Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   patrouilles/opsporingsdienst voor illegalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217431)

poekieJ 16 april 2015 09:47

patrouilles/opsporingsdienst voor illegalen?

Er lopen naar schatting ruim 100.000 illegalen rond in België. Velen van hen zijn uitgeprocedeerd, is gevraagd het land te verlaten maar doen dat uiteraard niet (hoe zou je zelf zijn, niet waar). In 2013 kwamen meer dan 6000 van hen vrij uit de gevangenis, waarvan er zo'n 600 gerepatrieerd zijn. Te belachelijk voor woorden uiteraard. Specifiek voor die personen zou de standaard procedure moeten zijn dat ze vanuit de cel rechtstreeks het vliegtuig op gaan.

Nu, daar wordt wel aan gewerkt. Getuige daarvan een recent voorbeeld van een illegale Albanees die twee maanden geleden, na in voorarrest te hebben gezeten, werd teruggestuurd, terwijl hij eigenlijk nog een proces moest krijgen voor een fietsster die hij had doodgereden.

Maar dit moet toch zoveel beter kunnen. Waarom wordt er niet écht geïnvesteerd in eenheden die actief op zoek gaan naar illegalen en die ook het recht hebben deze mensen op te pakken en naar een gesloten centrum te brengen. De capaciteit voor deze instellingen moet dan wel serieus opgeschroefd worden en de uitzettingen moeten ook frequenter en grootschaliger gebeuren, maar dan zou er écht iets veranderen.

Als je leest hoeveel duizenden er per week met bootjes naar hier komen gevaren, weet je dat de toevloed niet meteen zal afnemen. Net daarom moet er werk van gemaakt worden om al diegenen die hier al rondlopen, geen toekomstperspectief hebben en de staat belasten, snel en effectief niet enkel de deur te wijzen maar hen ook naar daar begeleiden en deze achter hen te sluiten.

Waarom gebeurt dit niet?

Hypochonder 16 april 2015 09:50

Mocht links zoiets doen: alles ok. Mocht rechts zoiets doen: het hele land op zijn achterpoten.

Ik denk trouwens dat er momenteel redelijk veel wordt gedaan op dat vlak. Het kost echter tijd om efficiënte systemen op poten te zetten en als er na één legislatuur weer andere krachten aan de macht zijn gaan de poorten gewoonweg terug open voor iedereen die binnen wil.

F.B. 16 april 2015 09:59

Ik zat gisteren bij de politie, een pv op te maken. Er komt een agent in burger binnen die blijkbaar bezig was met een ronde, en vraagt aan de agent die mijn PV opmkaat of ze alleen zit. Ze antwoorde: "Ja, ik zit hier alleen, dus begin aub niet met illegalen te controleren, want ik zit hier voor de rest van de dag alleen."

griezel 26 april 2015 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 7616736)
Ik zat gisteren bij de politie, een pv op te maken. Er komt een agent in burger binnen die blijkbaar bezig was met een ronde, en vraagt aan de agent die mijn PV opmkaat of ze alleen zit. Ze antwoorde: "Ja, ik zit hier alleen, dus begin aub niet met illegalen te controleren, want ik zit hier voor de rest van de dag alleen."

Volk aannemen bij de politie hé.
Toch doppers genoeg ?

F.B. 26 april 2015 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door griezel (Bericht 7630603)
Volk aannemen bij de politie hé.
Toch doppers genoeg ?

Het komt er op neer dat men weet dat er een veelvoud aan illegalen rondloopt, en dat men ze er maar zo uit te pikken heeft, maar na die controle schijnt er dan niets mee te gebeuren.

Het lijkt me nochtans heel eenvoudig. Illegaal->oppakken->transit->vliegtuig.

andev 26 april 2015 18:05

We wachten braaf tot de boel financieel en maatschappelijk naar de bliksem is. De klotepolitiekers die er met hun praatjes voor verantwoordelijk zijn zullen ze het wel afgetrapt zijn naar anderen oorden met hun geld op zak.
Alvast zorgen dat roden en groenen niet meer aan de bak komen in de volgende verkiezingen, dat is voorlopig het enige dat we kunnen doen...

araneus 27 april 2015 11:23

Het verhaal is natuurlijk wat complexer. Ik geef het voorbeeld van de buitenlandse studenten. Zij kunnen o.b.v. inschrijving in een onderwijsinstelling, resultaten, ... een verlenging bekomen voor hun verblijfsvergunning. Ze krijgen die per academiejaar, wat logisch is. Er is een overlap van twee maanden (vergunning geldig tot einde oktober, nieuwe aanvragen kan vanaf begin september).
Helaas is de DVZ zo traag met het behandelen van de dossiers dat de overgrote meerderheid in december nog geen vergunning heeft bekomen. Ik ken gevallen waar het DVZ zelfs meer dan een jaar kost om een vergunning te verlengen, wat natuurlijk geen zin heeft.

Deze mensen worden nu en dan opgepakt en in de cel gezet, onterecht. Het zijn de onkundige, luie ambtenaren van DVZ die hier schuldig aan zijn.

Mijn vrouw heeft in deze situatie gezeten, jaarlijks kreeg ze haar verlenging in het beste geval pas rond april, mei.

Wat betreft criminelen denk ik wel dat het eenvoudig is. Vanuit de gevangenis rechstreeks op het vliegtuig terug.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be