Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nieuwe zuuraanval in Antwerpen: twee gewonden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217668)

De schoofzak 20 april 2015 20:08

Nieuwe zuuraanval in Antwerpen: twee gewonden

Na-apen ...

Ik heb ooit in de krant gelezen: "Er lopen meer zotten los rond dan dat er vast zitten".

Dat is waar !

titel: Nieuwe zuuraanval in Antwerpen: twee gewonden
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150420_01639492

Citaat:

Een man van rond de 40 heeft zondagochtend in Hoboken (Antwerpen) twee mannen verwond met zoutzuur. Dat bevestigt het parket van Antwerpen aan VTM Nieuws. Het parket heeft een vermoedelijke dader aangehouden, maar die ontkent.

Een man zou zondagochtend tussen drie en vijf uur in de buurt van de Halmalestraat twee jonge mannen hebben aangevallen met zoutzuur. Een slachtoffer van 20 jaar uit Antwerpen liep daarbij lichte brandwonden op in de nek, een 21-jarige man werd in het gezicht getroffen. Hij houdt er mogelijk een blijvend letsel aan over. Het is nog niet zeker of het om één aanval of om twee aparte aanvallen gaat.

Het parket van Antwerpen heeft op basis van de getuigenissen van de slachtoffers een verdachte opgepakt. Die werd gisteren voor de onderzoeksrechter geleid. De man bekent dat hij op het moment van de feiten in de buurt was en dat hij zoutzuur bij zich had, maar ontkent met klem dat hij effectief met zuur gegooid heeft. De man is nu onder aanhoudingsmandaat geplaatst en wordt beschuldigd van slagen en verwondingen met verzwarende omstandigheden.

Rudy 21 april 2015 10:15

Er worden elke dag misdrijven gepleegd.

Klojo eerste klas 21 april 2015 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7623773)

Jouw draad :
""""Dit jaar verscheen de Nederlandstalige vertaling van de trilogie van E L James, Vijftig tinten (grijs, donkerder, vrij), een bestseller. Het is een erotische roman. Time Magazine rangschikt de auteur E.L. James onder de honderd invloedrijkste vrouwen ter wereld.""""
Ik veronderstel dat we dan ook maar beter hadden geantwoord : 'Er worden elke dag boeken uitgegeven' ? :roll:

Rudy 21 april 2015 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7623911)
Jouw draad :
""""Dit jaar verscheen de Nederlandstalige vertaling van de trilogie van E L James, Vijftig tinten (grijs, donkerder, vrij), een bestseller. Het is een erotische roman. Time Magazine rangschikt de auteur E.L. James onder de honderd invloedrijkste vrouwen ter wereld.""""
Ik veronderstel dat we dan ook maar beter hadden geantwoord : 'Er worden elke dag boeken uitgegeven' ? :roll:

ja en ? wat wil je nu aantonen ?

De schoofzak 21 april 2015 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7623773)

Ik wou hier de nadruk leggen op, en discussie uitlokken omtrent het na-aap-gedrag.
Ook wel recept-vorming genoemd. De zot leest in de krant of ziet op tv dat iets gebeurd is op een bepaalde manier, en dan moet hij dat kopiëren.

Had je dat dan niet door ? Of hoe moet ik je repliek begrijpen ?

.

Rudy 21 april 2015 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7623986)
Ik wou hier de nadruk leggen op, en discussie uitlokken omtrent het na-aap-gedrag.
Ook wel recept-vorming genoemd. De zot leest in de krant of ziet op tv dat iets gebeurd is op een bepaalde manier, en dan moet hij dat kopiëren.

Had je dat dan niet door ? Of hoe moet ik je repliek begrijpen ?

.

wie zegt dat het om na-aap gedrag gaat. Het gaat om een misdrijf met zuur.

Bovenbuur 21 april 2015 12:52

Twee mannen? Mwah, apart. Meestal wordt zuur gebruikt om vrouwen te verminken toch?

Rudy 21 april 2015 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7624023)
Twee mannen? Mwah, apart. Meestal wordt zuur gebruikt om vrouwen te verminken toch?

.. of om de wc te ontstoppen

De schoofzak 21 april 2015 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7624010)
wie zegt dat het om na-aap gedrag gaat. Het gaat om een misdrijf met zuur.

Voorlopig zegt niemand dat.

Voorlopig kunnen we ons enkel verwonderen over de statistische kans dat eerst een misdrijf in Brasschaat gepleegd wordt met een zuur, daarna gevolgd door een tweede soortgelijk misdrijf.

.

Rudy 21 april 2015 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7624140)
Voorlopig zegt niemand dat.

Voorlopig kunnen we ons enkel verwonderen over de statistische kans dat eerst een misdrijf in Brasschaat gepleegd wordt met een zuur, daarna gevolgd door een tweede soortgelijk misdrijf.

.

tja

Klojo eerste klas 21 april 2015 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7623914)
ja en ? wat wil je nu aantonen ?

Als je d�*t niet snapt......
Of wou je met je post soms niet zeggen dat dat zuurwerpen geen draad waard is omdat er zoveel andere misdrijven worden gepleegd ?
Zo nee, wat dan wel ?
Zo ja, dan pijnig je maar eens je hersens om de zin van mijn onzin te snappen :lol:

De schoofzak 23 april 2015 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7624156)
tja

Vind jij dat nu geen machtig interessant (maar triestig) fenomeen in onze maatschappij, dat je daar alleen maar 'tja' op kunt antwoorden ?

.

Cliff Huylebroeck 23 april 2015 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7623125)
... wordt beschuldigd van slagen en verwondingen met verzwarende omstandigheden.

Wat zouden ze daar mee bedoelen?

De schoofzak 23 april 2015 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Huylebroeck (Bericht 7626986)
Wat zouden ze daar mee bedoelen?

Als ik u een muilpeer verkoop die u verder niet kwetst, dan bega ik het misdrijf 'slagen en verwondingen'. (die verwondingen staan er maar bij omdat het tesamen in één artikel staat).

Maar als die muilpeer tot gevolg heeft dat jij vb. werkonbekwaam zoudt zijn, dan is dat een verzwarende omstandigheid.
Zo ook vb. het definitief verlies van een orgaan (ik klop u een oog uit).

Let op: niet eenderwat dat jij of ik zouden denken "oeh, dat is wel erg", kan een verzwarende omstandigheid uitmaken.
Het verzwarend element moet immers letterlijk vermeld worden in de wet.
Dat is niet zo met verzachtende omstandigheden. De dader mag van alles uit zijn botten slaan, in de hoop de rechter te overtuigen.

Tot zover mijn krakkemikkerig geheugen, maar ik zit momenteel wel in een helder moment. ;-)

.

Klojo eerste klas 23 april 2015 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7627007)
Als ik u een muilpeer verkoop die u verder niet kwetst, dan bega ik het misdrijf 'slagen en verwondingen'. (die verwondingen staan er maar bij omdat het tesamen in één artikel staat).

Maar als die muilpeer tot gevolg heeft dat jij vb. werkonbekwaam zoudt zijn, dan is dat een verzwarende omstandigheid.
Zo ook vb. het definitief verlies van een orgaan (ik klop u een oog uit).

Let op: niet eenderwat dat jij of ik zouden denken "oeh, dat is wel erg", kan een verzwarende omstandigheid uitmaken.
Het verzwarend element moet immers letterlijk vermeld worden in de wet.
Dat is niet zo met verzachtende omstandigheden. De dader mag van alles uit zijn botten slaan, in de hoop de rechter te overtuigen.

Tot zover mijn krakkemikkerig geheugen, maar ik zit momenteel wel in een helder moment. ;-)

.

Het gebruik van wapens en dergelijke, is dat ook geen verzwarende omstandigheid ?

Cliff Huylebroeck 23 april 2015 15:35

Voorbedachten rade is een verzwarende omstandigheid. Dat bedoelen ze waarschijnlijk.

Henri1 23 april 2015 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7623125)
Na-apen ...

Ik heb ooit in de krant gelezen: "Er lopen meer zotten los rond dan dat er vast zitten".

Dat is waar !

titel: Nieuwe zuuraanval in Antwerpen: twee gewonden
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150420_01639492

Van welke origine of signatuur is de dader ?

De schoofzak 23 april 2015 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7627213)

Ik heb gans het artikel geknipt en geplakt, dus ik weet niet meer dan jij.

Die zot die de eerste zuur-aanval in de Delhaize deed, was een Hollander.

.

TV-verslaafde 23 april 2015 19:38

Mja de tolerantie voor geweld wordt hoger met de jaren. Sensatiekrantjes zoals HLN halen daar hun inkomsten uit. 2 mannen die met kettingzagen elkaar te lijf gaan in een café. Man die russian roulette speelt op café en sterft.

Cliff Huylebroeck 24 april 2015 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7627213)

Kiss-my-ring-signatuur, want het was een 19de april.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be