Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Met zen allen duimen voor Baby Q!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217825)

Universalia 24 april 2015 13:45

Met zen allen duimen voor Baby Q!!!

Bron

Detail tekst:

Citaat:

'Baby Q heeft zijn eerste stapjes in de stal gezet', zegt Ilse Segers, de woordvoerster van Planckendael. 'Maar een happy end is nog niet in zicht.'
Interesseert mij, qua nieuws, meer dan al die bootjes die de Middellandse zee weten te vervuilen 8O

satiper 25 april 2015 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7628084)
Bron

Detail tekst:

Interesseert mij, qua nieuws, meer dan al die bootjes die de Middellandse zee weten te vervuilen 8O

Het is nog niet zo heel lang geleden dat je als je wat poen neerdokte gewoon je eigen olifant (of ander groot beest) in Afrika kon gaan neerschieten.
Heel stoer allemaal.
Tegenwoordig heeft de geboorte van een olifant evenveel nieuwswaarde als enkele honderden vluchtelingen die verdrinken.
Zou volgens mij mogen aanzetten tot enige overpeinzing.

Nietzsche 25 april 2015 13:36

Wat voor discussie wil je hier precies over hebben?

Want het, "aawww wat liefffff" kan in Koetjes & Kalfjes. Ik vind het een gedrocht, overigens.

circe 25 april 2015 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satiper (Bericht 7629349)
Het is nog niet zo heel lang geleden dat je als je wat poen neerdokte gewoon je eigen olifant (of ander groot beest) in Afrika kon gaan neerschieten.
Heel stoer allemaal.
Tegenwoordig heeft de geboorte van een olifant evenveel nieuwswaarde als enkele honderden vluchtelingen die verdrinken.
Zou volgens mij mogen aanzetten tot enige overpeinzing.

gewoonlijk zo.

Laat de natuur zijn gang gaat en alles wordt "natuurlijk", zet de mens erachter en alles wordt ingewikkeld en vooral duur.

Het megalomane menselijke denken (vooral nog ondersteund door Abrahamistische religies) zal ons uiteindelijk natuurlijk de strop omdoen, en dan kan alles zich gewoon rustig herstellen.

Thomas- 25 april 2015 15:01

Te hopen dat de olifant het haalt maar uiteindelijk heeft die in een dierentuin niet veel om naar uit te kijken.

Zo las ik een paar dagen eerder dat men in Planckendael een soort antilope in het wild uitgestorven is geslacht heeft omdat men er nergens plaats voor had.

satiper 25 april 2015 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7629428)
gewoonlijk zo.

Laat de natuur zijn gang gaat en alles wordt "natuurlijk", zet de mens erachter en alles wordt ingewikkeld en vooral duur.

Het megalomane menselijke denken (vooral nog ondersteund door Abrahamistische religies) zal ons uiteindelijk natuurlijk de strop omdoen, en dan kan alles zich gewoon rustig herstellen.

Soms probeer ik me voor te stellen hoe een buitenaardse beschaving over een verschijnsel als de mens zou rapporteren.
Langs één kant stoppen we soms massa's geld en energie en geld in het redden van één exemplaar (zowel menselijk als niet menselijk) terwijl we op hetzelfde moment massa's leven in één klap vernietigen (leven dat dan vaak nog volledig in orde is, gezond en wel, en toch...)
Redelijk geschift allemaal 8O

Het Verzet 25 april 2015 20:15

Hmm, kan ni slecht zijn met een talloorke friet bij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be