![]() |
30 Km/h Europees Burgerinitiatief - Maak straten leefbaar!
Citaat:
U kan dit initiatief ook steunen door te doneren - rekeninggegevens vindt u op onderstaande link; http://en.30kmh.eu/donate/ |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Goed voor de inkomsten uit boetes, dat wel. Veiliger? Dat de neus van een huidige nieuwe wagen vergelijkbaar is met een 'matras' zal meer aan de ongevallencijfers hebben bijgedragen dan deze 30km/h. Maar ja, onze beleidsmensen gaan graag met de pluimen van de auto-constructeurs lopen om hun beslissingen te vergoelijken, het is nog nooit anders geweest. |
Nee dank u!
Waarom halen we niet meteen terug paard en kar van stal? Aan de rand van de dorpskom auto parkeren en inruilen voor de paardentram! Nog beter voor het milieu Nog trager Nog minder lawaai Eventjes serieus nu. Ik heb het gevoel dat jullie niet veel weten over verkeersveiligheid wanneer ik deze zin lees: "....instead of just striving for fast acceleration." Allereerst zijn auto's de laatste jaren al een pak stiller, zuiniger, beter voor het milieu en vooral veiliger geworden. Maar waarom doet een autofabrikant nog altijd de moeite om een auto 'snel' te laten optrekken? Uit veiligheid bij het oprijden van een snelweg! Elke auto zou op de oprit een dergelijke snelheid moeten kunnen halen zodat hij op een veilige manier kan invoegen op de snelweg. Blijkbaar vinden jullie het belangrijker dat de auto rustiger rijdt dan dat hij veilig is? Trouwens, ik heb ondertussen al in een zestal auto's gereden. De auto die het meeste uitnodigde om rustig te rijden in een zone30, was de auto met de meeste pk's (namelijk 245). Waarom? Omdat hij eveneens de meest luxueuze was en er een bangelijke goede automaat instak zodat je niet heel de tijd moet schakelen (wat in een zone30 met een handgeschakelde bak wel het geval is). |
160 kmh op skilatten door 47 jarige vrouw met beenprothese.
Citaat:
ook 30 kmh op de skipiste ? http://www.paradisi.de/Fitness_und_S.../News/4518.php |
Ik stem niet tegen !!
Maar .... Het zijn de gebruikers die de weg (on)veilig maken , ongeacht de snelheid !!!! |
Is dit eigenlijk wel een europese bevoegdheid?
|
Citaat:
Het is gewoon een burgerinitiatief (Europees-internet) die in het verleden ook al niets holpen. Hieronder eentje de 2012-2013 liep, 1 miljoen handtekeningen waren nodig en dan zou de EU-commissie eens luisteren, men haalde euhm... zeer povere + 35.000 tot maximaal 45.000 handtekeningen na volledige telling. Oeps, wat een afgang. Citaat:
Ik zie dus die algemene 30 kmh eerder als gespam van typische Nimbys, waarom niet direct 20 kmh zoals in woonerven ? :roll: Elk EU-land bepaalt zijn eigen verkeersveiligheidsbeleid, in bepaalde landen kan men dat ook het kassa-kassa beleid noemen, of hoe plunder ik de weggebruiker het beste onder de mom van verkeersveiligheid (dit op alle wegen). |
Het is irriterend traag.
Uit protest eis ik de 10 km/u regel. En stoppen voor groen licht. En blijf stil staan tot alle voetgangers over zijn. Ook die welke nog thuis zitten. Ooit komen ze. |
Citaat:
Citaat:
Is er geen school, dan andersom: 20 kmh aan de schoolpoorten, 10 kmh elders (ook bbk) want de kinderen spelen en verkeren dan elders. Trams en bussen is openbaar vervoer die mogen altijd tot 80 kmh, want die slachtoffers mogen niet in de statistieken, treinen tot 400 kmh. Citaat:
Citaat:
Ze springen/vallen voor je op de weg en het is gebeurd. Daarom mogen de bussen en trams ook Vmax 80 kmh of meer (sneltram) omdat daar al 5 kmh door verplettering dodelijk is, dus best op slag dood dan (half) vermorzeld. Citaat:
Citaat:
Alle straten: zone 10 kmh ![]() |
Wat een belachelijk gedoe. Terug naar 60 km/uur ja en op wegen buiten de bebouwde kom standaard naar 90 km/uur. En een nog dringendere regel die ze moeten veranderen: voetgangers moet een een zebrapad wachten voor voorbijrijdende wagens.
1/ een wagen die moet stoppen en terug optrekken is milieu onvriendelijk (daar gaat elke argument van de groenen dan). 2/ een voetganger kan gerust even wachten tot alle auto's voorbij zijn. Een auto die moet stoppen veroorzaakt direct hinder voor het achterliggend verkeer. 3/ het is veiliger want nu steken voetgangers over alsof ze God zijn. Een wagen moet dan alles toeslaan. Dat is gewoon om ellende vragen. |
Burgerinitiatief Zwitserland 140 kmh snelweg
140 kmh-snelweg in CH vind meer gehoor dan 30 kmh in steden*:
* http://www.zeit.de/mobilitaet/2013-1...dt-petition-eu Citaat:
|
Citaat:
|
Waar blijft de 15 km/u ?
30 is ongelooflijk te snel. Dat is voor snelwegen. |
30 km/uur , vind ik heel gevaarlijk; je moet constant op je kilometerteller kijken om niet te snel te rijden en ondertussen hou je het verkeer niet in het oog!!
|
Citaat:
Die tijd is evenwel voorbij. Gelukkig maar! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be