![]() |
Waarom wil god aanbeden worden?
Een deel van de tien geboden gaan over het aanbidden. Ook bij andere godsdiensten zien we dit.
Maar waarom? Als almachtige, wat maakt het uit? |
Ik had zelfs een onderwijzer (lager of lager middelbaar, ben het kwijt) die ons wijsmaakte dat zingend bidden, dubbel telde.
Dat moet nogal een telraam zijn, waar dat op individueel vlak bijgehouden wordt. . |
De schepper verveelt zich nadat hij de schepping voltooid heeft. Iedereen heeft toch recht op een hobby.
|
De behoefte aan aanbidding is eigenlijk een teken van een ego probleem.
|
Waarom? Omdat mensen anders nooit ontdekken dat atomen uit ruimteschepen bestaan natuurlijk!
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat wil zeggen: niet in absolute zin. Maar wel kennen we binnen de eeuwigheid een evolutie, een ontwikkeling van Niets naar het oneindige en eeuwige toe, naar God dus. En binnen die evolutie is de mens zich van God bewust geworden, eerst primitief zoals in de Oude Bijbel en nu veel en veel beter zoals in de Nieuwe Bijbel is te lezen. |
Citaat:
Wij zijn in feiten niet alleen geschapen wezens maar wij zijn ook een deel van de schepper. De huidige wereld is geschapen naar de verlangens en de wensen van onze voorouders. Maar wij mensen zijn ons nog maar heel miniem bewust van dit scheppingspotentieel in onszelf en verdwaald als wij zijn in ons zogezegd groot verstand, volgens ons het toppunt van de evolutie, zou het nog wel eens heel lang kunnen duren eer de mens zich werkelijk van zijn scheppingsgave bewust zal worden en dan nog veel langer eer hij het werkelijk bewust en vooral ervaren gaat gebruiken... Maar bij aanbidding, gepaard aan dankbaarheid kunnen de scheppingskrachten in onszelf maximaal geprikkeld worden... |
Citaat:
Iedere morgen, in deze tijd, dat ik in mijn bloementuintje naar mijn mooie bloempjes kijk en in mijn fruitboompjes het zoemen van de bijen hoor, krijg ik het gevoel dat 'iets', god denk ik, mij aanbidt en mij het hof maakt met die bloemenpracht en vogelengezang. Hoe ouder ik wordt, kom ik tot de bewustwording dat de mensheid voortdurend liefdesverklaringen krijgt uit de prachtige natuur maar dat weinigen er oog en oor voor hebben. |
D�*t hadden we kunnen denken: dat hier zo van die teksten gingen komen waar ge kop noch staart aan kunt krijgen, maar die wel geleerd klinken ...
ge zoudt er begod te voet van naar Scherpenheuvel lopen. . |
Blijkbaar heeft de mens behoefte om iets te aanbidden.
Ze aanbaden zelfs een gouden kalf. |
Sorry, dubbel bericht:
time out .. gateway ... begint mijn voeten uit te hangen. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be