![]() |
Stadsvlucht (gezinnen verlaten liever de steden)
Gezinnen verlaten liever de steden.
En logischerwijze met de stijgende bevolkingsaantallen, zouden wij meer in de steden moeten leven. Kris Peeters zei daarover, ruimtelijke ordeningsgewijs: Citaat:
Mijn recept is: Jonge en andere gezinnen trek je aan met een plein èn een parking. Ben jij ook aanhanger van dit recept ? En welke partijen zijn aanhanger van dit recept ? . |
Jonge en andere gezinnen trek je aan met minder (tolerantie voor) schorremorrie op straat....
Dat is namelijk de reden dat wij uit Brussel vertrokken zijn :twisted: |
Citaat:
Tegenover de Vlaamse grote en middelgrote steden heeft Brussel nog een extra dimensie. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je eens concreet uit de doeken doen wat N-VA doet om huizen in Vlaams-Brabant betaalbaarder te maken voor jonge gezinnen die in eigen streek blijven wonen? |
Citaat:
Het is iets duurder in de stad, maar als je dan vb. één auto per gezin kan volstaan, tegenover een randgemeente .... . |
Citaat:
Maar weet toch dat er pogingen zijn om via taalvereisten en streekgebondenheid iets te doen in de richting die jij nu voorhoudt. Maar frontaal ingaan tegen een machtige markt met zoveel geld als immobiliën ... niet simpel. Maarr euhh ... gij hebt zeker een wettelijk en haalbaar alternatief in uw mouw zitten, meneer de nva-bevrager ? . |
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom heb je het niet over de andere partijen die al decennia aan de macht zijn? |
Citaat:
Die 'band met de streek', dat gaat over sociale woningen en wordt zelfs door SP.A gesteund. Maar het is waar dat het ver gekomen is, o.a. door ongecontroleerde migratie, slechte ruimtelijke ordening, sociologische veranderingen, stijgende grondstofprijzen, enz... (een erfenis van uw generatie) en het zomaar omdraaien is niet eenvoudig. Rond Brussel is het duidelijk dat de Europese instellingen de prijzen nog extremer de hoogte injagen. De duurste gemeente van België is Elsene met een gemiddelde prijs van 560.000 euro. Zonder die rommel zouden de prijzen daar onmiddellijk dalen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gespuis dat de straten en parken onveilig maakt , dat is waarom jonge gezinnen daar niet willen wonen . Maar dat ga je geen groene horen zeggen . |
Citaat:
|
Citaat:
Zorgen voor betaalbaar wonen : gemakkelijk gezegd. Heb jij 1 concreet voorstel ? |
Citaat:
La Rochefoucauld. |
Dat gezever over de EU die de prijzen opdrijft, hangt me de keel uit.
Als je alle internationale instellingen, bedrijven en wat weet ik nog, buiten jast, dan hou je een achterlijke woestijn over, waar de grond inderdaad goedkoop is. Je kan het dan nog goedkoper maken, door vb. univs en hogescholen weg te jagen uit je grootstad. Maatschappelijke bijziendheid .... . |
Citaat:
Het is een kwestie van vraag en aanbod . Ongebreidelde import van migranten die een hoge geboortegraad kennen is de oorzaak . De EU-ambtenaren wonen helemaal niet in de gemeenten van Brussel . Oeps , sorry , na het lezen van dit stukje : http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel..._Europese_Unie Steek ik het op 2 factoren . Zoveel burocraten had ik echt niet verwacht . |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be