

Afwachten. Het zou wel mooi zijn, 2 vrouwen tegenover elkaar.

Zipper 13 april 2015 16:11

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7613000)
Alleen Sarah.

Pandareus 13 april 2015 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7612723)
Wat al enkele jaren in de lucht hing is nu formeel: Hillary Clinton doet, net als 8 jaar geleden, een gooi naar het witte huis. Daarmee is de race naar het oval office in een stroomversnelling terechtgekomen. Tijd voor een thread dus.

Geen enkele democraat durft in de arena stappen tegen de Koningin van Capitol Hill. Staat er toch nog iemand op die haar plannen fnuikt, zoals Obama bij haar vorige poging? Is ze te schandaalgevoelig, met de e-mailheisa als voorlopige hoogtepunt?

Wie wordt haar uitdager? Ligt de toekomst van de GOP bij haar extreme vleugel, zoals veel analisten beweren. Of wordt het een game of thrones, met de derde telg uit de Bush-dynasty die revanche wil voor de nederlaag van zijn vader tegen Bill?

Hillary is de enige bij de democraten die een echte kans maakt. Biden is te controversieel, en volgens mij niet populair genoeg.
Laat bij de GOP de extremisten maar het voortouw nemen. Die zijn op de feitelijke kiesdag toch kansloos dus wens ik hen nu zo veel mogelijk kiesmannen toe. Hoe gekker hoe beter. Liefst van al een gestoorde tante als sarah palin, en als dat niet kan liefst een televisie predikant of zo.
Jeb Bush zou wat dat betreft een slechte keuze zijn : hij heeft net als domme George het charisma van een natte dweil, maar kan in tegenstelling tot domme george wel normaal praten en debat voeren. Ook is hij in tegenstelling tot stupid george wel intelligent. Alle redenen dus om te hopen dat hij het zeker niet haalt.

Wat we eigenlijk nodig hebben is een Sarah Palin die zich nog eens laat filmen terwijl ze een hert doodschiet en dan jubelt van plezier, of haar domheid etaleert door het over verkeerde landen te hebben als ze eens iets uit de wereldpolitiek wil becommentariëren.

Pandareus 13 april 2015 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7613007)

Ik hoop echt dat ze toch mee doet. :lol:

Nebur 13 april 2015 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7612801)

Toevallig vergeten? Want ge zet wel mensen in de lijst die geen enkele kans maken op de nominatie (zoals Chris Christie bij de Republikeinen).

En bij de Democraten zijt ge Elizabeth Warren vergeten.

Weet ge eigenlijk wel waarover ge een enquête zijt begonnen?

Nebur 13 april 2015 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7613015)
Afwachten. Het zou wel mooi zijn, 2 vrouwen tegenover elkaar.

Dat is een seksistische opmerking.

Nietzsche 13 april 2015 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7613224)

Seksisme is goed.

Zipper 13 april 2015 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7613224)

Klopt, al denk ik dat in het (oer)conservatieve Amerika het minder vanzelfsprekend gaat zijn om voor een vrouw te kiezen, dan voor een Afro-Amerikaanse kleurling (zoals 8 jaar geleden)

mvd 13 april 2015 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7613221)
Toevallig vergeten? Want ge zet wel mensen in de lijst die geen enkele kans maken op de nominatie (zoals Chris Christie bij de Republikeinen).

Scott Walker staat er ook niet bij, de Republikein die misschien wel het meest kans maakt. Opnieuw beginnen, zeus.

DewareJakob 13 april 2015 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7613000)
Alleen Sarah.

Haar IQ is te hoog...

Zeus 13 april 2015 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7613221)

Warren heeft eind maart bij NBC News expliciet gezegd zich geen kandidaat te stellen. http://www.today.com/news/elizabeth-...eserves-t12086

djoebidoebidoe 13 april 2015 19:35

Jesse Ventura staat ook niet in het lijstje

Zeus 13 april 2015 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 7613320)
Jesse Ventura staat ook niet in het lijstje

En Donald Trump ook niet. Amusante figuren, maar de kans dat Pino van Sesamstraat de verkiezingen wint is groter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be