![]() |
Léonard veroordeeld wegens niet optreden tegen pedofiele priester !!
Gaat er dan toch nog een beetje gerechtigheid komen ????
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2314659 |
Mooi zo!
|
Het zou onwettelijk moeten worden in Vlaanderen, om als organisatie (welke het ook weze) als voorwaarde te stellen voor de uitoefening van een beroep, dat je vrijgezel bent en moet blijven.
Omdat dat gewoon onmenselijk is. . |
Citaat:
|
Ik ben diep teleurgesteld in Mgr. Léonard. Ik vind het echter wel vreemd dat Danneels nog geen soortgelijke veroordeling heeft gekregen, hij heeft nóg erger gedaan, en op véél grotere schaal.
|
Hilarisch moment vanmorgen op Radio 1 toen Houtekiet zich even verslikte toen hij te horen kreeg hoeveel daders er nog onderzocht worden naast Mgr. Vangheluwe ivm misbruik in de Kerk (980)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de SPA aan de slachtoffers van Stevaert? |
Gevonden: Edouard Kabongo, eertijds priester in het bisdom Namen onder Leonard, bleek in Mechelen getrouwd, met kinderen en zijn vrouw had een OCMW-uitkering. En misschien nog een derde identiteit in Zwitserland.
|
Léonard heeft niet het nodige gedaan met een klacht van het slachtoffer, maar wat is dat dan precies, dat nodige dat gedaan moet worden?
Waarom is het gerecht niet opgetreden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een mooie zaak, maar toch even een kleine randopmerking: het slachtofer heeft blijkbaar 10 jaar gewacht om naar het gerecht te stappen.
De vrouw n.a.v. de Stevaert-zaak die enkele jaren gewacht had om klacht in te dienen wegens verkrachting kreeg hier de wind van voor omdat ze te lang gewacht zou hebben vooraleer naar het gerecht te stappen. 10 jaar wachten vormt evenwel geen probleem. Vreemd. |
Een kind dat ouder wordt vergelijken met een volwassen vrouw ... Goe bezig :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit neemt niets weg van de ernst van de zaken, maar het blijft wel een héél lange periode. |
Ze hebben hoe dan ook hun ambt geschonden. Als ik de Wet breek moet ik ook een boete. En wanneer ik onrechtmatig geld trek moet ik dat ook terugbetalen.
Hier niet... Hier worden ze overgeplaatst uit het zicht. Ontslag en pree kwijt is het minste he |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be