Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   wie zijn Belgen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217858)

circe 25 april 2015 15:48

wie zijn Belgen?

ik lees net weer het heuglijke nieuws:

Citaat:

De terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft zaterdag een zelfmoordaanslag gepleegd aan een grensovergang tussen Irak en Jordanië. Bij de zelfmoordaanslag waren drie IS-leden betrokken, onder wie ook een Belg.

Bij de aanslag met autobommen aan een grenspost in het Iraakse stadje Trebil (in de westelijke provincie Al-Anbar) vielen vier doden en acht gewonden. Bij de aanslag waren drie zelfmoordterroristen betrokken, afkomstig uit België, Frankrijk en Senegal, zo maakte IS - dat de aanslag heeft opgeëist via een persbericht online - zelf bekend.
Op de foto staan deze martelaren (die nu volop aan het rampetampen zijn met de maagd van 72) :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150425_01648589

Dus ééntje heeft buiten zijn originele nationaliteit ook de Franse nationaliteit, ééntje heeft buiten zijn originele nationaliteit ook de Belgische nationaliteit en die laatste heeft de Senegalese nationaliteit.

Dat maak ik er alvast uit op.

Waarom worden die twee originele nationaliteiten in feite niet vermeld? Is dat niet racistisch? Is een martelaar in Irak niet evenveel "marokkaan" of "Nigeriaan" als belg?

Tenslotte zijn ze in het buitenland en dan geldt die Belgische nationaliteit in feite niet als ze een andere nationaliteit hebben.

duveltje382 25 april 2015 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7629593)

Op de foto staan deze martelaren (die nu volop aan het rampetampen zijn met de maagd van 72) :

Dus ééntje heeft buiten zijn originele nationaliteit ook de Franse nationaliteit, ééntje heeft buiten zijn originele nationaliteit ook de Belgische nationaliteit en die laatste heeft de Senegalese nationaliteit.

Waarom worden die twee originele nationaliteiten in feite niet vermeld? Is dat niet racistisch? Is een martelaar in Irak niet evenveel "marokkaan" of "Nigeriaan" als belg?

Tenslotte zijn ze in het buitenland en dan geldt die Belgische nationaliteit in feite niet als ze een andere nationaliteit hebben.

idd maar waarom deze dubbele nationaliteit,of je bent Belg ,of marokkaan ,onze naam wat gaan zwart maken zeg :lol:

griezel 25 april 2015 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 7629606)
idd maar waarom deze dubbele nationaliteit,of je bent Belg ,of marokkaan ,onze naam wat gaan zwart maken zeg :lol:

Die jongens zijn Belg, en hun families, die hier wonen, zijn fier op hen. Die willen dat men in het buitenland weet dat de Belgische kolonisten ook actief meedoen aan de islamietische wereld-revolutie.
Daarom word dat zo uitdrukkellijk vermeld als er ééntje dood gaat.

duveltje382 25 april 2015 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door griezel (Bericht 7629619)
Die jongens zijn Belg, en hun families, die hier wonen, zijn fier op hen. Die willen dat men in het buitenland weet dat de Belgische kolonisten ook actief meedoen aan de islamietische wereld-revolutie.
Daarom word dat zo uitdrukkellijk vermeld als er ééntje dood gaat.

akkoord,dus onder onze goede naam vechte ze hé ,tjongens toch

Skobelev 25 april 2015 17:24

KUnnen we ze hier niet aanmoedigen om ginder met zen allen te gaan ontploffen? Win-win?

Eyjafjallajökull 25 april 2015 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7629743)
KUnnen we ze hier niet aanmoedigen om ginder met zen allen te gaan ontploffen? Win-win?

Denk dat het eerder een kwestie van tijd is voor er zich ene hier komt opblazen... Tikkende tijdbommen genoeg alvast.

Edward De Vere 25 april 2015 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7629769)
Denk dat het eerder een kwestie van tijd is voor er zich ene hier komt opblazen... Tikkende tijdbommen genoeg alvast.

Dat kan alle dagen gebeuren. Er zullen die dag veel de historische woorden 'Ik wist het niet ...' lanceren. Tot de dag zelf, zijn zij die hiermee rekening houden, smerige racisten.

andev 25 april 2015 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 7629769)

Misschien dringend tijd dat ze dat eens doen, liefst tijdens een vergadering van politiekers. Anders schieten die misschien nooit wakker!

griezel 26 april 2015 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 7629636)
akkoord,dus onder onze goede naam vechte ze hé ,tjongens toch

Ja, " Belgen " beginnen trouwens een flinke reputatie te krijgen als terrorist & moordenaar.

Hypochonder 26 april 2015 05:37

Dat komt omdat die gasten de Belgische nationaliteit uit de eerste vuilbak haalden toen ze hier net waren aangekomen. Met dank aan links.

Pericles 26 april 2015 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7630292)
Dat komt omdat die gasten de Belgische nationaliteit uit de eerste vuilbak haalden toen ze hier net waren aangekomen. Met dank aan links.

Ach men kan hier zelfs in bepaalde gevallen de Belgische nationaliteit verwerven zonder ook maar één van de landstalen te spreken en zelfs zonder dat men ooit in België is geweest.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is België het enige land ter wereld waar zoiets absurds mogelijk is .
Het surrealistisch gehalte van dit land kent geen grenzen. :lol:

circe 26 april 2015 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7630333)
Ach men kan hier zelfs in bepaalde gevallen de Belgische nationaliteit verwerven zonder ook maar één van de landstalen te spreken en zelfs zonder dat men ooit in België is geweest.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is België het enige land ter wereld waar zoiets absurds mogelijk is .
Het surrealistisch gehalte van dit land kent geen grenzen. :lol:

Het enige wat men daarmee krijgt is dat het etiket "Belg" dus evenmin van nul en generlei waarde is.

Het is zelfs opvallend dat in internationale commentaren, Belgique zelfs nooit wordt vernoemd. Als het over Europa gaat is het zo:

De Scandinavian countries, Holland, France, Germany....
en dan zuid Europa
Spain, Italy (en recent ook Greece).

Belgium staat daar nooit bij, tenzij ze een tussenlanding in BRUSSELS moeten maken.

daiwa 27 april 2015 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7629593)

De media speelt het poco spel mee.
Goed weten dat het iemand met de dubbele nationalteit is maar in de kop van het artikel zegt men maar de halve waarheid. Steevast is het een Belg die ......

Jay-P. 28 april 2015 03:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7630360)
Het enige wat men daarmee krijgt is dat het etiket "Belg" dus evenmin van nul en generlei waarde is.

Het is zelfs opvallend dat in internationale commentaren, Belgique zelfs nooit wordt vernoemd. Als het over Europa gaat is het zo:

De Scandinavian countries, Holland, France, Germany....
en dan zuid Europa
Spain, Italy (en recent ook Greece).

Belgium staat daar nooit bij, tenzij ze een tussenlanding in BRUSSELS moeten maken.

Juist: en als het over jullie Europese politiek gaat klinkt het steevast van "Brussel heeft beslist...".
Was het niet Dubya die ooit vroeg of Belgie in Brussel lag? (Ben niet zeker, op te zoeken).

Universalia 8 mei 2015 08:59

Dateerde uit 2014 maar toch best 'leuk' (<- sarcasme) om er even op na te lezen ...

Citaat:

Aantal en % moslims in België per gemeente en aantal Syriëstrijders
Bron

Ook eentje die met het vingertje wees ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be