![]() |
Koen Geens moet van geen gerecht weten
Het concept gerecht is den Koen duidelijk vreemd. Niet verwonderlijk, 't is een advokaat....
Citaat:
Bron: http://trends.knack.be/economie/bele...campaign=knack |
Te gek voor woorden. 1 van de grondprincipes van de moderne rechtstaat overboord kieperen. Ik heb die man al veel zinnige dingen weten verkondigen met betrekking tot justitie, maar dit is gewoon belachelijk. Zoiets debiels had ik niet verwacht van Geens.
|
Feit is dat men nu reeds niet in beroep kan gaan louter omdat men in beroep wenst te gaan. Men dient eerst procedurefouten of nieuwe feiten aan te brengen die dan worden beoordeeld alvorens men in beroep kan gaan.
Het voorstel van Koen Geens lijkt me een aanzet tot verbetering om sneller tot een afwikkeling te komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij ook. Bij mijn weten dient een beroepsakte gewoon gemotiveerd te zijn, i.e. een schriftelijke argumentatie gericht tegen het oordeel van de eerste rechter (dit hoeft niet om procedurefouten dan wel nieuwe feiten te gaan). We hebben het hier over burgerlijke zaken voor alle duidelijkheid, hetgeen ook Geens beoogt. |
Citaat:
|
Zelfs een kathedraal van een rechtsfiguur als het beroep, kan misbruikt worden.
En misbruiken moeten vermeden worden. Evenwel zonder dat de remedie erger wordt dan de kwaal. En daar zal de nva wel een oogje voor in het zeil houden. . |
Citaat:
En in mijn tijd moest je 250.000Fr betalen op voorhand. Maar beroepshof, gewoon beroep aantekenen volstaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij gaat de beroepsprocedure afschaffen, er komt geen terugbetalen van de staat vermits je tegen je veroordeling niet meer in beroep kan gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Grapjas, alsof de renteloze lening die veel belastingbetalers nu aan de staat geven, ooit al een goeie investering is gebleken 3. Als je niks verkeerd hebt gedaan en je geen geld genoeg hebt om die boete te betalen, wat dan? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een universeel recht op hoger beroep wordt bovendien inderdaad niet erkend door internationale verdragen, hoven en rechtbanken. Er moet wel dringend iets gebeuren. 4-5 jaar achterstand is meer regel dan uitzondering bij de hoven van beroep. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be