![]() |
2 jaar tandenbijten voor een oplossing?
Volgens Frank Vandenbroucke bij het radio1 nieuws moet er dringend bezuinigd worden.
De non-profit sector, onderwijs en gezondheidssectoren alsook de privé zouden hun lonen beter 2 jaar bevriezen om de mogelijkheid te geven te besparen en nieuwe jobs te creëeren. Volgens De Standaart misloopt hij dan wel +/- 800 jobs in het onderwijs, aangezien de stijging van leerlingen in het middelbaar (+/-1,5%) niet opgevangen wordt met extra leerkrachten, doch dit zou volgens de minister de besparingen ten goede komen. Hij liet ook tussen de regels verstaan dat de staat niet een werkgever is. Ook zou de privé hun verantwoordelijkheid moeten opnemen kwestie het behouden en uitbreiden van het jobaanbod. De minister gaf blijk van een realitische oplossing voor de huidige problemen. Hij wilde met de vakbonden en andere instanties rond de tafel gaan zitten, aangezien het moeilijke, doch haalbare, besprekingen waren. Een rode minister die weet waar het schoentje wringt. Zowel hij als minister Vandelanotte lijken me de twee bekwaamste van het rode signatuur te zijn. Wil het rode profetariaat mee? Gaat Di Rupo eindelijk inzien dat hij niet meer kan profiteren? Of gaat het bijeengepsaarde geld van de ene kant van de taalgrens verkwist worden aan de andere kant. |
Luister alleen al naar wat de Vlaamse regering bespaart in vergelijking met de Waalse en Brusselse je weet al wat je weten wilde.
|
Laat de Walen hun eigen problemen oplossen en wij de onze.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is nog plaats. Niet dringen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
de walen hebben altijd tekorten, besparen niet en laten ramen en deuren openstaan...8O vliegt het geld wel buiten, want Vlamingen zijn solidair ! :-( |
Citaat:
|
Citaat:
Vandaag nog in Luik geweest. Ik vraag me af hoe het komt, dat er zoveel mensen in krotten wonen als je beseft dat er al jaren een mega-geldstroom zich naar ginds verplaatst. |
Citaat:
Ben onlangs nog naar Antwerpen geweest. Ik vraag me af hoe het komt dat zoveel mensen in krotten leven hoewel Antwerpen het belangrijkste diamantcentrum van de wereld, de tweede haven van Europa heeft en het belangrijkste centrum van de chemie ter wereld (op Houston TX na) is. Allemaal de schuld van de Walen zeker? |
Citaat:
De geldstroom gaat VAN Vlaanderen NAAR de Walen. Met die fenomenale bedragen hadden ze ipv hun partijkas te sponsoren en de mensen dom te houden, beter geïnvesteerd in goede woonst voor die mensen. Dat had tenminste ook werkgelegenheid gecreëerd in Wallonië. Een mol die dat niet zien wil. Of je moet rood zijn natuurlijk en naïef gehouden worden door de partijtop........ |
Citaat:
Kan iemand mij uitleggen waarom Onkelinckx ongegeneerd en zonder verpinken voor de kamera's kan komen verklaren dat er in Wallonië geen besparingen zullen komen [font=Arial Black](NON)[/font] en dat ze zelfs geld moeten bijkrijgen voor onderwijs terwijl wij hier in Vlaanderen ons personeel een inkomensstop moeten opleggen om de Nationale schuld te kunnen afbouwen? Ondertussen zit Wallonië met het slechtse en tevens het duurste onderwijs van Europa... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be