![]() |
N-VA vertrouwt haar eigen volk en haar eigen kostbaar weefsel niet
Toen Heilige Bart De Wever nog colums voor de gazetten schreef zat hij in "De Standaard" voortdurend te leuteren over het kostbare maatschappelijk weefsel dat we dienden te koesteren. Maar als dat kostbaar maatschappelijk weefsel dan ook -los van de politieke elite - autonoom zichzelf organizeert via het maatschappelijk middenveld kan het plots niet meer zijn. Dan komt N-VA plots af met "het primaat van de politiek", een zwaktebod van autoritaire bestuurders die alleenheerschappij nastreven en geen tegenspraak dulden. Dan wil N-VA dat maatschappelijk middenveld in het burokratische keurslijf van burokratische overheidsinstellingen onder haar gezag dwingen.
Daaruit blijkt dat het maatschappijmodel van de N-VA een elitair maatschappijmodel is : een zelfverklaarde elite (waar zij "toevallig" zelf toe behoren bepaalt wat goed is voor "HUN volk" (dat blijkbaar hun privébezit is), en de plebs moeten zwijgen en hun plaats kennen. Konklusie : N-VA wantrouwt haar eigen volk en haar eigen maatschappelijk weefsel. Is dit de "vrijheid" die burgers in het onafhankelijke Vlaanderen gaan krijgen? Konservatieven geloven zogezegd niet in de maakbaarheid van de mens, maar er zijn geen grotere regelneven dan de konservatieven die "het volk willens nillens zullen opvoeden". |
Citaat:
Bent u echt zo wanhopig op zoek naar wat aandacht? |
Mensen met problemen moet je in hun waan laten, Jan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als sommigen menen dat het zogenaamde middenveld niet meer is dan de zuilen, en dat bijgevolg de zuilen het middenveld zijn, dan heb ik, als individuele kiezer en Vlaming daar wel degelijk een probleem mee.
Ik heb geen boodschap aan het primaat van de vakbond. Ik heb niet meer boodschap of hulp vanwege de ziekenkas, dan vanwege mijn private brandverzekering. Het middenveld is dus wel wat ruimer op te vatten dan hetgeen sommige vuilzakdragers er van denken te moeten maken. En dan vind ik inderdaad dat de wetten in het parlement gemaakt moeten worden, en niet op straat of in achterkamers (VZW's ... raden van bestuur in watermaatschappijen die voetbaltempels sponsoren ...) van oude machtspartijen. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Conservatieven geloven "zogezegd" niet in de maakbaarheid van de mens. En dat is (volgens Doomy) duidelijk fout. Blijkbaar geloofden de "progressieven" dus wél in de maakbaarheid van de mens. En dat is (ook volgens Doomy) goed. Jammer genoeg "vergeet" Doomy voor het gemak dat we vandaag de gevolgen dragen van de opvoeding die de "progressieven" de bevolking gedurende enkele decennia willens nullens...... in te vullen naar keuze. |
Citaat:
De plaatselijke fanfare, ouderverenigingen, feestcomités... dat is het echte middenveld, dat is ons "kostbaar weefsel". Niet vakbonden bijvoorbeeld die reactionair teren op hun machtsbasis en woest reageren bij iedere zucht tot verandering. |
Met het "kostbare weefsel van de maatschappij bedoelt Doomy de uitkeringstrekkers van de dop en de ziekenkas. Niet degenen die daarvoor werken en betalen, en die allang geen hoge pet meer op hebben van de zuilen van de traditionele partijen.
|
Citaat:
En iedereen rijdt daar met een lada. O pardon, niet iedereen. Enkel de lagere apparatski's die het zich kunnen veroorloven en die genoeg wachttijd respecteerden. De hogere rijden wel met wat anders. En iedereen staat, gelijk voor de wet en voor de partij, aan te schuiven in de staatsbakkerij. Voor een stokbrood dat je kan gebruiken als beitel. En niemand springt in de vaart. Of geeft zijn ontslag als decaan. . |
Rob Envelop Van de Velde krijgt het onder meer nogal op de heupen van burgers in Antwerpen die via inspraak zijn bouwplannen annex persoonlijke bijverdienste niet smaken.
|
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij versmalt de discussie tot vakbonden en mutualiteiten, maar het gaat net zo goed over buurtcomités. Ik zou denken dat een echte volkspartij die inbreng zou appreciëren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be