Darwin |
11 oktober 2004 15:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Het is bewezen dat het DNA van een mens (dus ook van een Marokkaan) slechts zeer weinig verschilt met dat van de mensapen.
Dat verklaart natuurlijk veel...
|
Dat de culturele verschillen tussen de mensen veel groter zijn dan de genetische heb ik tot mijn eigen verbazing in mijn eigen geval meermaals moeten vaststellen.
Zo voel ik mij veel verwanter met een westerse Aziaat dan met een islamitische Turk of Marokkaan.
Een van mijn beste vrienden is Marokkaans, maar had die niet gezegd dat die van Marokkaanse afkomst was had ik het nooit geweten. Die heeft ondanks immense druk van thuis uit toch zowat voor de 100% voor onze samenlevingswijze gekozen.
Grieken en Turken zijn genetisch zowat identiek, maar qua gelaatsuitdrukking en lichaamstaal zijn de verschillen hemelsbreed. Allemaal het resultaat van conditionnering door de cultuur.
Ook bij ons zijn de verschillen tussen mensen die bvb een universitaire opleiding hebben genoten en zij dit dit niet hebben vaak heel duidelijk merkbaar aan hun taalgebruik, gebruik van sociale codes, houding etc. Je merkt dat op de univ hoe snel jongeren op nauwelijks een jaar tijd vaak helemaal veranderen van attitude.
Als je dus al vanaf je eerste levensjaren anders geconditionneerd wordt zullen de verschillen enkel groter zijn.
|