![]() |
Videovervoor ipv transport van gevangenen
Ik weet niet zeker of dit onderwerp in dot forumonderdeel thuishoort, maar ik waag het erop.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...al-561659.html Citaat:
Minder kosten. Minder kans op ontsnappingen ... |
Geen goed idee. Ik denk dat niets boven werkelijke menselijke interactie gaat in waarheidsvinding.
Maar ongetwijfeld zitten sommige sujets zich af te rukken op dergelijke besparingsmaatregelen, zeker als een gedetineerde daarbij wordt geminimaliseerd tot boekhoudkundige kostenpost. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Verhoor in de gevangenis. Rechter komt naar de gevangenis ipv omgekeerd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het N-VA voorstel een discussie waard. Ik zie wel een paar problemen. Je hebt de betrokken gevangene, zijn advocaat, de rechter, het openbaar ministerie en de rechter. Dat wordt al een behoorlijk complexe videoconferentie en geen gewoon skype-gesprek. |
Citaat:
En hoe dat mijn advocaat bijvoorbeeld een verzoekschrift gaat indienen over Skype tijdens de zitting is me voorlopig een raadsel. Misschien moet hij dat verzoekschrift dan voor de camera moeten houden terwijl de griffier ter zitting het overschrijft en dan tekent in naam van mijn advocaat ofzo, ik twijfel een beetje aan de realiteitszin van de indieners van dit voorstel. Stel dat de video-conferentie niet doorgaat door welke problemen dan ook, de verbinding wordt verbroken, dan zitten we met een procedurefout want ik ben niet binnen de vastgestelde tijd verschenen voor de raadkamer. Dan wordt ik dezelfde dag vrijgelaten wegens procedurefout? Je moet niet vergeten dat je met personeel zit op de rechtbanken en de gevangenissen die met potlood en papier werken omdat er hetzij geen computers zijn, of omdat de kennis om er mee te werken ontbreekt. |
En dan dit:
Citaat:
Hoe gaat de gevangene zijn dossier in zien? Gaat er dan een flik op de griffie dat dossier voor de camera houden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Natuurlijk, als de zitting over Skype gaat is het een kleintje om de zitting te tapen.
De beschuldigde kan dan de rechter laten wraken van zo gauw hij in slaap valt. want tot nu toe zegt die rechter, ik deed even mijn ogen dicht om na te denken en het is afgelopen, met een slapende rechter op tape is dat natuurlijk iets anders, in slaap vallen is wraken, automatisch. |
Citaat:
Ik heb er nog maar 6 banpunten voor gekregen, waarvan 4 nog actief. Zelfs een motivering in de openingspost over het waarom van de keuze, helpt geen zier. . |
Er staan ook wel leuke dingen in:
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet wel dat de vorige regering er haar tanden op stukgebeten heeft en het uiteindelijk heeft laten vallen. |
Citaat:
Maar puur technisch gezien is zo'n videoconferentie geen enkel probleem. |
Citaat:
Het zijn dus weldegelijk ook de processen die over Skype zouden gaan. Ik zie het niet gebeuren, er moet maar ergens ten velde een router connectie verliezen of het internet valt uit en dan wat? We verdagen de zitting tot binnen drie maand? |
Citaat:
Dit is de link naar het voorstel: http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/0993/54K0993001.pdf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be