Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zo zal de wereld er in 2050 uitzien ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217824)

Universalia 24 april 2015 13:39

Zo zal de wereld er in 2050 uitzien ...

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Wie zal over 35 jaar de macht gegrepen hebben? Welk land zal de grootste economie hebben? En in welke religie zullen we geloven? Het zijn allemaal vragen waar we mee worstelen. The Independent verzamelde gegevens van PwC, het Pew Research Centre, de OESO en de VN die ons een glimp laten opvangen van de toekomst.
Misschien is het mijne zwartgalligheid maar ik denk dat tegen 2050 er van deze Aardkloots dezes niets meer zal overschieten.

Hij zal in de ruimte hangen zoals al die andere 'lege' bollen die daar rondjes liggen te draaien, die misschien hetzelfde lot ondergaan hebben, door de loop des tijds heen en zo ook richting Der Untergang gegaan zijn. 8O

Vroeger was ik nooit fan van de navolgende opmerking daar ik van mening was dat je dan geen rekening wil houden met de nabestaanden, kinderen kleinkinderen, ander gepeupel ...

Citaat:

Het zal mijn tijd wel duren ...
Enorm fan ben ik van de bewuste zin tegenwoordig. :-D

Drukazz 24 april 2015 14:44

Dit klopt toch niet? C2C zei dat de Afrikanen alles gingen overnemen de komende decennia? Ik zie alleen Nigeria in de top 10 bij grootste economie op plaats 9.

De schoofzak 24 april 2015 15:00

2050 ... dat moet zo ongeveer de tijd zijn dat ze een laatste keer mijn pensioen zullen moeten uitbetalen ...
ik hoop wel "snel en onverwittigd" te mogen gaan, zo plots het licht uitdoen, liefst raak neergeschoten door een jonge jaloerse echtgenoot ....

.

poekieJ 24 april 2015 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7628134)
2050 ... dat moet zo ongeveer de tijd zijn dat ze een laatste keer mijn pensioen zullen moeten uitbetalen ...
ik hoop wel "snel en onverwittigd" te mogen gaan, zo plots het licht uitdoen, liefst raak neergeschoten door een jonge jaloerse echtgenoot ....

.

U valt op jonge mannen die u bedriegt met andere ( nog jongere?) mannen? 8O

choquerend

De schoofzak 24 april 2015 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 7628339)
U valt op jonge mannen die u bedriegt met andere ( nog jongere?) mannen? 8O

choquerend

Je kunt niet lezen, maar zelfs dan nog, wat zou het ? (et alors ?)

.

C2C 24 april 2015 20:16

Ik protesteer: citeren uit het Laatste Nieuws dat The Independent citeert is een dubbele aanfluiting van de Universele Rechten van de Mens.

de vuile muilekoek 27 april 2015 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7628081)
Bron

Detail tekst:

Misschien is het mijne
Citaat:

zwartgalligheid
maar ik denk dat tegen 2050 er van deze Aardkloots dezes niets meer zal overschieten.

Hij zal in de ruimte hangen zoals al die andere 'lege' bollen die daar rondjes liggen te draaien, die misschien hetzelfde lot ondergaan hebben, door de loop des tijds heen en zo ook richting Der Untergang gegaan zijn. 8O

Vroeger was ik nooit fan van de navolgende opmerking daar ik van mening was dat je dan geen rekening wil houden met de nabestaanden, kinderen kleinkinderen, ander gepeupel ...

Enorm fan ben ik van de bewuste zin tegenwoordig. :-D

Die heerlijke zwartgalligheid .... op een maandagochtend wat kan er nog schoner zijn... :-) de planeet moet nog een paar zeer zwaarder aardbevingen doorstaan is bewezen; een paar grote steden in de VS gaan eraan geloven en we zullen vertrokken zijn ... het hartje van de financiën in gruzelmenten dan hongersnood aan den ander kant bij de Afrikanen ... geen geld meer in Europa ... oorlogen met de Islam en we zijn rond ,inderdaad zo zal de wereld eruit zien tegen 2050 ,,,

Eliyahu 27 april 2015 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7631844)
Die heerlijke zwartgalligheid .... op een maandagochtend wat kan er nog schoner zijn... :-) de planeet moet nog een paar zeer zwaarder aardbevingen doorstaan is bewezen; een paar grote steden in de VS gaan eraan geloven en we zullen vertrokken zijn ... het hartje van de financiën in gruzelmenten dan hongersnood aan den ander kant bij de Afrikanen ... geen geld meer in Europa ... oorlogen met de Islam en we zijn rond ,inderdaad zo zal de wereld eruit zien tegen 2050 ,,,

Bs'd

Nu begrijpen we tenminste allemaal waarom religieuzen veel gelukkiger zijn dan atheïsten die niets anders hebben dan bovenstaande zwartgalligheid om tegenaan te kijken.

de vuile muilekoek 27 april 2015 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7631851)
Bs'd

Nu begrijpen we tenminste allemaal waarom religieuzen veel gelukkiger zijn dan atheïsten die niets anders hebben dan bovenstaande zwartgalligheid om tegenaan te kijken.

religieuzen zijn mensen die zichzelf verduiken in dromen of een of ander opgedrongen geloof " realisten dromen minder en geloven en zien de werkelijkheid" t'is maar zoals ge het ziet....

Eliyahu 27 april 2015 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7631854)
religieuzen zijn mensen die zichzelf verduiken in dromen of een of ander opgedrongen geloof " realisten dromen minder en geloven en zien de werkelijkheid" t'is maar zoals ge het ziet....

Bs'd

Mijn ervaring is dat de "realisten" de werkelijkheid niet willen zien.

En de veronderstelde zwartgallige toekomst is natuurlijk niet de "realiteit", maar een verwachting die mogelijk totaal anders uit zal pakken.

vuggie 27 april 2015 13:45

In the Year 2525 • Zager & Evans

Antoon 5 mei 2015 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuggie (Bericht 7632202)

Geniaal, vooral wanneer je weet dat Rick Evans het nummer in 1969 schreef.

Kristof Piessens 5 mei 2015 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7632047)
Bs'd

Mijn ervaring is dat de "realisten" de werkelijkheid niet willen zien.

En de veronderstelde zwartgallige toekomst is natuurlijk niet de "realiteit", maar een verwachting die mogelijk totaal anders uit zal pakken.

Die zien de realiteit wel voor wat het is en dromen daarom minder over een rooskleurige toekomst, religieuzen dromen maar van 1 ding en dat is over de "wereldvrede" maar realiseren niet dat ze zelf de realiteit niet kennen zoals ze is en daarvan de schuld steken op de realisten waarvan zij (religieuzen) denken dat die de oorlogen veroorzaken.

Laat me stellen dat de toekomst enkel over dat beeld gaat hoe het gaat evolueren met de wereldevolutie vanaf heden of vroeger..iemand die vroeger al wist te voorspellen dat dit of dat zal gebeuren, zal nu op leeftijd ergens ineens wel beseffen dat dit intussen is uitgekomen.

Antoon 13 mei 2015 14:40

Vertrouwen in de toekomst

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be