Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Muhammed wil werk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217871)

andev 25 april 2015 18:28

Muhammed wil werk!

Citaat:

‘Acht maanden geleden is mijn vader gestorven. Hij was ziek. Mijn moeder, oudere zus en ik bleven achter. We waren erg arm. Daarom besliste ik om uit Gambia weg te gaan en te proberen Europa binnen te raken, om hier te werken. Mijn moeder en tantes hebben geld bijeengehaald voor mijn reis. Hoe, dat weet ik niet. Ik heb er vier maanden over gedaan om hier te komen en toen ik net een week in Italië was, is ook mijn moeder gestorven. Daar ben ik heel verdrietig om. Mijn ouders hielpen me altijd met huiswerk en school, ze waren lief, en nu ben ik een wees. Soms bel ik met mijn zus. Ze mist me, ik ben haar enige broer, ze vindt het niet leuk dat ik niet thuis ben.’

‘In Europa wil ik werken. Ik heb geen opleiding en ik weet niet of ik er hier in Italië een zal kunnen volgen. Ik heb geen sponsor of iets dergelijks. Ik heb er geen idee van hoe dat in zijn werk zal gaan.’

‘Het lijkt me belangrijk om vaardig*heden te leren. Ik heb gehoord dat er in Italië niet veel werk is, dus zou ik eigenlijk liever naar een ander Europees land gaan. Welk land, dat maakt me niet uit, als er maar werk voor me is.’ ‘U zegt dat veel Europeanen niet op mij zitten te wachten? Dat geeft niet. Ik hoef geen warm welkom. Als ik hier maar kan werken. In Gambia had ik geen toekomst. Daar zou ik zijn doodgegaan van armoede.’
uit DSonline vandaaag

Eventjes mijn tranen laten opdrogen bij zoveel ellende...
Dan eventjes de inhoud proberen te vatten: Muhammed vlucht naar onze landen, niet vanwege oorlogsgeweld, vervolging enz maar omdat hij in Gambia geen toekomst heeft! Met nog wat andere Afrikaanse landen erbij zitten we met miljoenen van die gevallen!
Hij verwacht hier en in de omgeving werk te krijgen, ook al heeft hij geen enkele opleiding in wat dan ook, in landen die al zelf met honderdduizenden werklozen zitten. Logisch nietwaar?
Zijn werk, en dat van duizenden andere identieke gevallen zal er vooral in bestaan de ocmw's plat te lopen, uit te zoeken wat volgens de linkse wereldverbeteraars "zijn rechten" zijn, en daarna zijn gezinshereniging organiseren en opeisen zeker?
Een groot probleem voorwaar. Maar het is niet zo dat we het zullen oplossen!

coro 27 april 2015 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7629839)
Eventjes mijn tranen laten opdrogen bij zoveel ellende...
Dan eventjes de inhoud proberen te vatten: Muhammed vlucht naar onze landen, niet vanwege oorlogsgeweld, vervolging enz maar omdat hij in Gambia geen toekomst heeft! Met nog wat andere Afrikaanse landen erbij zitten we met miljoenen van die gevallen!
Hij verwacht hier en in de omgeving werk te krijgen, ook al heeft hij geen enkele opleiding in wat dan ook, in landen die al zelf met honderdduizenden werklozen zitten. Logisch nietwaar?
Zijn werk, en dat van duizenden andere identieke gevallen zal er vooral in bestaan de ocmw's plat te lopen, uit te zoeken wat volgens de linkse wereldverbeteraars "zijn rechten" zijn, en daarna zijn gezinshereniging organiseren en opeisen zeker?
Een groot probleem voorwaar. Maar het is niet zo dat we het zullen oplossen!

Simpel: een bordje 'Fullybooked...no vacancies....no more money....try again later....
En vooral....grenzen dicht! Vol is vol!

kwantum 28 april 2015 10:46

Men moet al lang geen 'geldige' reden hebben om hier binnen te wandelen.
Alle redenen zijn goed.
De ene dag is het omdat ze geen werk hebben, en morgen is het omdat zij aan ons werk komen geven.
De ene dag is het omdat ze geen geld hebben en binnenkort is het omdat zij geld hebben en wij niet meer.

duveltje382 28 april 2015 10:58

muhammed wil het sintjanplein komen zuiver maken bij ons :oops:

De schoofzak 28 april 2015 10:58

Dat is inderdaad spijtig voor die man.

Maar er zijn nondedju in gans de wereld heeeel veeel spijtige gevallen.

Nu, diegenen die toevallig sterk en rijk genoeg zijn om tot hier te geraken, moeten niet denken dat ik ze ga voorsteken om ze te helpen, op al die andere sukkelaars die noodgedwongen in hun thuisland moeten blijven zijn.

.

Sywen 28 april 2015 11:46

Citaat:

Hij verwacht hier en in de omgeving werk te krijgen,

wat een zever,

volgens jullie willen immigranten helemaal niet werken!

wat is het nu?

SDX 28 april 2015 11:52

Werk zat in Afrika maar je moet 't willen en zien.

Scholen bouwen, ziekenhuizen bouwen, straten aanleggen, huizen bouwen, land bewerken, groenten telen, mensen opleiden, 'n economie opbouwen etc. etc., maar daarvoor moet je de handen uit de mouwen steken ipv tegen je hut te hangen en mekare afmaken met machetes.

SDX 28 april 2015 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 7633443)
wat een zever,

wat is het nu?

Wat dacht je, dat muhamed eerlijk ging zeggen dat hij graag wil meeprofiteren van onze sociale zekerheid.

Ernstig blijven.

Bovenbuur 28 april 2015 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7633451)
Wat dacht je, dat muhamed eerlijk ging zeggen dat hij graag wil meeprofiteren van onze sociale zekerheid.

Dat kunnen illegalen helemaal niet. Daarvoor moet hij dan eerst maar eens een schijnhuwelijk sluiten met een Poolse.

SDX 28 april 2015 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7633472)
Dat kunnen illegalen helemaal niet. Daarvoor moet hij dan eerst maar eens een schijnhuwelijk sluiten met een Poolse.

Werken ook niet, ook daarvoor zullen ze eerst 'n schijnhuwelijk moeten sluiten met wie dan ook, maw gelegaliseerd zijn.

Die vluchtelingen komen niet naar Europa met de bedoeling hun leven lang "illegaal" te blijven.

Bobke 28 april 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 7633443)
wat een zever,

wat is het nu?

Wat een zever,
Volgens u moeten we werk geven aan mensen die helemaal niet geschikt zijn, waarschijnlijk niet eens de taal spreken en onze mensen aan de dop zetten.

Guinevere 28 april 2015 14:24

In dat verhaal zit een haar in de boter. Ik begrijp niet dat je dit voor België zou achter laten:

Guinevere 28 april 2015 14:33

Citaat:

Voor 1 keer moet ik je ergens gelijk geven. Als je al in eigen land niet echt gewenst bent (op de arbeidsmarkt), dan zal je in een ander land niet plots hoogst begerenswaardig worden.

Er lopen op dat vlak mensen met vreemde opvattingen rond.

MAAR in de plaats van deze "Muhammed" zijn er dan weer tienduizenden die wél gelukkig in Gambia zijn.

Alles hangt ook een beetje af van je eigen ingesteldheid en omgang met tragedies in het leven, denk ik.

vlaams realist 28 april 2015 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7633562)
In dat verhaal zit een haar in de boter. Ik begrijp niet dat je dit voor België zou achter laten:

Als je in die hangmat ligt , komt niemand je voeden of deshydrateren .
Tenzij je er voor betaald .
Blijkbaar zijn hangmatten in Belgie beter .

vlaams realist 28 april 2015 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7633575)
Voor 1 keer moet ik je ergens gelijk geven. Als je al in eigen land niet echt gewenst bent (op de arbeidsmarkt), dan zal je in een ander land niet plots hoogst begerenswaardig worden.

Er lopen op dat vlak mensen met vreemde opvattingen rond.

MAAR in de plaats van deze "Muhammed" zijn er dan weer tienduizenden die wél gelukkig in Gambia zijn.

Alles hangt ook een beetje af van je eigen ingesteldheid en omgang met tragedies in het leven, denk ik.

De duizenden die de overtocht maken zijn niet op zoek naar werk .
Die weten dat er geen job is . Die willen alleen maar onderhouden worden .

Sywen 28 april 2015 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7633555)
Volgens u moeten we werk geven aan mensen die helemaal niet geschikt zijn, waarschijnlijk niet eens de taal spreken en onze mensen aan de dop zetten.

jullie willen ze toch van de dop smijten na een paar maand, dus: who cares?

vlaams realist 28 april 2015 15:04

Tenzij sommige duistere organisaties promotie maken voor onze SZ .

vlaams realist 28 april 2015 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 7633631)
jullie willen ze toch van de dop smijten na een paar maand, dus: who cares?

Wij hebben niemand uitgenodigd . Ik beperk je niet in je gastvrijheid . Indien je vele gasten wil ontvangen in je huis , waarom niet ?

Guinevere 28 april 2015 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7633594)
Als je in die hangmat ligt , komt niemand je voeden of deshydrateren .
Tenzij je er voor betaald .
Blijkbaar zijn hangmatten in Belgie beter .

In België zijn er m.i. geen hangmatten.
Er is hier enorm veel regelneverij en niets is gratis.
Voor een ocmw leefloon waar je niet eens deftig van rondkomt, daar bovenop nog als tweederangsburger wordt behandeld, ga je niet migreren.
Dan ben je beter af in eigen land.

Ik denk dus dat sommige migranten werkelijk misleid zijn: denken dat hier werk zat is, iedereen rijk, enz.

Bovenbuur 28 april 2015 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7633495)
Werken ook niet, ook daarvoor zullen ze eerst 'n schijnhuwelijk moeten sluiten met wie dan ook, maw gelegaliseerd zijn.

Niet met wie dan ook. Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland mag een Nederlander geen partner meer importeren. Iemand uit een ander EU land die in Nederland woont mag dat nog wel. Dus: een Pool.

Citaat:

Die vluchtelingen komen niet naar Europa met de bedoeling hun leven lang "illegaal" te blijven.
Maar in de tussentijd kunnen ze soms toch wel op een champignonkwekerij in Brabant terecht, zwart. Zwart uitkering trekken is een stuk lastiger.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be