Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Openbaar vervoer: HONDERD PROCENT van de vrouwen lastiggevallen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217521)

circe 17 april 2015 13:30

Openbaar vervoer: HONDERD PROCENT van de vrouwen lastiggevallen?

Raar; http://www.standaard.be/cnt/dmf20150416_01633607

Citaat:

100 procent van de vrouwen al lastiggevallen op openbaar vervoer in Parijs
Gisteren om 19:01 | Bron: BELGA

100 procent van de vrouwen al lastiggevallen op openbaar vervoer in Parijs

Handen op de billen, beledigingen, wellustige blikken: elke vrouw die het Parijse openbaar vervoer gebruikt heeft er op een bepaald moment al last van gehad. Dat blijkt uit een rapport dat donderdag is overhandigd aan de Franse regering, die ‘sterke maatregelen’ belooft.

Vooral jonge vrouwen hebben er last van, aangezien in de helft van de gevallen het slachtoffer jonger is dan 18, zo is te lezen in het rapport van de Franse Hoge Raad voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen (HCEfh), die in maart 600 vrouwen ondervroeg die in de Parijse voorstad wonen.

Zes op de tien vrouwen werden al het slachtoffer van diefstal of agressie. Op nationaal niveau gebeurt het lastigvallen vooral op de bus en de schoolbus, aldus de organisatie, die een nationaal actieplan wil. De bevoegde minister Marisol Touraine, heeft al laten weten dat ze de komende weken sterke maatregelen zal lanceren.
E-mailCorrigeer
Ik heb dus al in Parijs een week lang met de metro gereden, samen met nog een stuk of tien andere vrouwen, en niemand van ons werd lastiggevallen. We waren wel geen 18 meer, maar rond de veertig denk ik. Als dat te oud is, hoeven ze ook niet "100%" te blokletteren, tenzij in de Parijse metro enkel kinderen van 18 mogen rondrijden.

Wat is dat toch met die kranten tegenwoordig? Ze kunnen al lang niet meer schrijven, ze kunnen evenmin spellen, en nu kunnen ze ook al niet rekenen.

Hoomer 17 april 2015 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7618683)
Raar; http://www.standaard.be/cnt/dmf20150416_01633607

Ik heb dus al in Parijs een week lang met de metro gereden, samen met nog een stuk of tien andere vrouwen, en niemand van ons werd lastiggevallen. We waren wel geen 18 meer, maar rond de veertig denk ik. Als dat te oud is, hoeven ze ook niet "100%" te blokletteren, tenzij in de Parijse metro enkel kinderen van 18 mogen rondrijden.

Wat is dat toch met die kranten tegenwoordig? Ze kunnen al lang niet meer schrijven, ze kunnen evenmin spellen, en nu kunnen ze ook al niet rekenen.

Ja hé kom aan hé circe, toen jij veertig was en nu daar zitten wel vele jaren tussen, toen niet vergelijken met nu. :-)

dalibor 17 april 2015 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 7618726)
Ja hé kom aan hé circe, toen jij veertig was en nu daar zitten wel vele jaren tussen, toen niet vergelijken met nu. :-)

Dat zou je graag weten hé, hoe lang geleden circe in Parijs was. ;-)

Hoomer 17 april 2015 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7618731)
Dat zou je graag weten hé, hoe lang geleden circe in Parijs was. ;-)

Nee hoor als circe veertig was dan weet ik hoe lang het geleden was dat ze in Parijs was.
Straf he. Maar ja ik draai hier dan ook al een beetje langer mee dan u. ;-)

dalibor 17 april 2015 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 7618733)
Nee hoor als circe veertig was dan weet ik hoe lang het geleden was dat ze in Parijs was.
Straf he.

Oei. Ben betrapt vrees ik :-D

circe 17 april 2015 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 7618726)

volledig akkoord Hoomer.

Maar wat bedoelen ze dan met "100%"? Dat ze dan schrijven: "100% van de vrouwen tussen 18 en 25 worden lastig gevallen", maar dat doen ze niet.

En toen ik 18 was werd ik in Londen dus ook lastiggevallen.

De schoofzak 17 april 2015 14:41

Wellustige blikken .... staat er in dat artikel ...

Verder is een week rondrijden in de metro niet genoeg natuurlijk.
Als je vraagt aan een Parijse schone van 24 jaar of ze ooit al eens lastig gevallen werd in de metro, dan zou zij logischerwijze moeten antwoorden over heel haar "metro-loopbaan".

Afijn, dit is een variatie van de film Femme de la rue.

Ik hoop dat ze in Frankrijk snuggerder zijn dan hier, en niet denken dat ze nu het fluiten van bouwvakkers moeten verbieden.

.

Micele 17 april 2015 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7618759)
volledig akkoord Hoomer.

Maar wat bedoelen ze dan met "100%"? Dat ze dan schrijven: "100% van de vrouwen tussen 18 en 25 worden lastig gevallen", maar dat doen ze niet.

En toen ik 18 was werd ik in Londen dus ook lastiggevallen.

Ik lees dat ze 600 vrouwen gevraagd hebben, dus wslk alle 600 = 100 %.

Citaat:

... zo is te lezen in het rapport van de Franse Hoge Raad voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen (HCEfh), die in maart 600 vrouwen ondervroeg die in de Parijse voorstad wonen.
Naar de titel alleen mag men nooit kijken.

Hier staat blijkbaar nog meer:
http://www.lanouvellerepublique.fr/F...isiens-2297370

en andere: https://www.google.be/webhp?sourceid...h+Paris+femmes

zoals: http://www.20minutes.fr/societe/1587...0-euros-amende

HOUZEE ! 17 april 2015 16:07

Geïntimideerd worden is gewoon eigen aan het leven ...

Door items zoals dit telkens te overbelichten (100%, wat een absurditeiten), creëert men een atmosfeer waarin dagdagelijkse ongemakken worden gebombardeerd tot een vorm van problematiek. Dat maakt het samenleven er niet gemakkelijker op.

Zou het niet gewoon beter zijn om kinderen te leren omgaan met het feit dat ze altijd, om welke reden dan ook (bijvoorbeeld omdat ze vrouw zijn, dik zijn, rijk zijn of net arm, ...), geïntimideerd kunnen worden en daar niet zo licht ontvlambaar moeten op reageren?

circe 17 april 2015 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7618782)
Wellustige blikken .... staat er in dat artikel ...

Verder is een week rondrijden in de metro niet genoeg natuurlijk.
Als je vraagt aan een Parijse schone van 24 jaar of ze ooit al eens lastig gevallen werd in de metro, dan zou zij logischerwijze moeten antwoorden over heel haar "metro-loopbaan".

Afijn, dit is een variatie van de film Femme de la rue.

Ik hoop dat ze in Frankrijk snuggerder zijn dan hier, en niet denken dat ze nu het fluiten van bouwvakkers moeten verbieden.

.

In dat geval moet men het vragen over een tijdspanne van 80jaar, gezien bij die 100% vrouwen ook wel eens een tachtigjarige zal zitten die 65 jaar geleden ook werd lastiggevallen.

circe 17 april 2015 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7618906)
Geïntimideerd worden is gewoon eigen aan het leven ...

Door items zoals dit telkens te overbelichten (100%, wat een absurditeiten), creëert men een atmosfeer waarin dagdagelijkse ongemakken worden gebombardeerd tot een vorm van problematiek. Dat maakt het samenleven er niet gemakkelijker op.

Zou het niet gewoon beter zijn om kinderen te leren omgaan met het feit dat ze altijd, om welke reden dan ook (bijvoorbeeld omdat ze vrouw zijn, dik zijn, rijk zijn of net arm, ...), geïntimideerd kunnen worden en daar niet zo licht ontvlambaar moeten op reageren?

In dat geval zou het gewoon beter zijn om aan JONGENS aan te leren dat men nimmer of nooit mensen mag lastigvallen of intimideren (bijvoorbeeld omdat ze vrouw zijn, dik zijn, rijk zijn of net arm,...).
Wat denk je daarvan?

Wat U voorstelt is la méthode islamique: "als jij je enkel/haar/neus/mond/hals/arm/hand laat zien, mag ik je verkrachten."

De schoofzak 17 april 2015 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7618951)
In dat geval moet men het vragen over een tijdspanne van 80jaar, gezien bij die 100% vrouwen ook wel eens een tachtigjarige zal zitten die 65 jaar geleden ook werd lastiggevallen.

Natuurlijk.
En als dat dan indertijd was dat ze lastig gevallen werd door loense blikken, dan is het volgens de statistieken van de sociale aksidenten alras 100 procent.

Maar dat maakt niet uit, of het nu 100 procent is of 80.

Er zit flink wat loos in de grote steden met de grote concentraties ... en de oplossingen daarvoor zijn niet simpel.

.

DewareJakob 17 april 2015 17:26

In Brussel is het niet anders; 100% van mijn dochters zijn meerdere malen lastig gevallen in het Brusselse openbaar vervoer, (gelukkig enkel verbaal) zodanig dat we ze op den duur met de auto van school gingen halen. Mijn zoon zelfs fysiek. En altijd door een bende Islam-aanhangers.

Peche 15 mei 2015 06:17

Ik wil nog kwijt. Het OV slaagt op in prijs maar niets is verbeterd.
Integendeel, er is steeds minder zitplaats en op de nieuwere versies is niet eens airco of Wifi.
Waarom dan opslaan terwijl index is afgeschaft?

Esperanza 15 mei 2015 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 7618733)

Een goeike. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be